عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
دومین آئین نکوداشت از 11 نفر پیرغلامان حسینی شا‌م‌گاه دوشنبه، 13 آبان‌ماه به همت سازمان بسیج مداحان سپاه امام صادق(ع) بوشهر و با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر و جمعی از مشتاقان و ارادتمندان در حسینیه ثارالله مرکز استان برگزار شد.
عقیق: این آئین به همت سازمان بسیج مداحان سپاه امام صادق(ع) بوشهر و جمعی از دستگاه‌های فرهنگی، با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر، حسنوند، استاندار، سردار جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان، امیری، جانشین سازمان بسیج مداحان کشور، حامد فکوری، دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر، علیرضا پولاد، مسئول سازمان بسیج مداحان بوشهر و جمعی از ذاکران، مشتاقان و ارادتمندان در حسینیه ثارالله مرکز استان برگزار شد.
در ابتدا، بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار کرد: ماه محرم، عاشورا را به کوثر یقین دل‌هایمان معرفی کرد که چشمه‌های اخلاقی و تاریخی زیبایی دارد و چشمه‌هایی که از این کوثر زلال سرچشمه می‌گیرد و تشنگان خود را سیراب می‌‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه پیرغلامان، بانیان مساجد، روحانیون و قاریان قرآن نقش بسیار بزرگ و سترگ و سیراب کردن همین تشنگان را دارد و تاکنون نیز به همین نحو بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ما، تداوم و امتداد همین عاشورا و کوثر است و دفاع مقدس با استقامت رزمندگان عزیز ما و آن شجاعت‌ها و رشادت‌ها برگرفته از همین سرچشمه زلال معنویت و کوثر الهی است.
وی عنوان کرد: امروز هم، فریاد همه ما در سراسر ایران اسلامی، همان شعار معروف ما، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست».

در ادامه، پس از رونمایی از لوح فشرده سه ذاکر، اجرای گروه سنج دمام هیئت مذهبی مسجد شیخ سعدون بوشهر، گروه هم‌خوانی محرمیان مسجد سیدالشهدا(ع) کوی شنبدی بوشهر و نوحه‌خوان مسجد دهدشتی بوشهر، مصطفی گراشی، تجلیل از 8 پیرغلام و 3 بانوی مداح از دیگر این آئین نکوداشت بود.
همچنین، در ادامه این مراسم نکوداشت، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر، اظهار کرد: یکی از بزرگترین حوادثی که می‌تواند راهگشای کشف حقائق در دین در آخرین مرحله ادیان باشد، واقعه کربلا و مراسم سوگ و مرثیه آن حضرت در دهه عاشوراست.
صفایی بوشهری گفت: برای پیرغلامان بزرگ مکتب حسینی در تمام جهان، به ویژه ایران و به‌ویژه استان ولایت‌مدار بوشهر طول عمر می‌طلبم و برای پیشکسوتان این کار عرشی، طلب علو درجه دارم.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: افتخار یک انسان است که زبانش به ذکر حسین(ع)، قلمش به راه حسین(ع)، قدمش در مسیر حسین(ع)، حیات و مماتش حسینی باشد.
وی افزود: واقعه کربلا، واقعه‌ای عادی نبود، برای دین پیامبر خاتم(ص) باید یک کتاب روشن می‌ماند، یک آئینه برای نمایش دین ناب می‌ماند باید یک خورشید وجود می‌داشت بی‌فروغ که اسلام ناب را همیشه نشان دهد و آن حادثه کربلا بود، لذا دو خورشید در روز عاشورا تابش داشت، یک خورشید تکوین و دیگری خورشید عالم دین.
این استاد درس خارج و اخلاق اسلامی در قرآن کریم گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با این کار به امر خدا و تقدیر الهی در عالم وجود یک مکتب بنا نهاد، که تمام مردم اگر بخواهند اسلام ناب محمدی(ص) را بشناسند و عمل کنند، باید از باب‌الحسین(ع) وارد مدینه دین شوند، دین اسلام یعنی حسین(ع) و حسین(ع) یعنی دین اسلام، لذا مصباح‌الهدی و سفینة‌النجاة است.

صفایی بوشهری ادامه داد: امام حسین(ع) آن کار ماندگار را کرد و تمامی صحنه‌های کربلا، از اسارت، از شهادت علی اصغر(ع)، از کیفیت شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و تمامی این امور، هر کدام نقشی در اسلا‌م‌شناسی و ماندگاری جریان کربلا دارد، لذا اگر اسلام نام حسین(ع)، کار حسین(ع)، عاشورای حسین(ع) از آن جدا شود، از اسلام چیزی نمی‌ماند، این ذکر و نام و آن نهضت حسین(ع) است که اسلام را ماندگار کرده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کرد: یکی از کشیشان آمریکایی بیان کرده بود که اگر مسیحیت حسین(ع) داشت، ما تمام جهان را مسیحی می‌کردیم، اسلام حسین(ع) دارد لذا ماندگار است و این مجالس حسینی که شما برگزار می‌کنید و شما متصدیان امر هستید، در راستای همان شناخت اسلام ناب و بقا اسلام ناب است، لذا شما کاری حسینی می‌کنید و دو ویژگی در کار شما است، یکی اسلام ناب‌شناسی و دیگری دفاع مقدس از تهاجم تحریف و انحراف در اسلام است، لذا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با جانش اسلام ناب را نشان داد و با جانش تحریف و انحراف را از اسلام زدود، راه حسین(ع) این است و همه ما باید اولین کاری که می‌کنیم، چه در متن و محتوا و چه در سبک و برنامه باید این دو کار حسینی را داشته باشیم، اسلام ناب را بشناسانیم و اسلام را از انحراف و تحریف مصون بداریم، سفارشات اکید مقام معظم رهبری نیز این است.
وی عنوان کرد: کسانی که حافظ دینند، مثل اباعبدالله الحسین(ع) و شماها، دارای سه ویژگی هستند، کسانی هستند که دین را اولا در وجود خود و ثانیاً جامعه قرار می‌دهند و نهادینه می‌کنند و با تمام وجود در خدمت دین هستند و دین را اقامه می‌کنند نه چیز دیگر و یاری دین می‌کنند و از تمامی اطراف اگر تهاجمی شود به دین، آن‌ها دین را احاطه می‌کنند و مؤمنین سنگری می‌شوند برای حراست از دین و بندگان متدین را حفظ و جذب می‌کنند و نگه می‌دارند و مراعاتشان می کنند، یعنی دین‌داری و مؤمن‌داری می‌کنند، به همین خاطر تمام مجالس عزاداری ما باید در مسیر شناساندن اسلام ناب محمدی‌(ص) باشد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر، استان ولایت، استان حسین(ع) و اولاد حسین(ع) است و خاک استان بوشهر سرشتش با حسین(ع) است و شما تاریخ استان را ملاحظه بکنید، یک لحظه جدا از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) نمی‌بینید، افتخار استان این است که نام حسین(ع) که می‌آید دل‌ها به حزن می‌آید، افتخار زنان استان بوشهر این است که تا خود را شناختند و تا آخرین لحظه اشکشان به نام حسین(ع) و زینب(س) است و مردان متدین و بزرگ این استان افتخارشان این است که یک لحظه نمی‌توانند خودشان را بدون حسین(ع) و اولاد حسین(ع) در دنیا و آخرت فرض کنند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: ما آغار ماه رمضان را با روزه به پیشواز می‌رویم، اما با اشک به پیشواز محرم می‌رویم، چرا با اشک، چون در همین ساعات که کاروان حسین(ع) به کربلا می‌رفت، یک بانویی با اشک این کاروان را همراهی می‌کرد و آن حضرت زینب(س)، ام مصائب بود، وقتی که دنیا آمد نقل شده یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س)، از همین نوزادی زیاد گریه می‌کرد، اما تنها مایه آرامش این طفل، نام حسین(ع) بود، همین که نام حسین(ع) برده می‌شد، حضرت زینب(س) آرام می‌گرفت.



منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین