عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۲
فقط خواستم از شما خواهش كنم به جاي ذكر منابع از رديه ها كمي اثر خود ديانت بهائيان را هم بخوانيد و بدانيد هيچ وقت مخلوقات خداي بزرگ نجس نمي باشند،

عقیق: اينكه گفته اند خداوند هيچ مخلوقي را نجس نيافريده از ديدگاه شرع مقدس اسلام مورد پذيرش نمي باشد. زيرا برخي از مخلوقات مثل خون، مدفوع، بول، خوك و سگ از نظر اسلام ذاتاً نجس مي باشند.

و اما اينكه هيچ انساني را خداوند ذاتاً نجس نيافريده هيچ ترديدي در آن وجود ندارد و تمام افراد بشر بالذات پاك و طاهر آفريده شده و حكم به نجاست ذاتي انسان غير معقول مي باشد،

لكن اين برخي از انسان ها هستند كه بالعرض نجاست را به جان خريده و از نظر اعتقادي و گرايشات قلبي همراه با عمل، پشت به دين حق نموده و به يك سلسله اوهام و خرافات و دين هاي ساختگي معتقد گشته و با ايجاد انحراف و گمراهي، عناد و دشمني خود را با خدا ثابت نمودهاند.

بهائيت يكي از اين فرقه ها است كه به مجرد رجوع و ورق زدن كتاب هاي اصلي آنان مثل بيان، اقدس و... و نيز كتاب هاي دفاعي آنها مثل فرائد و امثال آن، ارتداد و انحراف اين فرقه از دين اسلام براي هر كسي قابل اثبات بوده و نيز ساختگي بودن و بطلان آن بر طبق معيارهاي عقلي غير قابل انكار مي گردد.

همان گونه كه در فرقه بهائيت به صراحت به نسخ دين اسلام حكم شده و تمام اركان اساسي و ضروريات اسلام از قبيل نماز، حج، روزه، زكات، خاتميت، امامت و معاد مورد انكار قرار گرفته است.

با توجه به عقيده بهائيت نبايد بهائيان از احكام اسلام نسبت به خود ترس و وحشت راه داده بلكه بر طبق اقتضاي آموزه هاي بهائيت از يك طرف و اقتضاي آموزه ها و احكام اسلامي از طرف ديگر در برابر حكم اسلام به نجاست بهائيان نبايد عكس العمل نشان دهند، چون از ديدگاه بهائيت احكام و آموزه هاي اسلامي قابل قبول نمي باشد.

البته اگر اين حكم از ناحيه مباني بهائيت مطرح مي گرديد آن گاه حق و سزاوار بود كه بهائيان در برابر آن از خود حساسيت نشان داده و آن را مردود بشمارد.

اما در حكمت و فلسفه نجاست كفار و مشركين از ديدگاه اسلام گفته شده كه اولاً آنان از نجاسات پرهيز نمي كنند. بنابراين بدن و لباس و ساير اشيايي كه با آنها تماس دارند نجس خواهند بود و بر هر مسلمان لازم است كه از تماس با نجاست پرهيز كند. و ثانياً اسلام با حكم به نجاست كفار و مشركين خواسته كه مسلمانان از آنان دوري جويند تا گرفتار افكار و عقايد فاسد آنها نشوند.

بنابراين كفار و مشركين هرچند از نجاسات هم دوري جويند، حكماً نجس خواهند بود.

 


منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین