عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
مولاي متقيان به امور احاطه دارد و بايد حسابگرانه در محضر ايشان سخن بگوييم مخصوصا ذكر مصائب، اسرار عترت طاهره و نواميس شيعه است؛ بايد بدانيم كه در هرجايي، چه اندازه و چگونه بگوييم.

عقیق:دكتر حشمت الله قنبري معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبري و كارشناس مذهبي در نشست روحانيون و مداحان كاروان ها در هتل الرسل نجف اشرف گفت: تمام هيبت و هويت نجف اشرف به اميرالمومنين است بنابراين بايد دقت هاي ويژه اي در برنامه هاي خود در حرم مطهر علوي داشته باشيم.
وي افزود: مولاي متقيان به امور احاطه دارد و بايد حسابگرانه در محضر ايشان سخن بگوييم مخصوصا ذكر مصائب، اسرار عترت طاهره و نواميس شيعه است؛ بايد بدانيم كه در هرجايي، چه اندازه و چگونه بگوييم.
قنبري با بيان اينكه روضه خواني، يك شرف و افتخار است گفت: روضه ها بايد مستند باشد و روضه خواني ها به گونه اي نباشد كه با برخي برنامه هاي رسمي حرم مانند تلاوت قرآن تداخل كند.
وي برنامه ريزي براي يك جلسه باشكوه و متمركز در نجف اشرف را خواستار شد و اظهار داشت: هم اكنون دعاي كميل كه در مدينه برگزار مي شود، زينت شيعه در عربستان است و از نظم و شكوه خاصي برخوردار است، شايسته است كه برنامه مشابهي براي نجف اشرف نيز در نظر گرفته شود و در برنامه ريزيها، عظمت و شكوه و فخامت محتوا و اقتضائات نجف و آستان مقدس علوي در نظر گرفته شود.
وي بيان داشت: در سفر عتبات، مردم فقط براي زيارت سفر مي كنند و انگيزه هاي سياحتي وجود ندارد و بعضا با مشقت اين سفر را به انجام مي رسانند از همين رو لازم است كه برنامه هاي قوي معنوي و معرفتي براي زائران داشته باشيم و تمام تلاش خود را براي خدمت رساني به آنها به كار بگيريم.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین