عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسلام سه منبع بزرگ قرآن، فرمایشات و سیره عملی پیامبر و زندگی اهل بیت(ع) را دارد که این‌ها بهترین منبع برای وحدت هستند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر مرتضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: شیعه و سنی با همدیگر اشتراکات زیادی همچون پروردگار واحد‌، قبله واحد، پیامبر و کتاب واحد دارند پس تمامی اینها می‌تواند یک وجه اشتراک مهم برای رسیدن به وحدت باشد.

وی افزود: اگر ما می‌گوییم وحدت داشته باشیم به معنی آن نیست که شیعه و سنی از مذهب خودشان خارج شوند بلکه وحدت آنها باید در عمل باشد و در مقابل فرقه‌های نوظهور به یک هماهنگی و ایستادگی کامل برسند تا این فرقه‌های نوظهور نتوانند کاری از پیش ببرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حضرت علی‌(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند اگر وحدت نداشته باشیم دینمان از بین رفته و چیزی از آن باقی نمی‌ماند، اسلام به دنبال تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی نیست بلکه می‌خواهد همه در برابر خدای واحد به یک وحدت درست برسند.

مرتضوی تصریح کرد: اگر بخواهیم از نمونه وحدت در بعد خارجی آن مثالی بزنیم، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هماهنگ بودن در هشت سال جنگ است. ایران با وحدتی که در بین شیعه و سنی و حتی مسیحیت به وجود آورد توانست اهداف نظام را پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به موانعی که بر سر راه وحدت وجود دارد، گفت: یکی از این موانع ضعف ایمان است اگر توحید کلمه‌ای که مد نظر پیامبر بوده به درستی در وجود افراد رونق پیدا کند دیگر موانعی برای رسیدن به وحدت وجود ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: منابع اسلامی به ما توصیه کرده‌اند که دشمنان تمام اهدافشان از بین بردن کل دین است آنها می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد تا به آن چیزی که می‌خواهند برسند.

مرتضوی در پایان گفت: اگر ما بخواهیم حقانیت دین اسلام را به سراسر جهان اثبات کنیم ابتدا خود باید نسبت به دین اسلام شناخت پیدا کنیم و پس از آن به دستورات دین عمل کنیم که اگر اینگونه شود خود به خود اسلام در سراسر جهان منتشر می‌شود.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین