عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
اگر قرار است فیلم امام حسین(ع) را من بسازم و خدای نکرده به این شخصیت و خانواده اش خدشه ای وارد شود امیدوارم دست و پایم بشکند و هرگز نروم پشت دوربین بگویم صدا ، دوربین و بازیگر چه کار کند. چون جرات می خواهد.

عقیق: واکنش ها نسبت به فیلم رستاخیز و تحریفات و قداست زدایی های این فیلم در بین علما و جامعه مذهبی کشور رو به فزونی است.

سال ها قبل در برنامه برداشت دو مرحوم رسول ملاقلی پور درباره ساخت فیلمی با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) نظرات متفاوتی مطرح کرده بود که متناسب این روزهاست:

« من درباره امام حسین(ع) سال هاست فیلمنامه های مختلفی را کار کرده ام ، اما همیشه گفته ام اگر قرار است فیلم امام حسین(ع) را من بسازم و خدای نکرده به این شخصیت و خانواده اش خدشه ای وارد شود امیدوارم دست و پایم بشکند و هرگز نروم پشت دوربین بگویم صدا ، دوربین و بازیگر چه کار کند. چون جرات می خواهد.

می شود راحت ساخت ، قصه های زیادی هم نوشته ام ولی انسان چطور به خودش اجازه بدهد که از این راه ارتزاق کند ، از راه دیگری ارتزاق می کنم.

 دکتر پورنجاتی خیلی به امن اصرار می کرد که چرا اینقدر طولش می دهی ، بنویس و بساز ، همه چیز مهیاست. من گفتم می ترسم . پرسید از چه می ترسی؟ گفتم اگر این فیلم را ساختم و مُردم . چشم باز کنم و امام حسین (ع) و خانواده اش و اهل بیت(ع) ایستاده اند. از من می پرسند شما که هستی ؟ می گویم آقا من رسول ملاقلی پورم فیلمسازم. حضرت بفرمایند مرد حسابی می رفتی مجنونت را می ساختی. با خانواده من چکار داشتی؟

واقعا آدم فکر می کند می بیند سر این یک پیاله قیمه تبرکی چه دعواییست. ارمنی و مسیحی و یهودی با عتقاد می آیند . این یک پیاله قیمه را از مردم نگیریم . بگذاریم اعتقاد داشته باشند.»


دریافت


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
محب علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
6
دمش گرم....اگه آدم یه خورده فقط اندازه ی یه سر سوزن اعتقاد داشته باشه هیچ وقت کاری نمی کنه که دل امام زمان و اهل بیت رو برنجونه...چه با کاراش چه با فیلم ساختناش
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
5
نور به قبرت بباره
مسلمون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
5
خدا رحمتش کنه...
راست گفته، به این میگن بصیرت...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
3
رجمت الله علیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
1
دانسته یا ندانسته خیانتی بزرگه
هرکس مستبد به رای باشه و به جای صحبت مراجع به عقل کوتاه خودش اتکا کنه سرانجامش همینه
صحبت های آیت الله وحید خراسانی در مورد نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل علیه السلام:

«آنچه من شنیده ام که خدا نکند که چنین باشد، غلطی است که می خواهند انجام بدهند که اگر این غلط را انجام دادند، من وظیفه ام این است که به آنها گوشزد کنم، اگر سعادتمند باشند در دنیا بیچاره خواهند شد و اگر اهل شقاوت باشند در دنیا آسیبی به آنها نخواهد رسید ولی آن وقتی که دست بریده حضرت عباس علیه السلام وارد محشر بشود، کمر همه آنها را خواهد شکست که برای ابد از رحمت خدا محروم باشند.
شنیده ام می خواهند قمر بنی هاشم علیه السلام را به نقش هنرپیشه ها درآورند .. کسی که حجت خدا مقابل قبر او می ایستد و می گوید "سلام خدا، سلام تمام انبیاء ، سلام تمام اوصیاء و سلام تمام شهداء بر تو یابن امیرالمؤمنین؛ کسی که هر صبح و شب، خدا و 124هزار پیغمبر به او سلام می کنند، این را می خواهند به نقش هنرپیشه ها درآورند.
... خدا نکند چنین غلطی بکنند؛ آن وقت هر چه پیش آید و هر چه ما بگوییم معذوریم.
... اگر چنین غلطی بکنند بدانند که تاسوعای امسال، غیر از تاسوعاهای هر سال است. در اثر این صحبت غلط، باید جوان های غیرتمند فانی در قمر بنی هاشم علیه السلام، روز تاسوعای امسال، محشری برپا کنند در عزای قمر بنی هاشم علیه السلام تا بگویند ای دست‌بریده کربلا..! ای فرق سر پاشیده از عمود در راه خدا..! تو، تو بالاتر از اینی.
آیت الله وحید در ادامه از شدت ناراحتی از شنیدن چنین خبری فریاد کشیدند: «ای روزگار..! ای دنیای ناپایدار..! باید روزگاری بشود که ما زنده باشیم و در این روزگار بخواهند هنرپیشه‌ها نقش او را به مردم نشان بدهند..؟! مردم..! بدانید! این نقشه ها برای این است که وقتی قمر بنی هاشم علیه السلام را به آن صورت نشان دادند، دیگر این سوز و گداز در روضه ها نباشد. برای این است که آن کسانی که آن صحنه را ببینند و آن هنرپیشه را تماشا کنند دیگر آنچنان که باید، در عزای او نسوزند. ولی باید بدانند اگر با چکمه و با کراوات خواستند این چراغ را خاموش کنند و نشد، با این ریش ها و با این یقه های باز هم این نور خدا خاموش شدنی نیست، دیگر ختم کلام.»
عمارنامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
0
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/35241
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
0
ه
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
1
ارزش سخن مرحوم ملاقلی‌پور، امروز مشخص می‌شود: اعتقاد مردم را از آنها نگیریم.
متأسفانه امروز همانچه که مرحوم قلی‌پور از آن واهمه داشت در حال رخ دادن است.
فیلم رستاخیز با تحریف تعمدی واقعه عاشورا در پی فروریختن پایه‌های اعتقادی مردم است.
آقای درویش برو برای لیلی خودت فیلم بساز! من و تو را چه به امام حسین علیه السلام.
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین