عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۸
چشمان کربلا منتظر جوانمردی مسلم ماند
هیئت‌های عزاداری تهران برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری شهادت سفیر سیدالشهداء(ع) و آغاز ایام مسلمیه، طبق سنتی صد ساله به مدت سه شب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اقامه عزا می‌کنند.

ماه ذی‌الحجه که فرا می‌رسد علاوه بر فضای معنوی و ملکوتی مناسک حج و انجام شعائر دینی، موضوعی دیگر را در ذهن‌ها تداعی می‌کند و آن حج ناتمام امام حسین علیه‌السلام و شهادت غریبانه فرستاده‌اش به کوفه است.

سال‌هاست که انبوه دسته‌های عزاداری برای ذکر مصیبت سفیر سیدالشهداء(ع) حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گرد هم می‌آیند.

مراسم مسلمیه امسال نیز از اول آبان ماه همزمان با فرارسیدن شب شهادت امام محمد باقر(ع) به مدت سه شب تا سوم آبان ماه در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

آغاز این مراسم با چهارپایه‌خوانی بعد از نماز مغرب و عشاء خواهد بود و هیئت‌های عزادار حوالی ساعت 20 خود را به صحن اصلی حرم مطهر می‌رسانند.

به همین مناسبت به روال هر ساله ، دسته عزاداری ، روز سه شنبه ساعت 19:30 از فرمانیه جنب کوه نور آماده عزیمت به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) خواهد بود. گفتنی است وسیله ایاب و ذهاب نیز برای این برنامه تدارک دیده شده است.


کدخبرنگاری:212111



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین