عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع):
نشست کارگروه هفته‌های فرهنگ رضوی برگزار و طی آن اعلام شد: سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی در 5 استان اردبیل، کرمانشاه، قزوین، کرمان و جنوب استان کرمان برگزار می‌شود.

عقیق: نخستین جلسه سومین کارگروه هفته‌های فرهنگ رضوی با حضور سیدجواد جعفری دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدمهدی احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت مدیرکل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج استان اردبیل، قزوین، کرمانشاه، کرمان و جنوب برگزار شد.

جعفری در این نشست با اشاره به این‌که «برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی» شکوفایی و غنای هر چه بیشتر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در پی دارد، گفت: تولید، معرفی و کمک به انتشار گسترده آثار مرتبط با فرهنگ رضوی از یک سو و جلب مشارکت و هماهنگی نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌ها برای ترویج سیره رضوی مردمی از سوی دیگر، مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی است.

وی همچنین برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی را در طول سال پیشنهاد داد و تأکید کرد: پرداختن به معارف رضوی نباید به دهه کرامت(از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)) محدود شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اعلام کرد: سومین هفته فرهنگ رضوی در 5 استان اردبیل، کرمانشاه، قزوین، کرمان و جنوب استان کرمان برگزار می‌شود.

در بخشی از این نشست، حجت‌الاسلام موسوی متقی نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه نیز ورود استانداران و ائمه جمعه استان‌های مذکور برای برگزاری هرچه بهتر هفته‌های فرهنگ رضوی را خواستار شد.

همچنین احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید سعی کنیم زیبایی‌های دین را از طریق فرهنگ رضوی به مردم عرضه کنیم. اگر بتوانیم این تفکر را در عرصه فرهنگی به جامعه منتقل کنیم، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین