عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳
مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نمایشگاه تخصصی کودک با عنوان «کبوترانه» در ایام دهه آخر صفر و شهادت حضرت امام رضا(ع) میزبان زائران و مجاوران خردسال آن حضرت است.

عقیق:علی امینی با بیان این خبر اظهار کرد: نمایشگاه «کبوترانه» با هدف ارتقاء مهارت‌های دینی و به یادگار گذاشتن خاطره‌ای خوش از سفر و زیارت حرم مطهر رضوی برای کودکان، همه روزه از ساعت 8 تا 20 برپا می‌شود.

وی افزود: «کبوترانه»، نمایشگاهی است که در قالب یک مجموعه فرهنگی آموزشی ویژه کودکان زائر و مجاور 5 تا 11سال در "سر‌ در غربی صحن جامع رضوی" طراحی شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در این نمایشگاه آموزش‌های دینی در قالب نمایش و قصه به زبان کودکانه به مخاطبان ارائه می‌شود و در واقع حسینیه‌ای برای عزاداری کودکان درنظر گرفته شده است.

امینی گفت: غرفه‌های جنگل، سینما، نمایش نماهنگ‌های ویژه‌ی کودکان، وضو خانه، مسجد امام جواد(ع)، شهر کبوترانه شامل غرفه‌های رنگ‌آمیزی، خمیربازی، نقاشی و کاردستی، غرفه‌ی بازی و هم‌چنین غرفه عکاسی مجموعه‌ نمایشگاه کبوترانه را تشکیل می‌دهند.

برگزاری 500 حلقه معارف در حرم عالم آل محمد(ص(

وی از برگزاری حدود 500حلقه معرفت در حریم عالم آل محمد(ص)، حضرت امام رضا(ع) خبر داد و افزود: این حلقه‌ها همزمان با دهه آخر صفر و ایام شهادت ولی نعمتمان حضرت امام رضا(ع) تدارک دیده شده و در تمامی ساعات شبانه‌روز در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این‌که «روزانه برگزاری حدود 40 حلقه معرفت پیش بینی شده است» بیان کرد: مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی این آستان واقع در مدرسه "پریزاد" و رواق‌های "امام خمینی(ره" ،(دارالاجابه" و "دارالحجه(عج)" از مکان‌های برگزاری جلسات حلقه‌ معرفت است.

امینی در ادامه با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته دینی، حوزوی و دانشگاهی در این حلقه‌ها عنوان کرد: آقایان محمدی، پیشوائی، تراشیون، هادی، صالحی، ابوالقاسمی، رجبی دوانی، سیدسلیمانی، عباسی حبیب و گلزاده برخی از استادان حلقه‌های معرفت برادران هستند.

وی همچنین جزایری، خدابخشی، طالب پور، نیلچی‌زاده، هاشمی و بیات مختاری را از کارشناسان حلقه‌های معرفت خواهران ذکر کرد.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت بررسی و واکاوی سبک زندگی رضوی، مهم‌ترین هدف این برنامه‌ها را ایجاد فضای مناسب برای پرسش و پاسخ ذکر کرد و گفت: بهره‌مندی از روش‌های متنوع در پاسخگویی به سؤالات و ابهامات دینی و به وجود آوردن فضایی صمیمی و توأم با آرامش برای طرح سوالات دینی از سوی مخاطبان بسیار تأثیرگذار است.

امینی در ارتباط با نحوه برگزاری جلسات حلقه معارف حسینی در حرم مطهر عنوان کرد: این حلقه‌ها در قالب نشست‌های صمیمی و پربار برگزار می‌شوند که در آن گفت‌وگوی چهره به چهره و پرسش و پاسخ آزاد دینی با حضور استادان مجرب حوزه و دانشگاه انجام خواهد شد.

 

منبع:آستان قدس رضوی

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین