عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
عقیق: بیست وششمین شماره ماهنامه روضه با موضوع«هیئات و فرهنگ استکبار ستیزی» منتشر شد.

گفت وگوی اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین صدیقی پیرامون «مذاکره و سازش» از مهمترین بخش های این شماره می‌باشد.

امام جمعه موقت تهران با تفاوت قائل شدن میان مذاکره وسازش تاکید کردند: «وجود مبارک حضرت سیدالشهدا در مقاطعی در این مسیر، تاکتیک‌هایی را اعمال کرد که برای ما هم راهگشاست. در برخورد با حضرت حُر، زمانی که در برابر امام قرار گرفت، در شب عاشورا، امام حسین ابن سعد را فرا خواند و این بزرگوار در جلسه‌ای نشست با ابن سعد مذاکره کرد، و حجت را بر او تمام کرد، تمام بهانه‌ها را از او گرفتند. این یعنی خلع سلاح دشمن و اتمام حجت کردن. این مذاکره برای خلع سلاح دشمن و آگاهی دادن به مردم دنیا، شیوه‌ی امام حسین است، با این که یقین هم به شهادت دارد، اما همان شب عاشورا که شب شهادت است این مذاکره را انجام می‌دهد.»

در یادداشتی دیگر با عنوان«اهل بیت هم مذاکره کردند؟» به تاریخ مذاکرات اهل بیت با معاندان و مخالفان می‌پردازند که در بخشی از آن می خوانیم: «امام حسین(ع) بعنوان محور قیام عاشورا و پرچمدار ندای«هیهات من الذله» در مقاطعی از جریان کربلا با جبهه باطل پای میز مذاکره نشست، این امر تنها در زمان امامت حسین بن علی(ع) اتفاق نیافتاد، بلکه ائمه دیگر نیز-که به تفصیل خواهد آمد- با نمایندگان جبهه باطل به گفت وگو و مذاکره نشستند تا جایی که امام حسن(ع) زمامت حاکم جور را پذیرفت و حکومت را به او تسلیم کرد- البته با شرائطی. سوال اینجاست که ملاک و مبنای مذاکره با معاندین اسلام چیست؟ و آیا مذاکره با آنها گزینه‌ای همچون بقیه گزینه‌ها، قابلیت اجرا در هر زمان و وضعیتی را دارد؟»

گزارش کامل از ده هیئت شاخص کشور«میثاق با شهدا تهران، فاطمیون قم، انصار ولایت یزد، روضه الزهرا اهواز و...» از بخش‌های دیگر نشریه است که در آن پیرامون کیفیت برگزاری مراسمات و گزیده‌ای از سخنرانی‌های ایراد شده را خواهید خواند.

«حاشیه های اجلاس پیر غلامان حسینی»، «طرح ضیافت علوی دو ساله شد»، «ولایت خیمه ای بزرگ برای بشریت»، «گزارشی از نخستین همایش ملی هیئات محوری»، «تبلیغات مذهبی، وضع موجود وضع مطلوب»، «شعر گفتن برای اهل بیت اجازه می‌خواهد» از دیگر بخش‌های ماهنامه روضه می‌باشد.

گفتنی است بیست و ششمین شماره ماهنامه روضه با مدیر مسئولی میلاد عچرش، و سردبیری علیرضا جعفری در شانزده صفحه و تیراژ ده هزار نسخه توسط گروه فرهنگی انتشاراتی کتیبه و با حمایت جامعه ایمانی مشعر منتشر شد.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه با شماره 09169883229 تماس حاصل نمایند


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
0
0
خدا خیرشان دهاد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین