عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت است، گفت: شفاعت امام حسین(ع) همیشه با ما است و لحظه‌ای شفاعت ایشان از ما برداشته نمی‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری در جمع زائران و عزادارن حرم حضرت معصومه(س)، با تسلیت فرا رسیدن تاسوعای حسینی بیان کرد: شفاعت از رحمت‌های خاص خداوند است که به محبین، خاشعین و خاصان اختصاص دارد و همه نیاز به این شفاعت دارند به جز چهارده معصوم که نسبت به کل عالم دستگیری می‌کنند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های شفاعت تطهیر انسان‌ها است چراکه جز معصومین و انبیا، همه و حتی مومنین دارای ناخالصی‌هایی هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مومن هیچ‌گاه از گناه لذت نمی‌برد و از عمق وجودش گناه نمی‌کند، اضافه کرد: کسی که با امام و ولی خدا درگیر شود مرتکب گناهی نابخشودنی شده و خداوند آن را نمی‌بخشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: اگر انسان در باطن خود و بندگی خدا سست نباشد هیچ‌گاه لحظه‌ای از چشم و زبانش غافل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لغزش‌ها و ترک اولی کار را برای مومنان دشوار می‌کند، بیان کرد: همین غفلت و گناه کوچک برای اینکه بین مومن و خدا حجاب شود، کافی است.

میرباقری ادامه داد: وقتی سیدالشهدا(ع) از مدینه بیرون آمد سران ملائکه و جن فوج فوج خدمت حضرت رسیدند و از ایشان خواستند که یاری شان کنند و حضرت نپذیرفتند چرا که با شهادت خود شفاعت هدایت را برای شیعیان مهیا کردند.

وی با اشاره به اینکه همه خوبان و نیکان به شفاعت هدایت نیاز داشته و حتی انبیا، ملائکه و مقربین نیز به این شفاعت نیاز دارند، اضافه کرد: انسان در آخرت نیز به شفاعت ائمه نیاز داشته و با شفاعت ائمه انسان در قیامت سیر می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در این دنیا نیز نجات از گمراهی و ظلمات به برکت شفاعت ائمه اطهار محقق می‌شود و همگان به این شفاعت احتیاج دارند.

وی قسم دیگر شفاعت را شفاعت استقامت در راه عنوان کرد و بیان داشت: معنی شفاعت این نیست که هر کاری که خواستیم انجام دهیم و سپس وارد بهشت شویم.

میرباقری اضافه کرد: هیچ وقت شفاعت، بکاء و زیارت در مومن غرور ایجاد نمی‌کند و جلوی یاس مومن را می‌گیرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت است و همیشه شفاعت امام حسین(ع) با ما است و لحظه‌ای شفاعت ایشان از ما برداشته نمی‌شود.


منبع:فرهنگ نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین