عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
حجت الاسلام پناهیان در هیئت شهدای گمنام
خداوند سمیع است و تمام حرف های ما را می شنود پس باید حواسمان باشد چه می گوییم، چون خداوند بر روی همان ها برایمان برنامه ریزی می کند. شعار ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ایم دقیقا همان معنایی را دارد که در زیارت جامعه می گوییم " و نصرتی لکم معده" یعنی آماده بودن برای قربانی...

گزارش تصویری مرتبط


هیئت شهدای گمنام پنج شنبه شب با حضور حجت الاسلام حاج علیرضا پناهیان، ذاکر اهل بیت حاج آقا زنجانی و جمعی از عاشقان و پیروان شهدا، در حسینیه شهدای قهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار عقیق در ابتدای این مراسم ، یکی از فرماندهان سال های حماسه و دفاع  ،  به روایت رشادت های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس پرداخت.

درادامه حجت الاسلام حاج علیرضا پناهیان سخنران ثابت هیئت شهدای گمنام، در ادامه ارائه سلسله مباحث تربیت ولایی در خصوص فرهنگ خودسازی و قربانی دادن در راه خدا گفت:خودسازی مسئله بسیار مهمی است. اگر کسی در میان فعالیت هایش، در میان درس خواندنش، وبلاگ زدنش و... به خودسازی نپردازد، آیا اعمالش قابل قبول است؟ نکند که ما خسر الدنیا و الاخره شویم؟ کسانیکه کافر و معاند هستند خداوند اعمال آنها را نابود می کند. عمل مهم تر از همه چیز است. عمل اولین فرزند آدم است. امام خمینی(ره) می گفتند: در میان جنگ ها نیز به فکر خودسازی باشید.

خداوند عمل چه کسانی را قبول می کند؟

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه خداوند خودش می گوید: کسانیکه در راه من کشته شوند عملشان را تباه نمی کنم. گفت: اگر ما بخواهیم فیلمنامه ای رابنویسیم، آیا به فکر قبول از طرف مدیران هستیم یا به فکر قبول شدن از طرف خدا؟ وقتی خدا از تو کار را قبول نکند هیچ اثری نخواهد داشت. تکلیف خودت را باید مشخص کنی! هابیل می خواهی باشی یا قابیل؟

پناهیان با یادآوری گلایه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در خراسان شمالی درباره سبک زندگی خطاب این سخنان را ابتدا مذهبی ها، بسیجی ها و مردمان این طیف دانست و گفت :  اگر بخواهیم به اوج قله های زندگی برسیم باید قربانی برای خدا بیاورید. این خیلی مسئله مهمی است چرا  آقا به جای نشان دادن طیف مذهبی جامعه به عنوان الگو ، به توصیف سبک زندگی دینی پرداختند؟ موارد مشابهی قبلا پیش آمده بود که ایشان عمل بخشی از جامعه را به عنوان الگو مطرح کرده بودند مثل اعتکاف دانشجویان یا اردوهای جهادی.اما این بار چون در این زمینه ما قله ای نداشتیم که آقا معرفی کنند.

خیلی بد است که ما به فکر قبول شدن پیش خدا نیستیم...

پناهیان در ادامه این بحث با اشاره به داستانی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه: فردی خدمت امام صادق(ع) رسید و سوال و جواب کردند و وقت امام را زیاد گرفتند. امام نیز ناراحت شدند و فرمودند: من باید از خودم مواظبت کنم. آیا شما از خودتان مراقبه و مواظبت می کنید؟ آیا ذکری دارید که سرلوحه کارتان شود؟ آیا به فکر اعمال خودت هستی؟، گفت: آدم هایی که دنبال قبول شدن نیستند آدم های خوبی نیستند. گاهی برای امام زمانمان اندازه گوسفند چرانی به درد نمی خوریم. خداوند سمیع است و تمام حرف های را می شنود پس باید حواسمان باشد چه می گوییم. چون خداودند بر روی همان ها برایمان برنامه ریزی می کند.

ایشان در ادامه بحث جلسات گذشته با موضوع قربانی دادن در راه خدا، گفت: حضرت زینب(س) بالای پیکر مطهر امام حسین(ع) فرمودند: خدایا این قربانی را ازمن بپذیر.

خودسازی باید تبدیل به یک فرهنگ شود. باید حرکت کنیم و کاری انجام دهیم. در خودسازی محور کارمان ((قربانی)) است. در این دنیا چیزهایی به ما داده اند که باید قربانی کنیم.

شعار ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ایم دقیقا همان معنایی را دارد که در زیارت جامعه می گوییم " و نصرتی لکم معده" یعنی آماده بودن برای قربانی دادن  و قربانی دادن مراحلی را دارد.

مرحله اول: درک و باور فلسفه قربانی دادن در زندگی است.

مرحله دوم: آمادگی برای قربانی دادن است. دست و پایت نلرزه! غرنزنی! آمادگی برای قربانی دادن کار بسیار سختی است.

مرحله سوم: این است که قربانی بدهی. ((الذی جمع مالا و عدد)) نباشیم. این آیه مربوط به کسانی است که نه تنها مال دنیا را جمع کرده اند بلکه در حال شمارش آن هم هستند  ، این شمردن معنای فراوانی دارد که قرآن به آن اشاره می کند . این شمارش یعنی  نمی خواهند بدهند و در سوره آمده که این مردم به عذاب دردناکی گرفتار می شوند. بعد از قربانی دادن مسئله مهم ظرفیت قبول کردن یا قبول نکردن قربانی است.

خدایا از ما قربانی نگیر تا فرهنگش را به ما بدهی!

حجت الاسلام پناهیان در پایان سخنان خود با بیان اینکه پذیرش قربانی خضوع آور است و با مهم دانستن فرهنگ قربانی و عمل به آن گفت: اگر این فرهنگ را داشته باشیم زمین خورده خدا می شویم. توقع نداشته باش از کسی و قیافه نگیر! فکر کردی نماز می خوانی آدم مهمی هستی که قیافه می گیری؟ لبخند بزن که فکر نکند آدم مهمی هستی.

 مثلا آقای شاه آبادی در مورد امام (ره) فرمودند: من شاگردی دارم که هر رفتاری با او داشتم هیچ اعتراضی نداشت. کم درس می دادم چیزی نمی گفت. زیاد درس می دادم چیزی نمی گفت. امام (ره) ظرفیت داشتند. در فرهنگ خودسازی و قربانی دادن در راه خدا هیچ (منمی) نباید در کار باشد.

در پایان این مراسم نیز حاج اصغر  زنجانی از ذاکرین اهل بیت(ع) به نوحه مرثیه خوانی برای حضرت صدیقه طاهره (س) پرداخت.


کد خبرنگار:211001 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین