عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
حجت الاسلام سعیدیان در هیئت کربلا
باید آموزه های دین اسلام را به خوبی بدانیم و با احکام و اصول دین آشنایی کامل داشته باشیم که با کوچکترین صحبتی به انحراف کشیده نشویم...

 گزارش تصویری هیئت کربلا


فیلم مداحی



عقیق: مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام، شب گذشته در هیات کربلا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سعیدیان و مداحی حسین یعقوبیان و حسن حسن آبادی برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حاج آقا سعیدیان:

*روایت داریم حضرت موسی با خداوند صحبت می کرد. خداوند به موسی فرمودند ای موسی، در دوران زندگیت عملی برای من انجام داده ای؟ 

موسی پاسخ داد: خداوندا نماز می خوانم، روزه می گیرم، ذکر می گویم، صدقه می دهم و تمام اینها را برای رضایت شما انجام می دهم.

از طرف خداوند خطاب آمد که ای موسوی خوب گوش کن، نمازی که می گویی نشانه ایمان توست و نهایت فایده اش به خودت می رسد. روزه هم سایه ساری است که روز قیامت که همه گرفتار و در آشوب هستند، تو آرام هستی. صدقه هم که دفع کننده بلاست که فایده اش برای خودت است. تمام منافع ذکر گفتنت هم در نهایت برای خودت است.

موسی(ع) به خدا گفت، چه عملی برای تو محسوب می شود؟ خطاب آمد ای موسی عشق و نفرتت را بنا بر خواسته های خدا مطابقت بده.

*باید بگوییم که ما نه فایده ای برای خدا داریم و نه برای اهل بیت. این را باور کنید که اگر همه ما کافر شویم و همه مومن شویم، در هر صورتی ذره ای به خداوند ضرری وارد نمی شود.

* آن چیزی که خداوند می پسندد، تبرا و تولا است. در دین کنار نماز و روزه تبرا و تولا داریم.

*در امر تبرا با توجه به سوء تعبیرها، بعضی از رفتارهای اشتباه انجام می شود.  

*ما باید در هر صورت پیرو خط اهل بیت(ع) باشیم و پای دینداریمان ایستادگی کنیم.

*باید آموزه های دین اسلام را به خوبی بدانیم و با احکام و اصول دین آشنایی کامل داشته باشیم که با کوچکترین صحبتی به انحراف کشیده نشویم. بچه مسلمان باید نسبت به معارف و جزئیات روایت ها و مسائل گوناگون آگاهی داشته باشد. چرا که وهابیت منتظر فرصت هستند. بزرگترین فرصت آگاه نبودن ما به مسائل است.


      


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین