عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
سخنرانی استاد رجبی دوانی و مداحی حاج محمد رضا طاهری در هشتمین شب عزاداری مسجد الهادی(ع)
از خدا بی خبران در منابعشان آورده اند که پیش از علی بن ابیطالب، حکیم بن حزام در کعبه بدنیا آمد که اصلا مقام خاصی نداشت و یک مشرک بود، ببنید چقدر عناد دارند.

عقیق: مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه در مسجد الهادی با سخنرانی دکتر محمد حسین رجبی دوانی و مداحی حاج محمدرضا طاهری، کربلایی مهدی زنگنه و کربلایی حسین طاهری برگزار شد.

در ادامه می توانید مهم ترین بخش های سخنان استاد رجبی دوانی را بخوانید: 

*یکی از مقامات کشورمان که مشرف شده بود به حج می گفت: یکی از علمای وهابی بعد از 14قرن اعتراف کرده بوده است که امیرالمومنین(علیه السلام) در این مکان در قلعه خیبر را کند و در شأن او پیامبر آن حدیث معروف را فرمودند.

*دشمنان اهل بیت و مخالفان امیرالمومنین در طول تاریخ می خواستند این فضیلت را بپوشانند یا در تاریخ می گویند که مثلا به نقلی امیرالمومنین این در را کند و به نقلی فرد دیگری که یکی از اصحاب بود و این کار خیلی مهمی نبوده است!

*حتی ولادت استثنایی این حضرت را که در مقدس ترین مکان دنیا صورت پذیرفته و هیچ کسی این فضیلت را نداشته است را تحریف کرده اند. از خدا بی خبران در منابعشان آورده اند که پیش از علی بن ابیطالب، حکیم بن حزام در کعبه بدنیا آمد که اصلا مقام خاصی نداشت و یک مشرک بود، ببنید چقدر عناد دارند.

*در این داستان که حضرت در نماز و در حال رکوع زکات و صدقه خود را پرداخته است، کسی را نمیتوانند با او در این مسئله مهم شریک بدانند. بنابراین مصداق ولایت امیرالمومنین است.

*خدا در درجه اول، صاحب اختیار مردم و در مقام ولایت است و به نمایندگی از خدا و به نیابت از خدا، پیغمبر و اهل بیت صاحبان ولایت هستند.

 *در جنگ موته که پیش از فتح مکه اتفاق افتاده بود، فرماندهان بزرگ اسلام به شهادت رسیده بودند، پیامبر میخواستند انتقام آن جنگ را بگیرند پس دستور دادند، تمام کسانی که می توانند سلاح به دست بگیرند باید حاضر شوند. این مسئله بی سابقه بود که پیامبر این چنین دستوری برای حضور تمام افراد بدهند، نکته دوم این بود که لعنت کردند هر کسی را که از این سپاه غفلت کند که این هم بی سابقه بود. سوم فرماندهی سپاه را به یک جوان17 ساله دادند و به هیچ یک از سران با سابقه ندادند که این برای خیلی ها سخت بود.

*حضرت پیامبر بر فرموده بودند در هر جنگ و پیکاری که علی علیه السلام در لشکر باشدفرمانده است، زیرا او امیر همیشگی سپاه اسلام بود، پس نتیجه می گیریم در این جنگ حضرت امیر از سوی پیامبر اکرم(ص) استثنا شده بودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین