عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
حمیدی خبرداد؛
دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شعر امام هادی (ع) از افزایش تعداد برگزیدگان از 10 به 15 نفر خبرداد.
عقیق: رضا حمیدی دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی شعر امام هادی (ع) پیرامون انتشار فراخوان و میزان استقبال شاعران اظهار داشت: این کنگره با هدف گسترش و نشر معارف اهل بیت (ع) با نظر داشت به امام هادی(ع)، شناخت ابعاد سیره سیاسی، اعتقادی و اجتماعی امام هادی (ع)، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) بویژه امام هادی (ع) و همچنین گسترش فرهنگ دعا و زیارت با توجه به زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به فراخوان کنگره، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های شعر نو (سپید) ، کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، دوبیتی، رباعی و...) ، کودک و نوجوان، سرود، تصنیف و نثر ادبی به دبیرخانه ارسال کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه تعداد برگزیدگان تا پیش از این 10 نفر اعلام شده بود اما تعداد برگزیدگان افزایش یافته، ابراز داشت: تعداد 10 نفر برنده اعلام شد به 15 نفر افزایش یافت که جوایز آنها لوح و تندیس زرین به همراه سفر به عتبات عالیات و نیز 30 میلیون ریال خواهد بود.

وی پیرامون داوری‌ها توضیح داد: داوری این کنگره در دو گروه سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال انجام می‌شود تا بر این اساس برترین‌ها معرفی شوند.

به گفته مشاور وزیر ارشاد، با توجه به اینکه برپایی این کنگره در همایش عمان سامانی و پس از آن هم در مراسم‌های مختلف همانند ضیافت شاعران و... خبر برگزاری آن منتشر شده بود، شاعران در انتظار فراخوان نمانده و تاکنون استقبال خوبی از کنگره کرده‌اند، وصول نزدیک به حدود 100 اثر مهر تائیدی بر این ماجراست.

وی ضمن اشاره به اینکه 25 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است، بیان کرد: کنگره شعر امام هادی(ع) با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام برگزار می‌شود، تاکنون 4 جلسه شورای سیاستگذاری آن تشکیل و دو جلسه دیگر تا برپایی کنگره جلسه خواهیم داشت. 

گفتنی است؛ موضوعات، شرایط شرکت در فراخوان، زمان برگزاری مراسم، مهلت ارسال آثار در ادامه آمده است:

* موضوع فراخوان:

شخصیت و سیره زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی امام هادی (ع)، احادیث و روایات در خصوص امام هادی (ع)، زیارت جامعه کبیره، نقش امام هادی (ع) در زمینه غیبت حضرت ولیعصر (عج)، یاران امام هادی (ع)

* شرایط شرکت در فراخوان:

محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

آثار باید به صورت تایپ شده ارسال شود. شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق وب سایت کنگره و نیز پست الکترونیکی ارسال دارند.

از صاحبان اثر برتر جهت حضور و قرائت شعر در کنگره دعوت به عمل خواهد آورد.

منتخب آثار ارسالی در مجموعه به چاپ خواهد رسید.

آئین پایانی کنگره ملی شعر امام هادی (ع) هشتم آبان 1391 برگزار می‌شود.

منبع: فارس

پایان پیام/211002


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین