عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
مرکز چاپ قران ملک فهد طرح تفسیر قرآن کریم به زبان کرولال ها را به اتمام رساند.

عقیق: مرکز تحقیقات الکترونیکی علوم قرآنی و قرآن کریم در مرکز چاپ و نشر قرآن در مدینه منوره طرح تفسیر قرآن با زبان ایماء و اشاره را به پایان رساند.
دبیرکل این مرکز، استاد محمد سالم بن شدید العوفی در این رابطه گفت: با توجه به نیاز کرولال ها به آموختن قرآن و فهم معانی آن و نیز در راستای محقق شدن اهداف مرکز و رسالت قرآنی آن و آموزش قرآن به مردم، مرکز چاپ ونشر قرآن ملک فهد اقدام به اجرای طرح تفسیر معانی قرآن کریم با زبان اشاره نمود.
وی تصریح کرد: این طرح چند هدف دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ تفسیر قرآن برای کرولال ها به زبانی ساده و قابل فهم و در سطح درک و فهم آنان، رساندن پندها و اندرزهای قرآن و هم چنین داستان های عبرت آموز آن به کرولال ها، تمرکز بر سوره هایی که معمولا بیشتر در نمازها خوانده می شود، و توجه به موضوعات مهم اعتقادی، عبادی، معاملات، آداب و اخلاق که این گروه به آن نیاز دارند.
وی بااشاره به اینکه این طرح دربردارنده ی توضیح ابتدایی برای کلمات هرسوره و پس از آن تفسیر کامل سوره را شامل می شود و سپس به مهمترین فواید و احکام فقه زندگی از دل سوره ی مورد نظر می پردازد، گفت: این طرح در دو نوبت منتشر خواهد شد: مرحله ی اول که شامل 6نسخه می باشد و 10سوره از سوره های کوچک آخر قرآن را در برمی گیرد و نسخه ی دوم آن 10 سوره ی دیگر و به همین ترتیب نسخه ی سوم 6 سوره و چهارم 4سوره و پنجم 4سوره و ششم 4 سوره را در بردارد.
وی افزود: مرحله ی دوم شامل تفسیر موضوعی قرآن کریم با زبان ایماء و اشاره است. که مرکز 4 نسخه از آن را منتشر ساخته و نسخه های بعدی نیز به ترتیب و در اندک زمانی پس از این منتشر خواهد شد و هم اکنون این نسخه ها در سایت مرکز ملک فهد به آدرس اینترنتی ttp://sign.qurancomplex.gov.sa در  دسترس است.
منظور از زبان اشاره یک سری نمادهای قابل دیدن است که با دست قابل لمس می باشد وبه صورت منظم برای تفهیم معانی به کار رفته است و باحرکات دست و انگشتان معانی به ذهن انتقال می یابد و در این نسخه ها چشم نقش اصلی را ایفا می کند. گفته می شود تعداد کرولال های جهان عرب بیش از 17 میلیون نفر اعلام شده است.


منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین