عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
رییس سازمان حج و زیارت تشریح کرد:
اوحدی گفت: ثبت نام عمره امسال از روز چهارشنبه ۶ آذر در سطح ۱۸ استان و در چهار استان تهران، قم، البرز و قزوین از روز جمعه ۸ آذر ماه آغاز می شود.
 عقیق: سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تشریح مراحل آغاز ثبت نام عمره در استانهای مختلف کشور یادآور شد: ثبت نام عمره امسال از روز چهارشنبه 6 آذر در سطح 18 استان و از طریق انتشار اطلاعیه سازمان در جراید کشور آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه می یابد.
وی افزود: 10 استان دیگر کشور از جمله یزد، خراسان، مرکزی و ... عملیات ثبت نام عمره سال جاری را از روز 5شنبه 7 آذر آغاز می کنند و این عملیات در چهار استان تهران، قم، البرز و قزوین از روز جمعه 8 آذر ماه آغاز می شود.
رییس سازمان حج و زیارت در رابطه با آغاز زمان اعزام های عمره مفرده خاطر نشان کرد: اعزام های عمره سال جاری از 15 ماه صفر آغاز می شود در همین رابطه وزیر حج عربستان و کنسولگری عربستان در ایران اعلام آمادگی کرده اند اما این موضوع منوط به آغاز فعالیت سیستم ویزای الکترونیکی عربستان است که در صورت باز شدن این سیستم و صدور ویزا از 15 ماه صفر برنامه عمره امسال نسبت به سال گذشته 40 روز زودتر آغاز می شود.

چه تعداد متقاضی عمره و تمتع در نوبت هستند؟
اوحدی اعلام کرد: در حال حاضر 7 میلیون و 700 هزار نفر در بانک های ملی و ملت برای عمره مفرده و یک میلیون و 500 هزار نفر برای حج تمتع سپرده گذاری کرده اند. در همین راستا در جلسه مشترک با رییس بانک مرکزی به این نتیجه رسیدم که با توجه به سپرده گذاری بلند مدت مردم در ثبت نام حج و نرخ تورم شاید سودی که به سپرده گذاری زائران تعلق می گیرد چندان عادلانه نیست بنابراین مقرر شد کارگروهی به شکل خاص در بانک مرکزی بر روی این موضوع کار کنند که تعیین نرخ سود سپرده های مردم منوط به تصمیم بانک مرکزی است چرا که نرخ سود توسط بانک مرکزی مشخص می شود.

فرودگاه امام خمینی هنوز آمادگی برای انجام پروازهای عمره را ندارد
وی رابطه با شایعات موجود درباره انتقال پروازهای عمره به فرودگاه امام خمینی تصریح کرد: پس از بازگشت از تمتع و اتمام پروازهای حج که از فرودگاه مهرآباد آنجام شد قرار بود بر اساس توافق سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشور تمهیداتی برای فرودگاه امام خمینی و آمادگی آن برای انتقال پروازهای عمره به این فرودگاه اندیشیده شود اما در بازدید هایی که از فرودگاه به عمل آمد به این نتیجه رسیدم که علیرغم فعالیت های انجام شده این فرودگاه هنوز آمادگی جامع و کامل برای انجام پروازهای عمره را ندارد.
اوحدی خاطر نشان کرد: با توجه به افزوده شدن ایستگاه پروازی همدان حجم پروازهای تهران و فرودگاه مهرآباد در ایام عمره کاهش می یابد.

احتمال افزایش ظریف عمره
وی با اشاره به طرح های توسعه ای در عربستان تاکید کرد: با توجه به اجرای این طرح ها احتمال افزایش ظریف عمره وجود دارد اما در حال حاضر سازمان حج و زیارت با توجه به تعداد کثیر سپرده گذارانی که در نوبت هستند سیاستی برای ثبت نام جدید ندارد.

همه چیز در رابطه با نقل و انتقال فیش های حج و عمره
رییس سازمان حج و زیارت در رابطه با نقل و انتقال فیش های حج و عمره نیز گفت: پیش از این انتقال فیش های عمره ممنوع بود و محدودیت های خاصی در این رابطه وجود داشت اما امسال بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری کمیته هایی به صورت اختصاصی در هر استان تشکیل شده است که موراد خاص انتقال فیش را بررسی کرده و در این رابطه تصمیم گیری می کند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین