عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
رییس سازمان حج و زیارت بالاترین قیمت عمره در سال قبل را سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بالاترین قیمت در سال جاری را دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
عمره مفرده
عقیق: سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای تمتع سال جاری خاطرنشان کرد: گره‌زدن حج و عمره به یکدیگر از جمله دستاوردهای تمتع امسال بود چرا که پیش از این دو گروه به شکل جداگانه با هتل‌داران سعودی وارد مذاکره می‌شدند که یکی به صورت اختصاصی برای ایام تمتع و دیگری برای ایام عمره مذاکره می‌کرد اما امسال یک گروه به صورت مشترک هر دو را انجام می‌داد. در همین رابطه 25 درصد از مسکن حج و عمره که به دلایل مختلفی دارای مشکل بودند، حذف شد. همچنین 33 میلیون ریال سعودی در حوزه مسکن تمتع و 25 میلیون ریال سعودی در مسکن عمره صرفه‌جویی شد که در مجموع 60 میلیون ریال سعودی صرفه‌جویی تنها در حوزه مسکن را شاهد بودیم.

وی با اشاره به برنامه پروازهای عمره سال جاری خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کلیه پرواز‌های عمره از هم‌اکنون چیده شده و جدول اعزام عمره امسال دو ماه زودتر تکمیل گردیده است. بر همین اساس ما در ملاقات با وزیر حج عربستان اعلام کردیم آمادگی داریم تعداد عمره‌گذاران در سال جاری را تا 65 درصد افزایش دهیم که این افزایش ظرفیت با موافقت مقامات سعودی روبرو شد و این یکی از دستاوردهای خوب حج تمتع بود که امسال شاهد افزایش 65 درصدی در ظرفیت عمره‌گذاران هستیم، از همین رو زمان عمره از 12 روز به 10 روز کاهش یافت.

اوحدی خاطرنشان کرد: موضوع صرفه‌جویی ارزی و افزایش سهمیه دفاتر کارگزاری از جمله آثار کاهش زمان عمره است چرا که دفاتر کارگزاری پیش از این امکان اعزام تنها دو کاروان را داشتند که با برنامه امسال سهمیه آنها بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که خدمات عربستان سعودی جوابگوی نیازها و تعداد زایران ایرانی باشد ما تلاش می‌کنیم تا تعداد عمره‌گزاران را به 850 هزار نفر ارتقا دهیم.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر پنج درصد در هزینه پروازهای خود کاهش داشته‌اند، گفت: این کاهش قیمت در هواپیمای سعودی اتخاذ نشد و قیمت پروازهای سعودی مشابه قیمت‌های سال قبل بود و حتی در این زمینه طرف سعودی درخواست افزایش قیمت را داشت.

اوحدی در توضیح انواع اعزام‌های این سازمان و گروه‌های مختلف قیمتی در حج و عمره خاطرنشان کرد: ما سه دوره اعزام شامل اعزام‌های عادی، اعزام در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان و اعزام در نوروز داریم که بر اساس درجه‌بندی هتل‌ها شش گروه قیمتی را شامل می‌شود، بنابراین در مجموع 18 گروه قیمتی خواهیم داشت که در این رابطه در مقایسه مرحله اول اعزام‌ها در سال 92 نسبت به 93 گروه عادی اعزامی ما 6/15 درصد کاهش قیمت داشته است، این در حالی است که همین گروه در سال 90 نسبت به 91 شاهد 36 درصد افزایش قیمت بوده است. همچنین در اعزام‌های رجب و شعبان امسال به طور متوسط 4/11 درصد کاهش قیمت نسبت به سال گذشته وجود داشته است در حالی که این گروه اعزامی در سال 90 نسبت به 91، 33 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت در رابطه با قیمت عمره در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته تاکید کرد: کف قیمت عمره در سال گذشته دو میلیون و 157 هزار تومان و بالاترین قیمت سه میلیون و 500 هزار تومان بوده است در حالی که امسال کف قیمت در سفر عمره یک میلیون و 700 هزار تومان و بالاترین قیمت دو میلیون و 700 هزار تومان می‌باشد البته در گروه‌های قیمتی که با پروازهای سعودی به عربستان مشرف می‌شوند در مجموع شاهد 10 درصد کاهش در قیمت‌ها بوده‌ایم چرا که هواپیمایی سعودی کاهش قیمت نداشته است.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین