عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
رئيس ستاد عتبات عاليات تفت گفت: ايران بيش از ۱۶۰ پروژه عمراني در كربلا، نجف، كاظمين و سامرا در دست اجرا دارد كه تقريبا ۱۰۰ پروژه آن به اتمام رسيده است.
عقیق: حجت الاسلام محمدرضا شريفي اظهار كرد: ايران بيش از ۱۶۰ پروژه عمراني در كربلا، نجف، كاظمين و سامرا در دست اجرا دارد كه تقريبا ۱۰۰ پروژه آن به اتمام رسيده است.
وي مهمترين اين پروژه‌ها را اجراي صحن مطهر حضرت زهرا(س) صحن مطهر حضرت زينب(س) و بيمارستاني در كربلا عنوان كرد.
رئيس ستاد عتبات عاليات تفت افزود: براي اجراي پروژه عظيم و مهم صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف زميني با مساحت و زيربناي ۲۲۰ هزار متر مربع در مدت ۲۰ سال طراحي شده كه ايران متعهد شده است آن را ۸ ساله اجرا كند و در صدد هستند كه اين مدت را به ۵ سال برسانند.
وي با بيان اينكه براي اجراي ساخت صحن مطهر حضرت زينب(س) در كربلا نيز زميني واگذار شده كه در حال تسطيح است افزود: براي اجراي اين دو طرح عظيم همه ايران بايد بسيج شوند تا در موعد مقرر بتوانند آنها را به سرانجام برسانند.
شريفي پروژه بيمارستان كربلا را نيز از ديگر طرح‌هاي مهم برشمرد و گفت: كار اين بيمارستان كه نماكاري آن بر عهده استادكاران و كارگران يزدي بوده است تقريبا به پايان رسيده است.
وي افزود: مردم خير و نيكوكار شهرستان تفت نيز در مدت يك سال بيش از يك ميليارد ريال در قالب كمك‌هاي نقدي و غير‌نقدي فرش دستباف و طلاجات به اين ستاد كمك كرده و افرادي نيز به عنوان گچ‌كار، كاشي‌كار و سنگ‌كار به كربلا، نجف، سامرا و كاظمين اعزام شده‌اند.
به گفته وي ستاد عتبات عاليات با هدف جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي براي بازسازي عتبات عاليات حدود ۸ سال پيش در كل كشور راه‌اندازي و به‌دنبال آن در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها هم شروع به كار كرده و مردم استان يزد هميشه در اين امر مهم سهيم بوده‌اند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین