عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
گفت‌و‌گوی اختصاصی عقیق با حاج حسین سازور درباره فیلم رستاخیز و حاشیه‌هایش
مگر درهای حوزه‌های علمیه بسته شده که این آقای کارگردان می‌خواهد در این باره اظهار نظر کند و بگوید قمر بنی هاشم معصوم نبوده!

عقیق: جشنواره فیلم فجر امسال در حالی به پایان رسید که اصلی ترین جوایز نصیب یکی از پرحاشیه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران شد، رستاخیز که احمد رضا درویش آن را با سرمایه گذاران غیر ایرانی ساخته؛ فیلمی که می‌خواهد داستان بیعت گرفتن یزید از امام حسین(ع) و در نتیجه واقعه عاشورا را روایت کند. از زمان نخستین اکران این فیلم اما، اعتراضات بسیاری از سوی مردم به گوش رسید، چرا که در این فیلم از یک سو برخی رویدادهای واقعه عاشورا تحریف شده و از سوی دیگر بازیگرانی با چهره مشخص در نقش حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت قاسم (ع) بازی می‌کنند.

حالا هیئت‌های مذهبی از پرچمداران مخالفت با این فیلم پر حاشیه شده‌اند. به همین بهانه، قرار گفت‌و‌گویی با حاج حسین سازور گذاشتیم تا نظر این مداح اهل بیت را درباره فیلم رستاخیز و بازتاب‌های اکران عمومی آن بدانیم.

***


اخیرا در جشنواره فیلم فجر، فیلمی به نام رستاخیز نمایش داده شده و جایزه‌های فراوانی را از آن خود کرده است. حتما می‌دانید که در این فیلم چهره حضرت ابوالفضل ،حضرت علی اکبر و حضرت قاسم علیهم السلام را به نمایش گذاشته و از سوی دیگر طوری واقعه عظیم عاشورا روایت شده که با مقاتل مستند تطبیق ندارد. می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم.

بسم الله الرحمن الرحیم، ابتدا از شما قدردانی می‌کنم که در این باره دغدغه دارید و اطلاع رسانی می‌کنید. من قبلا هم عرض کرده‌ام که اگر کسی بخواهد دین دار باشد باید آماده هر گونه تهاجم باشد. یعنی دشمن به آدم بی‌دین، و نظام سکولار کاری ندارد. امروز بسیاری از دولت‌های جهان از آمریکا وام بلا عوض می‌گیرند، چون حکومتشان بی‌دین است. اما نظامی که قرار است پرچمدار اسلام و دین باشد، برای آن‌ها خطرساز می شود و به همین دلیل از هر روزنه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کنند. از طریق فرهنگی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و هر راه دیگری که بتوانند. آن‌ها قصد دارند حکومت دینی را نابود کنند. بیشترین ضربه هم از راه‌های فرهنگی به نظام‌ها وارد می‌شود.  بالاخره بحث فرهنگ مقوله‌ای است که از کوچک‌ترین فرد جامعه تا بزرگ‌ترین افراد جامعه با آن سروکار دارند. امروز دشمن سرمایه گذاری بسیاری از طریق رسانه‌ها و ماهواره کرده است، یکی از همین مراکز فرهنگی مورد نظر دشمن، فیلم و سینماست که متاسفانه بیش از حد به آن پرداخته می‌شود.

بی توجهی مسئولان به فرهنگ

با این جریانی که در جشنواره فیلم فجر امسال اتفاق افتاد، عیار برخی هنرمندان دست مردم و مسئولین آمد، البته حساب هنرمندان متعهد جداست. امسال بیشترین جایزه را به فیلم رستاخیز دادند که قلب همه ارادتمندان اهل بیت را به درد آورده و این‌ها بی‌حساب نیست. آیا مسئولین فرهنگی ما این مسائل را متوجه نمی‌شوند که به یک فیلم هنجار شکن و یک فیلم ضد باور و ضد اعتقاد این تعداد جایزه تعلق می‌گیرد؟ این مسائل عیار کسانی که متولیان امر سینما در جامعه هستند را مشخص می‌کند. البته این مشکلات فقط برای سینما نیست، بعضی از موسیقی‌هایی که در کشور پخش می‌شود هم حاوی اشعار کفر آمیز است. مثلاً در یکی از شعر‌ها خواننده می‌گفت: هر اشتباهی با تو درست است! یعنی با تو هر گناهی انجام شود درست است. متاسفانه این‌ها محصولات فرهنگی کشور ماست.

 سکوت جایز نیست

وقتی علمای ما و بزرگان ما به تمثال خیالی حضرت ابوالفضل (ع) ایراد گرفتند و گفتند که بهتر است که چنین تمثال‌هایی نصب نشود، چطور در برابر فیلمی که می‌خواهد چهره حضرت ابوالفضل را نشان بدهد سکوت کنیم؟ شما می‌دانید که حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت علی اکبر (ع) هنر خلقت خدا هستند. یعنی خدای متعال با خلقت حضرت ابوالفضل اوج هنرنمایی خود را نشان می‌دهد. آن وقت شما با بازسازی این چهره می‌خواهید روی دست هنر الهی بلند شوید؟! حضرت ابوالفضل کسی است که تاب نگاهش را هیچ کس نداشته، نه دشمن و نه دوست. چگونه می‌خواهید قدرت این نگاه را در یک بازیگر نشان دهید؟!

شما معتقدید که این کار از سرناآگاهی و غفلت بوده یا برنامه ریزی شده است؟

من معتقدم این کار‌ها غافلانه نبوده، بلکه عامدانه بوده است. این‌ها به خاطر اینکه جامعه دینی را در دولت جدید تست کنند و بفهمند که مردم دیندار ما نسبت به هنجار‌ها و هنجارشکنی‌هایی که به وجود می‌آید، چه عکس العملی نشان می‌دهند، دست به این کار زده‌اند.

وقتی که مسئولی راجع به ممیزی کتاب اظهارنظر می‌کند و می‌گوید که مردم بهترین ممیز هستند، یعنی هر کس هر چه دلش می‌خواهد منتشر کند، در چنین وضعی این سوال پیش می‌آید که اگر قرار باشد که مردم همه چیز را خودشان انتخاب کنند، پس روحانیت و علما برای چه این لباس را بر تن کردند و علمدار دین شدند؟ روحانیت باید جلودار دین و علمدار دین و راهنمای مردم باشد. معنای جایزه دادن به فیلم رستاخیز در این سطح، یعنی ما در برابر فیلم‌هایی که ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند، نه تنها برخورد نمی‌کنیم بلکه به آن‌ها جایزه هم می‌دهیم. این مسائل مانند زنجیر به هم متصل است و خیلی ساده لوحانه است که این مسائل را اتفاق فرض کنیم یا بگوییم که این اشتباهات سهوی انجام شده.

تاثیر اکران عمومی این فیلم را چگونه می‌دانید؟

فردا که این فیلم اکران شد، بالاخره جامعه مذهبی ما بی‌تفاوت نمی‌مانند و عکس العمل نشان می‌دهند. بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد. دشمن می‌خواهد در این شرایط چالش امنیتی به وجود بیاورد. یعنی از طریق نفوذ عوامل ضد فرهنگی و سکولار، برای جامعه ما چالش‌های امنیتی ایجاد کنند. وقتی چالش امنیتی ایجاد شد، آن‌ها مقاصدشان را بیشتر پیش می‌برند. راحت‌تر می‌توانند در دنیا حرف بزنند. الان آمریکایی‌ها مأموریت‌های علیه جمهوری اسلامی را تقسیم کردند، مثلاً حقوق بشر را به کانادایی‌ها دادند، تهدیدات نظامی را خودشان برداشتند، مقوله تهدیدات اقتصادی را به اتحادیه اروپا دادند، ضد فرهنگ را به شبکه‌های ماهواره‌ای دادند، به هر کدام مأموریتی داده شده تا بتوانند نفوذ کنند و کارشان را پیش بردند.

می گویند حضرت عباس معصوم نبود!

این اتفاقات اخیر، قطعا به هم ارتباط دارند. یک وقتی آن آقا، در یک جمع دانشگاهی و در جمعی که مرکز علم است می‌گوید امام حسین معصوم بوده و بچه‌هایش معصوم نبوده‌اند، امروز هم این کارگردان‌‌ همان حرف را به تصویر می‌کشد. یکی از مصیبت‌هایی که امروز در جامعه ما تجلی پیدا می‌کند، این است که یک کارگردان می‌خواهد برای ما معلوم کند حضرت ابوالفضل عصمت داشته یا نداشته. نستجیر بالله انگار علمای ما نیستند و درهای حوزه‌های علمیه بسته شده که این آقای کارگردان می‌خواهد در این باره اظهار نظر کند و بگوید قمر بنی هاشم معصوم نبود.

در حالی که وقتی درباره عدالت آیت الله خوانساری از حضرت امام سؤال کردند، امام فرمودند چرا از عصمت ایشان نمی‌پرسید؟ هزاران هزار آیت الله خوانساری خاک پای حضرت ابوالفضل هستند. من خودم سخنان مقام معظم رهبری را شنیدم که فرمودند هزاران هزار مثل ما، خاک پای حضرت ابوالفضل (ع) هم نمی‌شویم. حالا چطور یک کارگردان به خودش اجازه می‌دهد که در مقوله‌هایی که هیچ تخصصی ندارد اظهار نظر کند؟

آسیب شناس های مجالس عزاداری، چرا امروز ساکت هستند؟!

متاسفانه این اتفاقات رخ می‌دهد و عده‌ای ساکت می‌نشینند، اما وقتی حرف مجالس سیدالشهدا به میان می‌آید، همه صاحب نظر می‌شوند و هجمه می‌کنند. یک وقتی برای یک بیت شعر -ولو نادرست- که کسی خوانده بود، چه هجمه‌ای شد و راجع به برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) در آستانه محرم خیلی‌ها اظهار نظرهای عجیب کردند. تعابیری سخیف به کار می‌برند مانند بدعت، خرافه، منکرات، یعنی کلمه «منکرات» را در مجموعه اهل بیت وارد می‌کنند برای دو بیت شعرنادرست! خود این کار بدعت نیست؟ این منکر نیست؟ من می‌خواهم به آن آقایی که سی سال است صداو سیما را در اختیار دارد و ترویج قرآن می‌کند، بگویم که چطور شما برای چیزی که ندیدید و فقط شنیدید، عبارت «منکرات در عزاداری» را به کار برید، ولی در برابر این منکر بیّن سکوت می‌کنید و حرفی نمی‌زنید؟



غیرت دینی تندروی نیست

حتما تایید می‌کنید که در این مواقع، آنهایی که اعتراض می‌کنند را به تندروی محکوم می‌کنند.

اگر این عکس العمل نشان دادن به بی‌دینی‌ها در جشنواره فجر تندی است ما از همه تندرو‌ها تند‌تر عمل می‌کنیم. من به یکی از علمای بزرگوار برای این قصه زنگ زدم، ایشان مطلع نبودند از این قصه و خیلی تأسف خوردند، احساس کردم که پشت تلفن گریه می‌کنند. باید به این‌ها خوب حساسیت نشان داد. این‌ها غیرت دینی است، نه تندروی.  من باز هم تاکید می‌کنم که این قصه، سهوی نبوده است. کسانی که در جامعه ما کارهای اطلاعاتی می‌کنند، باید به سراغ این اشخاص بروند تا ببینند چه کسی پشت این قصه است.

سازنده فیلم امام خمینی(ره) علنا از علاقه اش به آمریکا می گفت!

این کار‌ها در ‌‌نهایت با دین مردم بازی می‌کند، الان عکس‌هایی هست از بازیگر نقش مریم مقدس، ببینید بعد آن فیلم با چه وضعی در جامعه ظاهر شده است.. می‌خواهند همین بلا را سر دین ما بیاورند. امروز بازیگران سینمای ما علیه السلام نیستد، معدودی از آن‌ها هستند که سبقه دینی دارند. فیلمسازان هم همین طور، چهره‌هایی مثل آقای حاتمی کیا و سلحشور انگشت شمار هستند. نباید اجازه داد کارگردانان غیرارزشی، سراغ سوژه‌های دینی و اعتقادی بروند. ببینید کسی کارگردان فیلم زندگی امام خمینی (ره) شد که در مجلس شورای اسلامی علناً صحبت کرد که بچه‌های من می‌گویند دلمان برای آمریکا تنگ شده! این آدم می‌خواهد راجع به امام فیلم بسازد؟ امامی که تمام زندگی‌اش مبارزه با شیطان بود. اصلا این آقا باور ندارد. می‌خواهد دو هنرپیشه را در نقش امام بگذارد و فردا هزار فیلم ناجور بازی کنند، بعد می‌گویند که این کسی که نقش امام را بازی کرده، فلان کار را هم کرده!

اگر ممکن است به برخی اشکالات دیگر فیلم رستاخیز هم اشاره کنید.

ببینید! وقتی حضرت زینب (س) وارد کوفه شد، اینقدر خدا به حضرت تعصب و غیرت داشت که هنگام خطبه خواندن او، صدای مولا علی را در حنجره حضرت زینب قرار داد. مردم گفتند که علی دارد خطبه می‌خواند. یعنی خدا تُن صدا و لحن علی (ع) را به حضرت زینب (س) داد. آن وقت شما به چه اجازه‌ای در این فیلم صوت حضرت زینب را پخش می‌کنید؟ خدا می‌خواهد صدای حضرت زینب را کسی نشنود، پس تُن صدای علی را به ایشان می‌دهد. شما در فیلمتان حرمله را با چه اجازه‌ای حذف می‌کنید؟ می‌خواهید دشمن‌شناسی مردم تضعیف شود و در ‌‌نهایت دشمنان امروز را نشناسند. حرمله امروز اسرائیل است، معاویه امروز انگلیس است. امروز حَجاج و منصور دوانیقی زمان آمریکایی‌ها هستند.

آقای کارگردان! اگر اسمت هنرمند است و هنر داری بیا و جنایات آمریکایی‌ها را به تصویر بکش. بیا و کسانی را که به اهل بیت جفا کردند را به تصویر بکش. چه کار به حضرت ابوالفضل داری؟ دقیقا کار این کارگردان مانند کار اهالی سقیفه است. وقتی قرار شد که امیرالمؤمنین بعد از پیغمبر ولی مردم نباشد، آن‌ها دیدند که شرایط علی را ندارند، آن‌ها اینقدر شرایط را پایین آوردند تا در حد خودشان شود. شما هم هنر خلقت خدا را آنقدر پایین کشیدید تا به حد فیلمسازی خودتان برسد. این را باید مردم بدانند، این به تصویر کشیدن باعث می‌شود فردا هر بی‌دینی به خودش اجازه دهد که بیاید و با مقدسات ما بازی کند.

رستاخیز و تقدس زدایی

یکی از اهداف مهم سازندگان این فیلم تقدس زدایی است. ما یادمان نرفته که زمان دوم خرداد گفتند که علیه خدا هم می‌شود راهپیمایی کرد. گفتند که می‌شود علیه معصوم هم حرف زد. آمدند زیارت عاشورا را پالایش کنند و لعن‌هایش را بردارند. گفتند زیارت عاشورا زیارت خشونت است. مگر نگفتند؟ گفتند که هر چه دلت بخواهد می‌توانی به رهبری بگویی و به ولی فقیه هر حرفی را بزنی. این می‌شود تقدس زدایی. چطور شما برای کار خودتان مصونیت قائل هستید؟ شما که این حرف‌ها اعتقاد دارید، چرا دوست ندارید درباره این فیلم ضد ارزش حرفی گفته شود؟ تا می‌آیند به شما حرفی بزنند، می‌خواهید آن فرد را بزنید.


حزب الله بیدار است

خدا را شکر جامعه دینی ما بیدار است و این‌ها آب در هاون می‌کوبند. هنوز خیلی از علمای ما بیدار هستند. هنوز حزب الله بیدار است. اگر گاهی اوقات می‌بینید که نسبت به هنجار شکنی‌های این‌ها از طرف جامعه دینی حرکتی انجام نمی‌شود، خدا شاهد است که چشم‌ها به دهان و اشاره رهبری است. این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند در برابر دین ما قد علم کنند. این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند به ذوات مقدس اهل بیت بی‌احترامی کنند.

زنده ایم برای عقیده و مبارزه

شنیدم اخیرا کسی نامه‌ای را در اینترنت منتشر کرده که مثلا نامه‌ای است به حضرت ابوالفضل که آقا چه می‌شد اگر شما امان نامه را قبول می‌کردید. حالا یا طنز گفته یا جدی، این مسائل خیلی باعث شرمندگی و شرمساری است. خاک بر سر همه آنهایی کنند که ببینند و بشنوند، ولی حرفی نزنند. پس ما برای چه زنده‌ایم؟ سیدالشهدا یک جمله‌ای دارد که می‌فرمایند «ان الحیات عقیدة و جهاد» یعنی زندگی عقیده و مبارزه و جهاد برای آن عقیده است. حالا عده‌ای به جای آنکه زندگی خود را وقف عقیده و جهاد کنند، فیلمی می‌سازند که دشمنان را خوشحال و مومنان را نارحت کرده است. واقعا این زندگی است که شما می‌کنید؟ شما وقتی حضرت علی اکبر را در نشان می‌دهید، در اصل پیامبر را هم نشان داده‌اید. حضرت علی اکبر اشبه الناس به رسول الله بود. یعنی کاری که فیلم سازان غیر شیعی راجع به مقدسات ما نکردند، سازندگان این فیلم به خودشان اجازه دادند و انجام دادند.

این وزیر می خواهد مدافع فقه جعفری باشد؟

ببینید، مدتی پیش دو نفر در آتش سوزی خیابان جمهوری کشته شدند، مجلس داد زد، شورای شهر داد زد که فلان مسئول باید استعفاء بدهد. در صورتی که واقعا شهرداری مقصر نبود و یک اتفاق رخ داده بود. یک هواپیما سقوط می‌کند، می‌گویند وزیر باید استعفاء بدهد. با این جسارتی که به ساحت مقدس اهل بیت شده، نباید وزیر ارشاد را بازخواست کرد؟ اصلا نباید بگذارند که استیضاحش به مجلس هم برسد، باید استیضاح غیابی کنند و برکنارش کنند. وزیری که در برابر توهین به مقدسات شیعه ساکت می‌نشیند، فردا می‌خواهد مدافع فقه جعفری بشود؟ این را باید به نماینده‌های مجلس گفت. چطور شما برای یک مسئله ساده حرف می‌زنید، ولی امروز ساکتید؟

من اعلام می‌کنم اگر درباره این فیلم عکس العمل قانونی و شرعی و عرفی از طرف نهاد‌ها و مراکز مرتبط انجام نگیرد، آن وقت دیگر نگویند حزب الله بی‌کار است. حزب الله وظیفه خودش را انجام خواهد داد. ما اعلام کردیم که یکشنبه در مسجد ارک، هم سالگرد شهدای مسجد ارک است و هم مراسم اعلام اعتراض به این کار. مسئولان اگر با این کار برخورد کردند که هیچ، اگر برخورد نکردند منتظر باشند که حزب الله برخورد کند. این هشدار به همه آقایان است. وقتی مسئولان نتوانند حق دین را از چهار تا ادم بی‌دین بگیرند، حزب الله خودش دست به کار می‌شود.

 مسئولان ما باید دیندار باشند

یک بار رهبر معظم انقلاب برای مسئولین صحبت می‌کردند و فرمودند که ما در این مسند نشسته‌ایم که اسلام را پیاده کنیم. اگر ما این مسند‌ها را اشغال کنیم و پای کار اسلام نباشیم، فردا باید جواب بدهیم. هر مسئولی باید بداند که این مملکت جمهوری اسلامی است. دولت، قوه قضائیه، مجلس و کسانی که می‌خواهند مسئول به جامعه معرفی کنند، چرا اول از این مسئول تست دینی نمی‌گیرید؟

متاسفانه امروز برخی مسئولین ما و کسانی که باید در جامعه جلوه مذهبی باشند، هنوز محاسن ندارند یا محاسن غیر دینی دارند. اینقدر عادی شده که کسی حرفی نمی‌زند؟ این برازنده جمهوری اسلامی نیست. آقا فرمودند مثل این است که بعضی‌ها خجالت می‌کشند که کار مذهبی انجام بدهند. ما تعارف نداریم، مملکت ما جمهوری اسلامی است. جامعه ما مذهبی است. حکومت برپایه فقه امام صادق است و همه چیزش باید در راستای فقه شیعه باشد. استاندار، فرماندار، وزیر، وکیل، مدیر کل، رئیس جمهور و هر کسی که در این مملکت مسئولیتی دارد باید خودش را با دین اسلام تطبیق دهد و نه دین را مطابق خودش کند. من امروز دوست دارم این طوری بگردم و اسلام امروز این طوری اقتضا می‌کند، این حرف‌ها نیست. آن‌ها باید زانو بزنند مقابل مراجع و علما. الان رئیس جمهور شخصیت روحانی است و لباس روحانی و پیغمبر بر تن دارد، ایشان باید مروج دین باشد. اولا روحانی است و ثانیا قسم خورده که حافظ دین خدا باشد. به تبعش معاون و وزیر هم همین طور. این‌ها نباید خجالت بکشند که مروج دین هستند. باید طوری عمل کنند بگویند که جمهوری اسلامی است والا جامعه‌ای که آمریکایی‌ها مروجش باشند، می‌شود مانند ملک عبدالله که شراب را می‌خورد و می‌گوید من خادم الحرمین هستم! صد‌ها انسان را در سوریه و جاهای دیگر سر می‌برند و می‌گویند مسلمان هستیم. اسلام ناب اسلامی است که امام آورد. آقایانی که مدعی خط امام هستند جاهایی که تعرض به بیانات امام شد سکوت کردند و حرفی نزدند. مؤسسه نشر آثار امام هیچ حرفی نزد. امام فرمود من راجع به اسلام با کسی عقد اخوت ندارم. دیدید که چطور منتظری را کنار گذاشت. دیدید که چطور علیه هنجار شکنان موضع گرفت. کسی در رادیو راجع به حضرت زهرا چیزی گفت، امام طوری برافروخت که انگار تمام حکومت مورد تعرض قرار گرفته است. حالا چه طوری ما ساکت بنشینیم، وقتی که راجع به والا‌ترین مقدسات ما هجمه می‌شود؟ امام حرف سیدالشهدا را در عمل هم نشان داد که زندگی عقیده‌ای است که باید برای آن مبارزه کرد.

این روز‌ها مصادف شده با سالگرد حکم امام در مورد سلمان رشدی که از همان غیرت دینی ناشی می شود. در پایان اگر در این باره نکته ای برای بچه هیئتی ها دارید، بفرمایید.

امام نکته‌ای راجع به سلمان رشدی به حاج احمد آقا گفته بود که می‌تواند برای ما راهگشا باشد، فرمودند احمد! به خدا قسم اگر من جوان بودم می‌رفتم و خودم سلمان رشدی را می‌کشتم. امام، اسلامی برای ما آورد که پایه‌اش سیدالشهدا بود. آمدند و گفتند که سلمان رشدی می‌خواهد توبه کند، امام فرمود اگر با آب زمزم هم غسل داده شود باز هم باید کشته شود. چطور کسانی که مدعی خط رهبری هستند، رفتند به کشورهای غربی و تعهد دادند که ما کسی را برای کشتن سلمان رشدی نمی‌فرستیم؟ من در ایام فتنه هم گفتم که اگر این غربی‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها عوامل داخلیشان را برای فتنه علیه نظام بسیج کردند، الان وقتش است که ما سلمان رشدی را بزنیم. گفتم خدا شاهد است که اگر برای من مقدور بود، خودم در ایام فتنه می‌رفتم و سلمان رشدی را می‌زدم. چون وقتی سلمان رشدی را زدی ایدئولوژی غرب را زده‌ای. دور از جان همه حیوانات سلمان رشدی یک حیوان است. امروز اگر کسی این توفیق نصیبش شد که سلمان رشدی را بکشد تمام ایدئولوژی غرب را زده است. اینقدر مهم بود که امام فرمودند در این راه اگر کسی موفق هم نشد و کشته شد، شهید است و خدا رحمت کند شهید مصطفی مازح از بچه‌های حزب الله لبنان را که اینقدر غیرت به خرج داد تا اولین شهید این راه شود. خدا به ما و حزب الله و کسانی که آرزو دارند این توفیق را بدهد که از کشنده‌های سلمان رشدی باشیمهیئتی کسی است که نسبت به دین، نظام و اعتقاداتش غیرت داشته باشد و ان شاءالله ما جزء همین افراد باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
14
34
مولاااااااااااااااااااااااااااااا
حاج حسین یه دونه است
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
حاج حسین سازور عشق است، ارادت من به ایشان هزار برابر شد

امام حسین (ع) حافظ این مرد انقلابی باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
11
36
مگر ما مرده باشیم که این فیلم توهین آمیز اکران شود.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
11
29
حاج حسین حرف آخر را زد. پرونده اکران این فیلم بسته شد
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
درود بر حاج حسین سازور،
حزب‌الله در میدان حافظ ارزش‌هاست،

بنده و رفقایم عهد کردیم اگر این فیلم در اصفهان اکران شد کفن پوش در میدان حاضر شویم

عاشورا و امام حسین (ع) خط قرمز حزب الله است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
25
13
مگه حاجی فیلمو دیده که اینقدر ناراحت شده؟ حاج حسین که اهل جشنواره و این حرفا نیست
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
برا مداحا اکران خصوصی گذاشتن بعد جشنواره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
27
4
مگه آقای سیستانی پشت این فیلم نیست؟
پاسخ ها
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
نه آقا، آقای سیستانی تکذیب کردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
13
22
عشق منی سلطان حسین سازور
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
حاج حسین سازور عشق است،

درود بر این مرد انقلابی و شجاع
سيد علي اصغرپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
4
25
درو بر غيرت و شرف محبان و نوكران آل والله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
9
22
خیلی ام آقایی
واقعاً ایوووووووووووول حاج حسین
خیلی بیستی
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
8
19
مولا.....
درودبر حاج حسین آقا
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
2
7
نامردا الکی گفتن مراجع پشت این فیلم هستند !!
کجا مراجعی مثل حضرت آیت ا...سیستانی پشت این فیلمه؟
رستاخیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
19
4
دوره حکومت مداحان با رفتن احمدی نژاد تموم شد اینو خودشونم میدونن
اسماعیل مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
9
3
من تصور می کنم ایشون در حالت عصبانیت این حرفا رو زده و این باعث شده بعضی جاها از منطق دور بشه.
به نظرم اول باید خودشون فیلم رو ببینند و بعد اینطور در مقابلش جبهه گیری کنن. این آفت رو متاسفانه چندین سال و دهه و شاید سده اس که ما داریم می بینیم. افرادی بدون اطلاع کافی از قول قائل، به تندی نقدش کردند.

یاد مرحوم شریعتی افتادم که می گفت یکی قرار گذاشته بود تو سخنرانیش کتاب اسلام شناسی من رو نقد کنه، ولی تا شب سخنرانی کتاب به دستش نرسید. بدون خوندن کتاب رفت بالا و شروع به زدن من کرد!!

اینم که یه جمعی از همین الآن قرار بذارن که برن و ضد این فیلم برنامه بذارن، به نظر خیلی مضحک میاد. وقتی هنوز فیلم رو ندیدن!

به اعتقاد من بزرگترین ضربه به حزب الله اینه که تو جامعه، حزب الله به عنوان گروهی معرفی بشه که فقط ازش کار سلبی برمیاد. فقط منتظر باشه که یکی پاشو کج بذاره و این جماعت بره و پارو درست کنه! پس حزب اللهیا خودتون چرا کار ایجابی نمی کنید؟! پس کو تبلیغ و نشر مذهبتون؟ خودتون چقدر تونستید به غیر از هم فکری های خودتون، مردم عادی رو به مذهب جذب کنید؟

کار فرهنگی مرحله به مرحله است. شما یا توقع دارید یه کاری 100 باشه یا اگه مثلا 80 یا 90 باشه باید زد کلا داغونش کرد! بابا همین که بعد سالها فیلمی سینمایی درباره اباعبدالله ساخته شده، یه قدم مثبته. چرا انقدر منفی نگاه می کنید؟

آخه چطور کسی که 5 سال از عمرش رو وقف ساخت این فیلم کرده راحت میگید عمدا قصدش این بوده که ضد فرهنگ عاشورا عمل کنه؟ این حرف دقیقا درمورد میرباقری هم زده میشد. در مورد قضیه نشون دادن تصویر حضرت عباس(ع) عده ای گفتن که قصد فیلمساز این بوده که چهره حضرت عباس رو پیش مردم مخدوش کنه! بابا انصافتون کجا رفته. یارو 10 سال عمرش رو شبانه روز گذاشت واسه مختارنامه. انقدر بهش فشار اومد که وسطش یه بار سکته قلبی کرد.

این فیلم برای مخاطب خارجی هدف گذاری شده بوده. بنابراین باید یه قصه باورپذیر رو روایت کنه. اگه تو فیلم نشون بده که وقتی امام حسین خون حضرت علی اصغر رو به هوا می پاشه و دیگه به زمین برنمی گرده، مخاطب خارجی تصور می کنه این داستان افسانه اس، بنابراین در حد یه افسانه قبولش می کنه نه اتفاق واقعی تاریخی.

همونطور که گفتم کار فرهنگی درجه به درجه میره جلو. همین که این فیلم توجه میلیون ها نفر تو دنیا رو به سمت شیعه جلب خواهد کرد، قابل تقدیره. به اشکالات جزئی انقدر حساس نباشید. برای بالا رفتن از یه ساختمون یه دفعه نمی شه رفت طبقه آخر. پله پله. اول توجهات جلب بشه. یه اثری رو مخاطب بذاره. بعد تو مراحل بعدی کارای دیگه میشه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
ببخشید آقای مرادی! چون این فیلم برای خارجی ها ساخته شده کارگردان اجازه تحریف واقعیت را داشته؟!یعنی خارجی ها نمی تونن قبول کنن که خون حضرت علی اصغر به زمین نریخت؟ حالا ما که قبول کردیم از دایره منطق خارج شدیم؟ از طرف، مگه روایت امام صادق را نشنیدی که فرمود معارف ما اهل بیت را عینا به مردم منتقل کنید، نه چیزی کم کنید و نه اضافه، آنها حتما قبول می کنند.
مرادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
تو سینما لزومی نداره همه واقعیت ها رو بگن. خیلی از سریال هایی که تاحالا دیدیم (حتی مختارنامه) پر بود از تحریف تاریخ. ولی سینما همینه. بعضی چیزا رو نمیشه نشون داد، بعضی چیزا رو نباید.

مثلا سریال شوق پرواز رو یادتونه؟ اون رفیق شهید بابایی که نقشش رو شهرام حقیقت دوست بازی می کرد اصلا وجود خارجی نداشته؛ ولی برای جذابیت، به سریال اضافه شده.
البته من دفاع نمی کنم از اینکه مثلا شخصیت حرمله رو از رستاخیز حذف کردن و.. ولی تصور می کنم کارگردان بیشتر برای مخاطب خارجی این فیلم رو ساخته تا داخلی و به نظر یه فیلم هالیوودی میاد تا ایرانی؛ تا مخاطب خارجی با دیدن شباهت ها، جذب فیلم بشه.

قبل از هر چیز باید واکنش و توضیحات خود کارگردان رو شنید و این حرف ها که بوهایی برای تحریف و ضربه زدن به فرهنگ عاشورا میاد و عوامل فیلم عمدا قصد حمله به فرهنگ مردم داشتن، قابل قبول نیست.

از همه مهم تر همونیه که گفتم. چرا حزب الله فقط نشسته تا یه کسی کاری بکنه بعد پاشه بره از پرده بکشدش پایین یا جلوی اکرانش رو بگیره یا... پس چرا خودش کاری نمی کنه برای تولید فرهنگ؟!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
12
2
دوباره علامه دهرها اومدن جلو ، خدا به داد برسه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
4
12
کاش بقیه آقایون هم یه کم مثل حاج حسین جگر داشتن
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1
12
بحث اینجاس که بابا چه اصراری در نشون دادن چهره حضرات(ع) بود؟ یعنی فرقی بین قداست حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و شمر نیس که هردو رو مث هم واضح نشون میدین؟؟
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
3
4
بابا این عکسا چیه از حاجی گذاشتین. همش شده ااااا, ایییییی, اووووووووووو,!!! . یه عکس درست و حسابی بزارین از حاجی.
امیرحسین نهضت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1
14
اقای کارگردان اگرهنرداری بروفیلمی بسازکه جلوی تهاجم فرهنگی رابگیرداین لقمه برای دهان شماخیلی خیلی بزرگ است بروتوبه کن که اگریک قطره ازخون شهدادامان تورابگیردعاقبت تومانندیزید خواهدبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
14
1
چند تا سوال؟ پيش توليد اين فيلم مگه از سال 88 شوع نشد؟ مگه فيلم برداري از سال 89 شروع نشد؟ مگه عمليات ساخت فيلم ابتداي سال 92 تمام نشد. مگه تهيه كننده اصلي فيلم شركت تماشا(شركتي دولتي) نيست؟ چرا اون موقع كه بايد مجوز ساخت و فيلم برداري و ... ميگرفت و دولتي كه شما براش سينه چاك ميداديد مسئول بود هيچي نگفت. حالا بايد وزير رو استيضاح كرد؟؟؟ راستي مگه آقاي درويش تا ديروز برادر شهيد نبود؟ حالا شد آقاي كارگردان!!! عجبا... يه جاي داستان مي لنگه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
4
10
من كاري به منش و نگرش اعتقادي و سياسي اين آقا ندارم ولي بخش اعظم صحبتهاش منطقي و درست است .
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
7
0
حسین سازور و حاج منصور و بقیه مداح های عزیز هم نظر بدهند فایده نداره!!
باید مراجع و آیات اعظام یه کاری کنند
کرجی
|
CANADA
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
7
4
این مملکت به دست چه کسانی است که دین رو دست مایه خود قرار دادند...اگر غرب نباشد دیگر چه دارند بگویند غرب هشیار هست ...اگر گلوله ای شلیک شود همین آدمهای جنگ طلب مخفی شده اند. امیدوارم که در همین دنیا تقاص ببینید
مدیر پایگاه بخشی از نظر شما حذف شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
تمام مداحین رزمنده و جانباز دفاع مقدس هستند،

عده ای که با لباس اتو کشیده به جنگ می رفتند تا با رزمندگان عکس یادگاری بگیرند و به تهران باز می‌گشتند، اکنون رزمندگان را افراطی میخوانند،

اگر دفاع از حق تندروی است مارا تندرویان تاریخ بدانید

ماشاالله حزب الله
اميررضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
2
سلام يه سوال پس تو تعزيه خواني ها مشگل نيست؟!
اخه مرد نقش زن بازي ميكنه بدون روبند!
نقش امام حسين(ع) بازي ميكنه بدون روبند!
حق جو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
4
6
سلام/باتشکر ازاستاد بزرگوار حاج حسین سازور....همه مردم متدین حتی ارمنی ها ومسیحیان عاشق علمدار باید از کنار این توهین به سادگی عبور نکنند وبه هر نحوی که میتوانند باید اعتراض خودشان را به مسئولین در خواب رفته برسانند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
5
4
نازتو برم حاج حسین
صحبتات کامل وجامع بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
4
4
حاجی خاک کف پاتم نزارید اکران شه تاچشمشون کورشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
6
2
عجب سایتیه اینجا. فقط نظرات موافقین رو نشون میدید!! متأسفم براتون
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
4
2
سلام
حاج حسين دمت گرم واقعا حرفهاي محشر و حقي زدين...مخصوصا اونجاش كه درباره آقايونيكه فقط دنبال آسيب شناسي عزاداري هستند...خدا در برابر بلاياي آخرالزمان حفظمون كنه و اين مسئولين رو هم به راه راست هدايت كنه
يا مولاي يا صاحب الزمان العجل العجل العجل....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
3
4
دمت گرم
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
9
4
سلام
مملکت قانون و مجری داره. شما میتونی حداکثر خودت نری ببینی میدونی من و امثال من 10ساله منتظر دیدن این فیلم هستیم داداش.
سینما را باید بشناسید و سپس راجع به نشان دادن چهره صحبت کنیم.ائمه معصومین ما را همه در زمان خودشان میدیدند و چهره از کسی نمی پوشاندند.دلیل عصمت و امامت آنها قیافه ظاهری آنها نبوده داداش.
سینما برای تعرف و نمایش نیاز دارد که چهره ها را نشان دهد.مهم این است که ما مردم شعور داشته باشیم این بابایی که در نقش بازی کرده یک هنرپیشه است که شاید نقش یک خلافکار را بازی کند.مثل یک لیوان کا گاهی در آن زهر میریزند و گاهی شربت و هیچکدام از این دو به لیوان کاری ندارد.

اگر مشکل تحریف تاریخ دارد بایداصلاح شود و البته چهره آقا را میتوان با تدوین مجدد اصلاح نمود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
1
2
اینکه می گویند وقتی حضرت زینب در مجلس یزید شروع به خطبه خواندن کرد همه فکر کردند علی ابن ابطالب(ع) است کنایه از فصاحت و بلاغط بود یا تون صدا!!!؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
5
2
اکران بشه یا نشه مردم می بینند.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
7
3
این صحبتهای آقای سازور به نظر بنده بیشتر بوی کینه از اصلاحات طلبان و جریان دوم خرداد داشت درحالیکه همه اصلاح طلبان که بد نبودند بالاخره در همه جا خوب و بد وجود دارد همانطور که در اصولگرایان هم این وضعیت وجود داشت اما محض اطلاع آقای سازور عرض شود که به مصاحبه آقای دکتر جنتی وزیر ارشاد در این مورد رجوع کنید که خود ایشان هم از این وضع نگران بودند و دستوراتی را به سازندگان این فیلم دادند . همچنین عرض شود این فیلم در زمان دولت دهم کلید خورد . امیدوارم نظرم درج شود صل ا... علیک یا اباعبدا... الحسین
دوکوهه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
حاج حسین ازاین اهالی سینماچه توقعی داری؟!توبه ظاهربهترین فیلمشون کلی اشکال شرعی میشه گرفت وای به حال این فیلم که مستقیم دست به تحریف تاریخ حسینی زده.جای شهداخالیه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
هرکه به نوعی تحریف می کند!!! یکی با فیلم و یکی هم با برداشت غلط مثل تون صدای حضرت زینب در مجلس یزید!!! ((مظلوم حسین جان))
امیری حسین و نعم الامیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
کلیات صحبتهای حاج حسین سازور درست است همه ی بچه هیئتی ها هم غیرتشان از این بابت جریحه دار شده اما با چند جای این صحبتها مخالفم:
1- پارسال محرم بود که یک ترک مداحی در اینترنت پخش شد و بازتاب فراوانی داشت که حتی شبکه های معاند نیز آن را در برنامه های خود نشان دادند ، از طرف امت حزب الله چه حرکتی علیه این مداحی صورت گرفت؟؟
2-مسئولین علاوه بر اینکه باید جوابگوی این حرکت زد فرهنگی باشند باید جوابگوی همه ی نا به سامانی های اخیر ، دروغ هایی که درباره ی توافقات ژنو می گویند و حتی وضعیت نابه سامان حجاب در جامعه نیز باشند والا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید فردا جواب بدهند
به بعضی ها هم به صحبتهای این بزرگوار اعتراز کردند باید گفت که اولا نقد حتما نباید چیزی را دید سپس آن را نقد کرد! میتوان با شنیدن نکته های یک مسئله نیز به نقد آن پرداخت چون اگر غیر این بود که باید مثلا برای نقد فیلمهای غیر اخلاقی نیز ابتدا آنها را دید!
ثالثا یک موضوع میتواند تا چه اندازه مورد چالش قرار گیرد؟ بحث عاشورا تا به حال چندین بار در فیمها و سریالها به نمایش در آمده ؟ آیا آن زمان به اینکه چرا چهره ی این بزرگواران را نمایش نمیدادند اعتراض کردید که کیفیت فیلمتان کم است که حالا دارید از آن دفاع میکنید؟
پس اگر نسبت به صحبتهای حاج آقا اعتراضی هم دارید اول ببینید که آیا نشان دادن بازیگرانی به عنوان آن بزگواران در اصل کار درستی است یا خیر.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
این تازه یکی از اثرات واگذاشتن سینما به حال خود است . اینکه میگن هنر را باید به هنرمند واگذاشت نتیجه اش همین اراجیفی مثل رستاخیز میشه و در واقع هنر را باید به هنرمند واگذاشت یعنی هنر را باید به شبکه صهیونیزم واگذاشت.

عزیزان هوشیار باشید که بعضی از آقایان دارن با رفتارهاشون به دشمنان کد میدن نمونش همین سبد کالا . ولی ما نباید خودسرانه عمل کنیم چون ممکنه خدای نکرده مثل خوارج بشیم پس باید 100% پیرو خط رهبری باشیم چون ایشونم اون چیزی رو که ما میبینیم بهتر میبینن و اگر لازم باشه فرمان اقدام رو میدن.
یا مهدی ادرکنی
سید امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
1
9
این حرف ها نشون میده حاج حسین با فکر و بدون تعصبات بی جا صحبت کردند
و صحبت بچه هیئت ها هم همینه
فرشید
|
UNITED STATES
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
2
باسلام من فکرنمیکنم نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) آنقدر بحث انگیزباشد مگرسریال حضرت یوسف(ع) ویافیلمهای دیگرپیامبران درایران ساخته نشده مگرآنان پیامبران خداوندنبودند،چگونه است برای آنها حساسیت نداشتیم .قبول کنیم خانه را گم کرده ایم.
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
0
حضرت عباس معصوم بودند؟؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
0
من حوصله اینکه تمام نظرات بخونم نداشتم ادعای بچه هیاتی بودنم ندارم اما دوستان عزیز اول و اخر این فیلم اکرانم که نشه dvd میاد بیرون شمایی هم که اینقدر دو اتیشه ای اگه تا الان ندیده باشی میری میخری میبینی که بفهمی چیه مردمومن یه تیکه فیلم مختارو حذف کرده بودن تو مسیر پیاده روی اربعین اکثر موکبها گزاشته بودن نشون میدادن تموم شد داداش فیلم ساخته شده باید جلو ساختشو مگرفتن که نگرفتن خبر مرگشون بیاین ادم باشیم نبینیم
محسن حسنعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
1
1
مولا حرفاتون حقه شما فقط اشاره کن
محسن حسنعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
1
1
مولا حرفاتون حقه شما فقط اشاره کن
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
0
0
واقعا این انصاف نیستش که حسن عباسی رو با درویش مقایسه کنیم
شاید حسن عباسی بعضی وقت ها هم اشتباه کنه ولی اینکه بخوایم بگیم اینا با هم تو یه جریانند واقعا بی انصافیه
حاج آقا سازور این کار رو نکنید با افراد انقلابی
چرا آخه خودتون به خودتون حمله می کنید؟چرا خودتون رو تخریب می کنید؟
ما همه تو یه جبهه هستیم این ها فتنه های دشمن که شما میندازه به جون هم
ببینید فتنه های دشمن رو
دشمن روبروتون ایستاده بعد شما با خودتون دعوا می کنید؟
وقتش نشده که بذارید کنار این اختلاف ها رو و با هم متحد بشیم بر علیه دشمن؟
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
1
1
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم.حاج حسین اجرت باامام حسین علیه السلام حرف هایت متین وصحیح است.
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
0
من این فیلم را در جشنواره دیدم باید بگویم که در نصف سکانس های فیلم چشمانم را بسته بودم تا آن تصاویر را نبینم
در آن دو ساعت فقط به این داشتم فکر می کردم که به چیه این فیلم مسئولان بودجه دادن! باید اون دنیا جواب بدن که برا چی بیت المال را این طور خرج کردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
اگه کسی ذاتش خراب باشه هیچ معجزه ای رو قبول نمیکنه میخاداژدهای حضرت موسی باشه یا برنگشتن خون حضرت علی اصغر!کسی هم که بخاد ایمان بیاره با یه جمله ایمان میاره.مگه فرعون کم معجزه دیده بود!!!
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین