عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
متولی کاروان‌های پیاده‌روی نجف تا کربلا، گفت: برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم معنوی و حماسی پیاده روی اربعین توطئه دشمنان را در ایجاد فاصله بین دو ملت خنثی می‌کند. زیرا دشمن می‌خواهد بین مردم ما و مردم عراق فاصله بیندازد.
اربعینعقیق: حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی، متولی کاروان‌های پیاده‌روی نجف تا کربلا، گفت:، شرکت مردم شیعه ایران و عراق در کنار هم را در مراسم پیاده روی اربعین موجب افزایش همدلی دو ملت دانست.

شاه آبادی افزود: این مراسم وحضور تنگاتنگ و مهربانانه مردم ملت ایران و عراق در کنار هم همدلی‌ها را افزایش می‌دهد و بغض‌های احتمالی که به خاطر شیطنت دشمن در دل بعضی ایجاد شده را از بین می‌برد و محبت و رأفت را بینشان حکم‌فرما می‌کند.

وی همچنین با توصیه‌ زائران ایرانی که در این مراسم شرکت می‌کنند، گفت: از آنجا که ممکن است زائر در طول این مسیر با سختی‌هایی بیش از آنچه در زیارت‌های کربلا وجود دارد مواجه شود، بنابراین ابتدا باید صبوری، تحمل و حوصله لازم را در این مسیر به خرج دهند تا اجرشان از بین نرود.

این روحانی کاروان های زیارتی خاطرنشان کرد: زائران باید حال معنوی را در طول مسیر حفظ کنند و توجه داشته باشند که تمام سختی‌های این راه قطره‌ای در مقابل سختی‌‌های بزرگی است که کاروان اسرای اهل بیت در طول این مسیر تحمل کردند.

حجت السلام شاه آبادی با اشاره به فضای معنوی و سراسر محبت در مسیر نجف تا کربلا در ایام پیاده روی اربعین گفت: یکی از ثمرات این مراسم یک‌دلی، صفا و صمیمیت است که زائران باید به عنوان ذخیره در طول سال از آن استفاده کنند.

متولی کاروان‌های پیاده‌روی نجف تا کربلا همچنین با تشکر از شور، اشتیاق و مهمان‌نوازی مردم عراق از زائران حسینی در این ایام، گفت: مردم عراق برای اینکه کاری برای زائر امام حسین(ع) انجام دهند گریه می‌کنند، حتی لباس‌های زائران را می‌شویند و به هر زبانی که می‌توانند از زائران پذیرایی می‌کنند. این فضای یک‌دلی و همدلی از برکات این مراسم است.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین