عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۶
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: گاهی وقت‌ها خود ریا نیز ثواب دارد و عباداتی همچون انفاق و نماز باید گاهی علنی انجام شود.

عقیق: رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نشست طرح جهادی اقامه نماز با حضور مسئولان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی اظهار داشت: یک نماز علنی و آشکار به ویژه در زمان سفر می‌تواند عده‌ای را وادار به فکر کند.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» با بیان اینکه "نماز از جمله عبادت‌هایی است که باید همراه با سر و صدا و هیاهو باشد" افزود: به همین خاطر است که گفته شده موذن بر بالای ماذنه‌ها اذان بگوید، بنابراین تظاهر به نماز به معنای علنی خواندن آن است.

وی گفت: صدای نماز باید از مساجد نمازخانه‌ها به صورت علنی بلند شود. گاهی وقت‌ها خود ریا نیز ثواب دارد و عباداتی همچون انفاق و نماز باید گاهی علنی انجام شود. چراکه با این کار به افرادی که خاکستری هستند جرات و جسارت داده می‌شود تا برای خواندن نماز انگیزه پیدا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اگر یکی از منکرات در سفر را تصادف بدانید٬ پس بهترین کار این است که در زمان نماز توقف کنید و راننده و مسافر برای نماز پیاده شوند و وضو بگیرند که این در کنار معنویت نوعی استراحت و زنگ تنفس برای آنان است پس باید نماز را همه جا اقامه کرد.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین