عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
شب های 18 و 19 محرم در هیئت آل یاسین با مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج محمدرضا طاهری
در زیارت وارث می خوانیم این خون باعث می شود نه فقط یک جامعه و یک قبیله بلکه تمامی عباد خدا از گمراهی و جهالت نجات پیدا می کنند.
گزارش تصویری شب 18 محرم

صوت شب 18 محرم


گزارش تصویری شب 19 محرم 

صوت شب 19 محرم


عقیق: مراسم عزاداری دهه دوم محرم با حضور جمع زیادی از عاشقان اهل بیت (ع) در هیئت آل یاسین برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم که به مدت سه شب در مسجد امام صادق(ع) برگزار شدحجت الاسلام بهاری به سخنرانی و حاج سعید حدادیان ، حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج محمد رضا طاهری مداحی کردند.

کربلایی مهدی سعیدی نیز پیش از منبر دقایقی به روضه خوانی پرداخت.

 

گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام بهاری را بخوانید:

*حضرت ولی عصر (عج) در روایتی به قاسم بن اعلا می فرماید: شهادت حضرت حسین بن علی(ع) سه ویژگی برای آن بزرگوار از طرف خدا ارزانی داشت. اول اینکه  9 امام از نسل ایشان به جود امدند ، دوم اینکه خاک و محل دفن ایشان شفای هر درد لاعلاجی شد. سوم اینکه هر با ایشان بود قیض نجات شامل حال او شد چه این بودن حضور شعاری باشد چه شعوری. چه عملا در حضور حسین(ع) باشد، چه از لحاظ فکری یاری گر ایشان باشد چه در رفتارهای اجتماعی زندگی اش باعث یاری سیدالشهدا(ع) باشد.

 *در فرازی از زیارت وارث داریم که امام حسین(ع) جان خودش را برای خدا بذل کرد . بذلت مهجته فیک. یعنی حضرت امام حسین(ع) جانش را در راه حق تعالی فدا کرد بدون هیچ منتی . 

*یعنی در حالی این جان خود را ارزانی داشت که هیچ توقعی از ذات ربوبیت نداشت و خدا در عوض این بذل خون حسین(ع) را محوریت بزرگی بخشید. که در همین زیارت می خوانیم این خون باعث می شود نه فقط یک جامعه و یک قبیله بلکه تمامی عباد خدا از گمراهی و جهالت نجات پیدا می کنند.

* بعضی تعجب می کنند که وقتی امام حسین (ع) از قاسم بن الحسن (ع)  سوال کردند که مرگ در نظر تو چگونه است چطور با سرعت جواب داد : اهلا من العسل. اولا قاسم امادگی ذهنی داشت. در مکتبی پرورش یافته بود که این مکتب همه وجودش انسان ساز بود و بعد بنا بود سخن از دهان کسی خارج بشود که در نسل های آینده همان اثر را بگذارد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
3
التماس دعا
یاحسین
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
2
این حسین کیست که عالم به فدای اوست..............
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین