عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
سخنرانی آیت الله احدی در بیت الرضا
شش صفت است که انسان کریم دارد، ابدا دروغ نمی گوید، از کوچکترین گناه پرهیز می کند، اصلا جرات خیانت ندارد، ترس از خدا دارد، در دل شب گریه دارد، هم مال و جان خود را میدهد ولی...

عقیق: مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام با سخنرانی آیت الله مهدی احدی و مداحی آقایان سید صادق مرعشی و اقای سربازعلی در حسینیه بیت الرضا برگزار شد

نکاتی از سخنان آیت الله احدی را میخوانید  

*یکی از مهم ترین مسائلی که در مقاتل سیدالشهدا پیدا میشود مسئله ی کرامت حضرت است.

*در محضر عرفای اسلامی کرامت عرض است و مستقل نیست، اگر کرامت بخواهد عارض بر نفس شود تابع وجود نفس است.

*قرآن مجید می گوید کرامت در مقابل دنائت است، دنائت دو نوع است یکی آنقدر پستی است که به نفس هیچ خوراکی ندارد.

*کرامت انسان را از مقوله پستی و دنائت نفس جدا می شود، مقوله ی کرامت بزرگ ترین مقوله است، انسان اگر با انسان های کریم زندگی نکند همه زندگی اش بد است.

*دو چیز کرامت نفس را بالا می برد و دو چیز به کرامت نفس ضربه می زند، در جامعه فعلی این است: انسان قبل از خداوند تبارک و تعالی سخنی نگوید، کسانی که سبقت بر قول خدا ندارند آنها به کرامت بالا می رسند.

*دو چیز به کرامت نفس آسیب می زند، یکی رذائل اخلاقی است که کرامت نفس را زمین می زند، دومین چیزی که به کرامت نفس آسیب می زند دوستی و پیمان سیاسی بستن با کفار است.

*شش صفت است که انسان کریم دارد، ابدا دروغ نمی گوید، از کوچکترین گناه پرهیز می کند، اصلا جرات خیانت ندارد، ترس از خدا دارد، در دل شب گریه دارد، هم مال و جان خود را میدهد ولی دین خود را نمی دهند که علامه حسن زاده در الهی نامه  می فرماید: حسن سَر می دهد ولی سِر نمی دهد و به تمام معنا با سنت پیامبر عهد بسته است.

*چرا باید نفس خودم که وجود مستقل است را رنگ پستی بزنم، من که می توانم رنگ نفس را متعالی کنم.

 

گزارش تصویری













ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین