عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
مجری کارشناس برنامه 'شب آسمانی':
مجری کارشناس برنامه 'شب آسمانی' توجه رسانه به مهدویت را یک مسئولیت فکری دانست و گفت: باید آدم های حرفه ای رسانه را در این میدان پیدا کنیم و اگر خلایی در حوزه مهدویت دیده می شود، این است که حرفه ای کار نمی کنیم.

عقیق: امیرمهرداد خسروی، مجری کارشناس برنامه "شب آسمانی" با بیان اینکه زمانی که در مورد تلویزیون صحبت می کنیم باید نسبت موضوعاتی صحبت کنیم که ذاتا برای تلویزیون ساخته می شود، گفت: به عنوان مثال سریال ذاتا برای تلویزیون نیست چون درام است و درام برای سینماست، فیلم سینمایی ذاتا برای تلویزیون نیست حتی به معنای مستند هم در این فضاست.

وی با تعریفی جهانی از برنامه های تلویزیونی، افزود: برنامه تلویزیونی برنامه ای است که تلویزیون برنامه ای که ذاتا برای خودش است را بسازد. البته نقدی وارد به برنامه های تلویزیونی که به آن برنامه های رادیویی گفته می شود، وجود دارد. برنامه رادیویی برنامه ای است که وقتی نگاه نمی کنید، می فهمید چه اتفاقی می افتد. از این بابت ممکن است تلویزیون مرز مشترک با حوزه رادیو پیدا کند.
خسروی با بیان اینکه برنامه سازان باید در چهارچوب ذات یک برنامه ای که ذاتا برای تلویزیون است، کار تلویزیونی کنند، اظهارداشت: مثلا ضمن گفتگو جلوه های بصری را بالا ببریم، درحالی که من دارم با مهمان برنامه گفتگو می کنم، گزارشی تصویری ببنیم که پیام اصلی برنامه را می رساند.

مجری برنامه "شب آسمانی" ادامه داد: اشتباهی که در این میان اتفاق می افتد این است که ما این ساحت ها را از هم جدا نمی کنیم و برای اینکه فاصله ایجاد کنیم، بین برنامه های تلویزیونی و رادیویی خلاهایی را ایجاد می کنیم.
وی بااشاره به نقد رفتار تلویزیون در عدم پرداخت موضوعی، افزود: باید از کسی که موثر در تنظیم مهندسی پازل برنامه های شبکه هاست، سوال شود که چرا پرداخت موضوعی در تلویزیون با خلا مواجه است، چون اشراف کامل به برنامه ها دارد.
خسروی با بیان اینکه معتقدم که هیچ رفتار رسانه ای اتفاق نمی افتد مگر اینکه حرفه ای عمل شود، گفت: اگر در رسانه افراد درست سر جای خودشان قرار نگیرند، اتفاق شگفتی رخ نمی دهد، به طور مثال در نظام های حرفه ای اینجور نیست که فرماندهی نزدیک ترین فرد خانواده اش را بیاورد و به او درجه تیمساری بدهد که اگر بدهد دیگر آن ارتش نمی تواند مقتدر باشد.

مجری کارشناس برنامه "شب آسمانی" رسانه را میدان جنگ معرفی کرد و بیان داشت: ما باید جنس آدم های حرفه ای رسانه را در این میدان پیدا کنیم و اگر خلایی در حوزه مهدویت دیده می شود، این است که حرفه ای کار نمی کنیم.
وی ادامه داد: شما نمی توانید یک دستورالعمل به تیم کاری خود بدهید که از امروز کار مهدویت کنید، این یک مسئولیت فکری است، من برنامه ساز باید بفهمم مساله مهدویت چیست و بعد روی آن کار کنم.

خسروی با بیان اینکه تهیه کننده باید عنصر مولف باشد، خاطرنشان کرد: تهیه کننده باید بفهمد چه می خواهد بگوید و باید توجه داشته باشد که این فهم مبتنی بر معرفت است که به جان باورمندانه انسان ها جهت می دهد.
مجری کارشناس برنامه "شب آسمانی" بااشاره به اینکه باید باور کنیم که رسانه جدی است، اظهارداشت: البته توقع درخصوص این حوزه از رسانه ملی بسیار است که می توان علت آن را متعدد بودن مرزها و خط قرمزها دانست.
 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین