عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد تمام امکانات خود را مهیای پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) کرده است.
آمادگی خراسان ‌رضوی در استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع)

عقیقمحمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه‌ برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت‌‎های خیران و ارتقای خدمت‌رسانی به زائران پیاده بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله تعداد قابل توجهی از مشتاقان زیارت بارگاه ملکوتی هشتمین امام همام از راه‌های مختلف اقدام به تشرف به این آستان ملک پاسبان می‌کنند.

وی افزود: همزمان با ایام دهه آخر ماه صفر، شاهد ورود حجم قابل توجهی از زائران به مشهد مقدس هستیم که نه تنها با پای تن، بلکه با پای دل اقدام به تشرف به مشهد مقدس و زیارت حضرت رضا (ع) می‌کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از ارکان اعمال حج، سعی و پیاده‌روی است و این شکل عبادت به طور حتم اقدامی با پیش زمینه معرفتی و اثرگذار در تحولات روانی انسان است.

وی با بیان اینکه زیارت پیاده امام هشتم(ع) یکی از بسترهای مناسب فرهنگی قابل توسعه در کشور است که کمتر مشابهی را می‌توان برای آن یافت، تاکید کرد: نخبگان و صاحب نظران باید نسبت به تبیین اهمیت و فلسفه زیارت پیاده اقدام کنند.

اعلایی دهه آخر ماه صفر را یکی از تجلی‌گاه‌های عشق و علاقه مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد تمام امکانات خود را مهیای پذیرایی از عاشقان و آستان بوسان امام رضا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: این استان به عنوان میزبان و متولی زائران باید نسبت به بسط و توسعه فرهنگ خدمتگزاری به زائران در سراسر کشور اقدام کند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به زائران، وقف را بستر مناسبی برای ورود سازمان یافته مردم و تحقق این مهم دانست.

وی بر حفظ رویکرد مردمی و حرکت خودجوش استقبال از زائران تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای جلب مشارکت خیران و انعکاس اقدامات انجام شده در این حوزه استفاده کرد.

اعلایی با بیان اینکه سهم قابل توجهی از بودجه زیارت امسال به تامین و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زائران پیاده  اختصاص یافته است، اظهار کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده می‌شود.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین