عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی:
حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی از واعظان شهیر تهران با اشاره به سیر تاریخی فعالیت ذاکران ائمه اطهار(ع) گفت: نشر ولایت ماموریت مادحین اهل بیت(ع) است.
عقیق:مراسم سیاه پوشان، 12 آبان ماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در سالن اجتماعات امامزاده صالح با حضور حجت السلام و المسلمین محمدرضا مبارکی زاده، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شمیرانات، حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی و جمعی از ذاکران اهل بیت(ع) برگزار شد.
 حجت الاسلام شجاعی در این مراسم طی سخنانی خطاب به ذاکران اهل بیت(ع) حاضر در این محفل اظهار کرد: شما سربازان سیدالشهدا(ع) هستید که از فردا شب برای ستایش گری اهل بیت(ع) و قیام امام حسین(ع) در مجلس عزاداری شرکت می کنید.

وی ادامه داد: خداوند به مادحین اهل بیت(ع) بالاترین مقام را داده است، از این نظر مداحان باید به مردم و جامعه این مهم را منتقل کنند که ذکر مصیبت اهل بیت(ع) است که معارف آنان را بیش از پیش در جامعه تشریح شود.

شجاعی با تاکید بر این موضوع که نباید هر شعری را در مداحی ها خواند، افزود: ذاکران اهل بیت(ع) باید اشعاری را بخواند که مملو از معنی باشد.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم و مدحی که در آن جریان بعد از معرفی حضرت علی(ع) از سوی حسان بن ثابت قرائت شد، گفت: از همان زمان مداح برای نشر ولایت در جامعه با لسان شعر ماموریت یافت تا توحید و نبوت و معاد را گونه ای دیگر بیان کند.
همچنین در ابتدای این نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین مبارکی زاده، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شمیرانات، با اشاره به شکل گیری کانون مداحان شهرستان شمیرانات گفت: کانون مداحان تشکیلاتی مستقل است که در آن مداحان ذکر مصیبت اهل بیت(ع) را می گویند.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین