عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
حاج مهدی توکلی در حسینیه حضرت علی اکبر(ع)
مرگ برای کافر خیر است، برای مؤمن هم خیر است، برای کافر خیر است، چون جلوی گناهان بیشتر او را می گیرد، اگر هارون الرشید نمی مرد، امام رضا(ع) را هم شهید می کرد...


عقیق: جلسه هفتگی دوشنبه شب های حسینیه حضرت علی أکبر (ع)، شب گذشته نیز با حضور جمع کثیری از محبین معارف آل الله علیهم صلواة الله أجمعین برگزار شد.

این جلسه نیز با سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی آغاز شد، و در ادامه مراسم، ایشان و حاج حسن جلیل زاده به روضه خوانی در رثای حضرت رقیه سلام الله علیها پرداختند.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید:

* امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا امتحان کردند و به او مدال دادند، یا أیّتُها النّفسُ المُطمَئنّه، گفتند حالت تو در روز عاشور ا با شب عروسی ات یکی بود، مطمئن این طور است، تغییر نمی کند، برایت فرقی نمی کند که در بلا باشی یا در آسایش باشی، بنده خدا هستی، عبد صالح خدا هستی، نِعمَ العَبد، بهترین بنده ها.

* ما در این دنیا برای امتحان آمده ایم، حالا چه از این فصل بپرسند، چه از آن فصل بپرسند، انشاالله رو سفید بیرون می آییم، دنیا را محل عیش و نوش نگرفتند، ما خیال می کنیم دنیا محل عیش و نوش است، بعد می گوییم چرا گرفتاری شد، آنها می گویند نه، لَقَد خَلَقنَا الإنسانَ فِی کَبَد، اصلا خدا می گوید ما انسان را در رنج قرار دادیم، دنیا جای عیش و نوش نیست. حتی در آسایش هم رنج هست، آنهایی که آسایش هم دارند، رنج می برند اما طوری دیگر. یکی فقیر است، بچه اش سالم است، ظاهرا ما به نطرمان می آید که دنیا به او پشت کرده است، یکی پولدار است و بچه اش مریض است. یکی فقیر است خودش سالم است، یکی پولدار است مرض قند دارد. بالاخره همه دارند رنج می کشند. فرقی ندارد، اشتباه نکنید. چون دنیا جای عیش و نوش نیست، لَقَد خَلَقنَا الإنسانَ فِی کَبَد، ما جنس انسان را از رنج خلق کردیم.

* قلۀ بندگی خدا این است که آدم از خدا راضی باشد و در مقابل چیزهایی که کراهت دارد، صبر کند. بعضی ها نماز شب می خوانند، ولی کوچک ترین مشکلی که برایشان پیش می آید، کفر می گویند. به درد نمی خورد، این رأس بندگی خدا نیست، نماز جماعت خوان است، نماز شب خوان است، اما یک خرده مشکلی برایش پیش می آید کفر می گوید.

* آدم هایی هستند که نماز شب نمی خوانند، شاید نماز جماعت هم نمی روند، بعضا اگر آدم با اینها به سفر برود می بیند که نماز صبحشان هم قضا می شود، ولی سرطان دارد، می روی بیمارستان، روی تخت دارد شیمی درمانی می شود، می گویی خدا بد ندهد، می گوید خدا بد نمی دهد، او به شما روحیه می دهد. اینها خیلی ارزش دارد که آدم از خدا راضی باشد، بگوید خدا بد نمی دهد.

* مرگ برای کافر هم خیر است، برای مؤمن هم خیر است، برای کافر خیر است، چون جلوی گناهان بیشتر او را می گیرد، خیلی خیر بزرگی است مرگ برای کافر، اگر هارون الرشید نمی مرد، امام رضا علیه السلام را هم می کُشت، خیلی مرگ برایش لطف بود که گناهانش کم شد، اگر می ماند امام جواد علیه السلام را هم می کُشت. خیال نکنید اگر بمانند برایشان خیری دارد، خیر، مرگ برای اینها خیر است، برای مومن هم خیر است. آدم سخت بمیرد خیر است، حضرت صادق علیه السلام وقتی که از دنیا می رفت، یک عرقی روی جبینشان ظاهر شد، علامت مومن هم هست که وقت مرگ عرقهای درشت روی پیشانی اش دیده می شود، اصحاب گریه می کردند، فرمود گریه نکنید، مومن را اگر با قیچی تکه تکه کنند خیرش است. گفت: پاک می شود، درجه اش بالا می رود، اگر پاک باشد، درجه اش بالامی رود، اگر کسری داشته باشد، همین او را پاک می کند.

* از خدا صادر نمی شود مگر خیر، برای کافر و مؤمن، هرچی از خدا صادر می شود خیر است. چون خدا برای کسی شر  نمی خواهد.

* یک مؤلفه رضا این است که خدا أرحم الراحمین است، به نظر شما چه کسی را خدا به اندازه امام حسین علیه السلام دوست داشته، محبوب ترین مخلوق برایش حسین بن علی بوده است، او را برده است در گودال قتلگاه، چه کسی را به اندازه حضرت زینب سلام الله علیها دوست داشته، او را اسیر کرده، این ها خوب است، ما نمی فهمیم. محال است کسی اینطور ارتفاع مقام پیدا کند، اصلا ممکن نیست حسین بن علی به این مقامات برسد و این بلا ها را نبیند. با نماز شب نمی شود، اگر همه عمرش را امام حسین علیه السلام نماز شب می خواند، این نمی شد. باید بیاید و این کلاس ها را طی کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اميررضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
0
سلام خيلي خوب بود اگر ادرس اين محافل را در گزارشاتون ميزديد.
اميررضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
0
سلام خيلي خوب بود اگر ادرس اين محافل را در گزارشاتون ميزديد.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
0
نام ذاکر حاج حسن جلیل زاده هستش.لطفا اصلاح بفرمایید
حامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
1
خ هاشمی- قبل خیابان خوش - کوچه شهید راستگو- حسینیه حضرت علی اکبر ع
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
0
واقعاً استاده یاد بگیر عقیق نصف تو
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین