عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
آیت الله سید عبدالهادی علم الهدی گفت: طلاب باید ابتدا و انتهای کار خود را بر مبنای رضای خدا و خشنودی امام زمان(عج) قرار دهند و آگاه باشند که آفت طلبگی دنیا دوستی و گرایش به مادیات می باشد.

آیت الله سید عبدالهادی علم الهدی تولیت حوزه علمیه علم الهدی تهران در مراسم افتتاحیه این حوزه ابرازداشت: همه ما باید از آغاز سال تحصیلی تلاش خود را برمبنای رضای خدا و خشنودی امام زمان(عج) بکار بندیم و مطمئن باشیم که اگر در راه کسب معارف الهی گام برداریم حضرت ولیعصر(عج) از ما راضی شده و ما را در رسیدن به هدف اصلی که همان تربیت مجتهد الهی است یاری می نماید.

وی با اشاره به آیه الَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا(سوره عنكبوت، آيه 69) گفت: براساس این آیه کریمه هرکس که برای خدا و در راه خدا جهاد کند و در برابر شدائد و مشقتها پایداری نماید، قطعاً خداوند او را راهنمایی خواهد کرد و راههای خود را جهت تکامل او به وی  نشان خواهد داد.

تولیت حوزه علمیه علم االهدی تهران در ادامه مادی گرایی و دنیا طلبی را آفت امر مقدس طلبگی دانست و افزود: همه طلاب باید توجه داشته باشند که به چه وادی مقدسی پا نهاده اند و با چه کسی معامله می کنند، زیرا اگر ما خود را سرباز مکتب امام زمان (عج) بدانیم و یقین داشته باشیم که خود را برای نوکری آن حضرت آماده می کنیم به برکت آن وجود مقدس هرگز محتاج دیگران نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی با نگاهی اجمالی به تاریخ فرق و مذاهب انحرافی تاملی می کنیم متاسفانه در می یابیم که همواره در راس اینگونه فرق یک، عالم منحرف وجود داشته که بخاطر دنیا طلبی و کج فهمی زمینه انحطاط و گمراهی خود و عده ای از مردم را ایجاد نموده است.

آیت‌الله علم‌الهدی، در این رابطه افزود: بایدتوجه داشت آنچه یک طلبه و کسب کننده معارف الهی را از ورطه هلاکت و تباهی نجات می بخشد حرکت برای خدا و اخلاص ورزی در زندگی است و ما نیز باید از همین ابتدا آگاه باشیم که هرچیز ی که میان ما و خدا فاصله ایجاد می کند شیطان است و باید اورا کنار بگذاریم.

تولیت حوزه علمیه علم الهدی تهران با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه روحانیت و رعایت زی طلبگی افزود: هم کنون که وارد کسوت طلبگی و سربازی امام زمان(عج) شده‌اید باید نحوه زندگی و معیشت شما با گذشته متفاوت باشد، بالاخص این تفاوت در رفتار، گفتار، اندیشه، شخصیت، ظاهر و باطن ما مشهود باشد.

  وی در پایان گفت: امروز هدف اصلی طلاب از درس خواندن تنها باید رسیدن به درجه اجتهاد باشد چرا که هدف حوزه های علمیه تربیت فقیه و مجتهد است تا از قرآن و کلام اهل بیت(ع) مسائل مستحدثه را استنباط کنند.


کدخبرنگار:212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین