عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد؛
برای پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات باید در سه جبهه دریافت صحیح شبهات، پاسخ‌گویی مناسب به آنها و انتشار پاسخ ها با ابزار‌های رسانه‌ای روز و نیروهای توانمند اقدام کنیم.
عقیق: آیت‌الله نوری‌همدانی، در دیدار مسئولین مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با اشاره به نشر اکاذیب و شبهات علیه مکتب تشیع، گفت: در طول تاریخ اسلام شبهات فراوانی از سوی دشمنان متوجه تشیع شده است و علمای ما به همه آنها جواب دادند.
این مرجع تقلید افزود: شبهاتی که هم ‌اکنون علیه تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) مطرح می‌شود، همان شبهاتی است که علمای ما در دوران‌های مختلف به آنها پاسخ داده‌اند و امروز دشمنان آنها را با عبارات و اصطلاحات و افزودن دروغ‌های جدید، دوباره مطرح می‌کنند و ما هم در پاسخ به این شبهات، باید به روز باشیم.
آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: امروز دشمنان ما متحد شده‌اند و با استفاده از تجهیزات روز، هجمات و شبهه‌پراکنی‌ علیه شیعه شدت یافته است و این مسئله وظیفه حوزه‌های علمیه را سنگین‌تر کرده است.
ایشان با اشاره به انتظارات فراوانی که از حوزه‌های علمیه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به وجود امکانات و ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی روز انتظارات بیشتر شده است و از اقصی نقاط دنیا انتظار دارند که حوزه‌های شیعی به شبهات پاسخ‌ دهد، بنابراین باید با تربیت و بهره‌گیری از نیروهای توانمند و استفاده از تجهیزات روز، در مقابل این انتظارات پاسخ‌گو باشیم.
معظم له خاطرنشان کرد: شبهاتی که امروز علیه ما مطرح می‌شود همان شبهه‌های ابن تیمیه و امثال آنها است که بازسازی شده و دوباره با عبارات جدید مطرح می‌شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به لزوم تربیت نیروهای توانمند برای پاسخ‌گویی به شبهات، یادآور شد: برای پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات باید در سه جبهه دریافت صحیح شبهات، پاسخ‌گویی مناسب به آنها و انتشار پاسخ با ابزار‌های رسانه‌ای روز نیروهای توانمند داشته باشیم.
ایشان افزود: گروه اول باید این توانایی را داشته باشند که رسانه‌ها را رصد کرده و شبهات روز را به دست آورده و توانایی فهم صحیح سوالات را داشته باشند. گروه دوم نیز باید از نظر علمی توانمند بوده و قادر به دسته‌بندی شبهات و توان پاسخ‌گویی علمی به آنها را داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه این مرجع تقلید تاکید کرد: گروه سوم که تلاش دو گروه دیگر را به نتیجه می‌رسانند، افرادی هستند که باید پاسخ شبهات و سوالات را با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای روز به مردم اقصی نقاط دنیا برسانند.
آیت الله نوری همدانی کار پاسخ‌گویی به شبهات را مهم و ارزشمند برشمرد و خطاب به مسئولین مرکز پاسخ‌گویی به سوالات حوزه‌ گفت: کار شما نمایانگر اسلام راستین و تشیع است و این دین که بر همه ادیان و مذاهب توفیق و برتری دارد، با ارائه پاسخ مناسب به شبهات و سوالات نمایان تر می‌شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
حاج اقا را خدا حفظشان کند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین