عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
مدیرکل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت هیات‌های مذهبی در کشور گفت: 80 هزار هیات مذهبی در کشور فعالیت می‌کنند.

عقیق: حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در نشست هم‌اندیشی اساتید گفتمان دینی شهرستان سنندج با بیان این خبر اظهار کرد: هیئات مذهبی تلاش گسترده‌ای در راستای فعالیت‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در ایام مناسبتی سال می‌کنند.

وی افزود: ویژگی اصلی هیئات مذهبی برای اخذ مجوز از سازمان کامل بودن ارکان هیئت است، یعنی هیئاتی می‌توانند از سازمان مجوز بگیرند که دارای واعظ، مربی قرآن، مداح و مسئول باشند که پس از بررسی‌ها و استعلامات لازم موفق به اخذ مجوز فعالیت خواهند شد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از 80 هزار هیات مذهبی از سوی سازمان شناسایی شده است که اکثریت آنها دارای مجوز فعالیت هستند و طبیعتاً تعداد هیئات مذهبی فعال در سراسر کشور بیش از این عدد است.

معاون امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بر ارتقای جنبه‌های اعتقادی و محتوایی و کلا جنبه‌های کیفی هیئات مذهبی بیشتر تاکید دارد تا جنبه کمی، ولیکن به هیچ وجه مانع گسترش کمی هیئات مذهبی نخواهد شد.

نوری‌زاده اضافه کرد: با وجود این تعداد هیات و ظرفیت عظیمی که این هیئات دارند می‌توان بحث گفتمان دینی را هم در سطح هیئات گسترش داد و از ظرفیت آنها در این زمینه هم به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی همچنین به تعداد گفتمان‌های دینی برگزار شده در کشور اشاره کرد و گفت: 12میلیون گفتمان از سال 85 تاکنون در کشور برگزار شده است.

مدیر کل امور فرهنگی رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برگزاری جلسات گفتمان دینی که امروزه از آن به‌عنوان موثرترین شیوه تبلیغی یاد می‌شود به همت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود و تاثیرگزاری این دوره‌ها در طول چند سال برگزاری کاملا روشن و واضح است، لذا اهمیت این موضوع امروزه بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان از سنین 11 تا 19 سالگی بیشترین تاثیر‌پذیری را دارند، لذا سازمان هم با توجه به اهمیت این موضوع گفتمان‌های دینی را از سال 85 طرح وبر نامه‌ریزی کرد که تا‌کنون 12 میلیون گفتمان در سطح کشور برگزار شده و این مورد یکی از کارنامه‌های درخشان سازمان بوده است.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین