عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
نماینده جامعه المصطفی در دانمارک عنوان کرد؛
نماینده جامعه المصطفی العالمیه در دانمارک گفت: در سال 2000 راهپیمایی روز عاشورا را با شرکت حدود 70 نفر در دانمارک برگزار کردیم ولی در حال حاضر با گسترش تشیع بیش از 30 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.
عقیق: حجت‌الاسلام حسین ساجد در دیدار با آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم با اشاره به مشکلاتی که شیعیان در شمال اروپا دارند، گفت: در سال 2003 که یکی از روزنامه‌های این کشور به حضرت محمد(ص) توهین کرد، از میان شیعیان کسی نبود که از ایشان و مکتب ناب تشیع دفاع کند.

وی افزود: در سال 2000 راهپیمایی روز عاشورا را با شرکت حدود 70 نفر در دانمارک برگزار کردیم ولی در حال حاضر با گسترش تشیع بیش از 30 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

نماینده جامعه المصطفی العالمیه در دانمارک با بیان اینکه 26 نفر طلبه دانمارکی نیز در جامعه المصطفی تحصیل می‌کنند، گفت: در حال حاضر کشور دانمارک دارای 250 هزار نفر مسلمان است که اکثریت آن‌ها شیعه نیستند.

وی ادامه داد: گسترش تشیع در دانمارک حاصل الطاف الهی و توجهی است که اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) دارند و همین امر عامل استقبال گسترده مردم از راهپیمایی روز عاشورا شده است.

ساجد تبلیغات دینی در دانمارک را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تبلیغات وهابی‌ها و سلفی‌ها بسیار زیاد است ولی با تبلیغاتی هم که شیعیان انجام داده‌اند در حال حاضر 80 هزار شیعه در دانمارک زندگی می‌کنند.

نماینده جامعه المصطفی در دانمارک افزود: مرکز اسلامی کپنهاگ بزرگ‌ترین مرکز دینی در شمال اروپا محسوب می‌شود؛ افتخار ما این است در کشوری که به پیامبر اکرم(ص) توهین شده بود مجوز ساخت بزرگ‌ترین گنبد را به مسجد امیرالمومنین(ع) داده‌اند.

وی با بیان اینکه در مرکز اسلامی دانمارک هر طبقه به امور ویژه‌ای اختصاص یافته است، گفت: یک طبقه به مسجد تبدیل شده و طبقه‌ای دیگر به صورت حوزه علمیه اداره می‌شود.

ساجد از تعطیلی 100 کلیسا در سال گذشته در کپنهاگ خبر داد و عنوان کرد: این کلیساها به دلیل اینکه مردم استقبال چندانی نمی‌کردند بسته شدند ولی مساجد هر روز رونق بیشتری می‌یابند.

نماینده جامعه المصطفی العالمیه در دانمارک ادامه داد: امکانات برای تبلیغ تشیع در اروپا فراهم شده و جامعه المصطفی نیز در حال رسیدگی به مشکلات فرهنگی و معنوی شیعیان و مردم آن مناطق است.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها، لبنانی‌ها و افغانی‌ها بخش عمده‌ای از شیعیان دانمارک را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها نیز در مقام بعدی شیعیان هستند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین