عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
مدیر امور رسانه اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) در دهه اول محرم را تشریح کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب در نشستی خبری  اظهار داشت: آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) در  راستای پاسداشت  شعائر اسلامی، با برگزاری برنامه‌های متنوعی برای تمامی زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت‌(س) به نقش آفرینی در این عرصه پرداخته است.

وی در تشریح برنامه‌های روزانه حرم در دهه نخست محرم 1435 گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آیین شب‌های ماتم هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری و مداحی مداحان اهل‌بیت‌(ع)، سید مهدی میرداماد، مرتضی طاهری و حسن شالبافان برگزار می‌شود.

مدیر امور رسانه اطلاع‌رسانی حرم با اشاره به برگزاری برنامه کلام آسمانی در دهه محرم اظهار داشت: در این برنامه که هر شب بعد از آیین عزادرای و سوگواری امام حسین‌(ع) برگزار می‌شود یک جز از قرآن کریم هدیه به روح سید‌الشهدا‌(ع) توسط قاریان برجسته کشوری قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب در تبیین ویژه برنامه‌های در سوگ آفتاب و غروب سرخ در حرم مطهر گفت: برنامه در «سوگ آفتاب» هر روز ساعت 10 صبح همراه با قرائت زیارت عاشورا توسط حجت‌الاسلام طباطبایی و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد و «آیین غروب» سرخ همه روزه ساعت 15 با سخنرانی حجج اسلام بیگدلی و میردامادی و مداحی حاج حسن حیدرزاده و سید علی حسینی‌نژاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه چهارم محرم ساعت 7.30 صبح اظهار داشت: در این برنامه که هر ساله در سراسر جهان برگزار می‌شود مادران به همراه شیرخوارگان خود با حضور در شبستان امام خمینی‌(ره) به عزاداری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب اظهار داشت: دوشنبه 13 آبان نیز آیین تعویض پرچم گنبد حضرت معصومه‌(س) راس ساعت 16 برگزار می‌شود، بر اساس سنتی، هر ساله پرچم بارگاه حضرت سید‌الشهدا‌(ع) طی مراسمی با حضور تولیت و خادمان کریمه‌ اهل‌بیت‌(س) و هیئت‌های مذهبی بر روی گنبد حضرت معصومه‌(س) نصب می‌شود این برنامه به صورت زنده از شبکه استانی قم پخش می‌گردد.

وی با اشاره به برگزاری آیین احیای شب عاشورا ادامه داد: آیین عزاداری دانش‌آموزان از 4 الی 11 محرم همه روزه از ساعت 16 تا اذان مغرب با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد علی اخوان و مداحی مداحان نوجوان مرتضی خانی و سعید شعبانی همراه با پرده‌خوانی حجت‌الاسلام میرغفاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب به فعالیت‌های واحد خواهران آستان مقدس قم اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های بانوان در دهه محرم برگزاری سلسله سخنرانی‌ها عمومی با موضوعات حماسه سیاسی بانوان در تاریخ کربلا، آشنایی با خطبه‌های حضرت زینب‌(س)، عظمت عاشورا بعد بصیرت‌افزایی در عصر آتی و باید و نباید‌های مجالس ذکر و مرثیه اهل‌بیت‌(ع) در محافل خانگی همراه با قرائت قرآن کریم صبح‌ها و عصرها در رواق حضرت خدیجه‌(س) برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بخش‌های مختلف حرم مطهر برگزار می‌گردد.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین