عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱
مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه شاه بیت امسال دسته حسینیه اعظم زنجان انتخاب شده است، اشاعه امر به معروف را فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد .
عقیق: مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه شاه بیت امسال دسته حسینیه اعظم زنجان انتخاب شده است، اشاعه امر به معروف را فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد .

ولی الله کلامی مداح اهل بیت (ع) افزود: قیام امام حسین (ع) اصلاح امور امت جدش است.
وی همچنین فلسفه قیام عاشورا را ماندگار کردن امر به معروف و اصلاح امور امت جدش یاد کرد و اظهار داشت: امروز باید اهداف قیام عاشورا در جامعه تبیین و تقویت شود چرا که بی توجی به این امر باعث سست شدن مذهب تشیع می شود.

مداح اهل بیت (ع) گفت: امروز باید علل قیام امام حسین (ع) به خوبی ترویج و تعمیق شود تا جوانان قدر این قیام را بدانند و برای زنده نگه داشتن آن تلاش کنند.



کلامی با اشاره به اینکه از نوجوانی با مجالس عزاداری هل بیت (ع) آشنا شده ام افزود: از 13 سالگی رسما به شعر نویسی پرداختم و تا کنون 36 جلد از اشعارم چاپ شده است .

این مداح گفت: در ابتدا خیاط بودم و بعد کتاب فروش شدم و  در حال حال حاضر هم فعالیت فرهنگی و کتاب فروشی می کنم.

کلامی یادآوری شد: شعری که مقام معظم رهبری با مضمون«کلامی را کلام از دل برآید» سرودند مرا به ادامه کار در زمینه سرودن شعر دلگرم کرد.

کلامی  با بیان اینکه از نوجوانی به صورت رسمی شعر گفتن را آغاز کرده است، ادامه داد:از 13 سالگی با مجالس مربوط به اهل بیت ارتباط داشته است.

وی گفت: معاشرت و ارتباط با بزرگان باعث شد به سمت و سوی مداحی کشیده شوم .

مداح اهل بیت مجموع آثار چاپ شده را مدیحه سرایی برای اهل بیت، اشعار انقلاب و جنگ برشمرد و گفت: در حال حاضر هم شهادت نامه عاشقان مجموعه اشعار ترکی مربوط به جبهه و جنگ در دست چاپ است.

کلامی تاکید کرد: شعر مثل بچه شاعر است و هیچ وقت دوست ندارد کسی با آن تندی کند و ارائه شعر از زبان مداح اهل بیت همانند نوازش مادر برای بچه اش است.

وی به آسیب شناسی در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بعضی جلسات عزاداری حرکتهای انحرافی مشاهده می شود بنابراین باید راهکاری لازم برای مقابله با این حرکتهای انحرافی و خرافه پرستی در دستور کار قرار گیرد.

کلامی در ادامه حضور روحانیون در جلسات و هیئات مذهبی ، گفتن احکام توسط علما را در از بین بردن حرکتهای انحرافی بسیار مؤثر دانست و افزود: این حرکتها باعث خدشه دار شدن مذهب تشیع می شود.

وی به جوانان مداح توصیه کرد با انتخاب درست وارد این کار شوند چرا که اگر با دقت وارد این عرصه شوند مداحی آنها به انحراف و آسیب کشیده نمی شود.

مداح اهل بیت (ع) گفت: جوانان باید از اهل بیت تبعیت کنند چرا که حرکت در مسیر ولایت مانع انحراف آنها می شود.

کلامی حضور جوانان در برنامه های سوگواری امام حسین(ع) را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: باید جوانان برای حضور  در این برنامه ها توسط ریش سفیدان تشویق شوند تا حضورشان در این مجالس تقویت شود.

وی به مداحان جوان توصیه کرد اخلاق را مد نظر قرار دهند چرا که خدمت در برنامه های سوگواری اهل بیت یک افتخار است و باید توام با اخلاق حسینی باشد .

مداح اهل بیت (ع) افزود: جوانان در مقابل تشویق مغرور نشوند و همین طور در مقابل تحقیر یا بی اعتنایی مایوس نشوند و بدانند که نمره اصلی را خدا می دهد و تنها خداوند شاهد و ناظر اعمال است.

شاه بیت امسال دسته حسینیه اعظم زنجان انتخاب شد

مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: شاه بیت امسال دسته حسینیه اعظم زنجان بر اساس نوحه معروف زینب، زینب، مرحوم موذن زاده انتخاب شده است.

کلامی شاه بیت امسال دسته حسینیه اعظم زنجان را عباس، عباس، عباس/ شاه شهدا عباس اعلام کرد و افزود: عباس، عباس، عباس/ ماه شهدا عباس، شعار امسال دسته حسینیه اعظم زنجان است.
شاه بیت عباس، عباس، عباس/ ماه شهدا عباس است و عباس، عباس، عباس/ ماه شهدا عباس/عباس، عباس، عباس/ قرآنه فدا عباس/ یار ولایت، شمع هدایت/ سقای دشت کربلا، ایله عنایت نیز دیگر ابیات این شاه بیت است.

وی ادامه داد: در این راستا نوحه دومی هم برای این دسته انتخاب شده که این است: جماعت یادگار حیدرم من/ عزیزه مصطفیه یاورم من دبیر دفتر من/ وزیر لشکرم من.




منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
0
سلام
با عرض خسته نباشید,نوحه زینب زینب را استاد سلیم موذن زاده خواندند که در قید حیات هستند,سایر برادران موذن زاده که مرحوم شدند مداح نبودند جز یکی که او هم زینب زینب نخوانده,و این نوحه معروف شعر استاد سید تقی سیفی اردبیلیست و توسط سلیم موذن زاده اجرا شده(لطفا اصلاح شود)
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین