عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
حجت الاسلام حاج علی اکبری در مسجد روحانی

عقیق: مراسم شب ششم دهه امامت و ولایت با سخنرانیحجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری و مداحی حاج سیدحسن احمدی در مسجد روحانی تهران برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حاج علی اکبری را بخوانید؛

*در عید سعید غدیر برنامه هایی پیشنهاد شده که شما با آنها انس دارید وآشنا هستید. یکی از آن برنامه ها که جذاب است این عقد اخوت می باشد فرمودند: که شایسته است در این این روز یک همچنین کاری صورت بگیرد. عقد اخوت بخوانند دست به دست هم بدهند و این یک تعهداتی است که بین هم تبادل می شود. این یک برنامه بسیار ویژه ای است برای روز عید سعید غدیر. در جبهه این برنامه در غیر عید سعید غدیر مثلا در شب های عملیات فراوان برپا می شد.

*انما المومنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم، ارتباطی است که خدای متعال برقرار کرده. چه بخوانند و چه نخوانند خدای متعال خوانده است.  امیرمومنان(ع) از پیامبر(ص) نقل می کنند: اصلاح بین مومنین از یکسال نماز ارزشش بالاتر است.

*غدیر نماد اسلام ناب و زندگی پاک و حیات طیبه بر اساس نقشه الهی است. غدیر سه رکن دارد: 1:مکتب یعنی نقشه الهی که جامع و کاملش قرآن است 2: امام و پیشوای ربانی 3: یاران خدا و پیروان شایسته.  این سه رکن کنار هم باشد شجره طیبه ای را که قرآن فرموده تشکیل خواهند داد.

*انسان های مومن باید باهم پیوند بخورند 1: فکری اعتقادی 2: ارتباط قلبی «فالف بین قلوبکم» 3: ارتباط عملی که عبارت است از تعاون و همکاری «واعتصموا بحبل الله جمیعا».








گزارش: سیدمحمدمصطفی مرتضایی نژاد



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین