عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
حاج محمد رضا طاهری و سید مهدی میرداماد در هیات رزمندگان
خدا فرموده هر کس می خواهد بداند واقعا ولایت من را قبول کرده ببیند که ولایت پیغمبر را قبول کرده یا نه. و هر کسی می خواهد بداند که ولایت خدا و پیغمبر را قبول کرده ببیند که ولایت اهل بیت را قبول کرده یا نه...
عقیق: مراسم جشن میلاد امام هادی (ع) یکشنبه شب با حضور جمع زیادی از عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در زمینه نقش محبت در خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه مراسم، پس از شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی، سید مهدی میرداماد، حاج محمد رضا طاهری و حسین طاهری به مولودی خوانی در رثای امام علی النقی (ع) پرداختند.

در ادامه بخش هایی از سخنان حجت الاسلام ماندگاری را بخوانید:

*وقتی ما خدا را داریم، خدایی که خالق است، عالم است، مهربان است، حکیم است، قادر است، در این صورت چه نیازی به اهل بیت داریم. وقتی می توانیم ارتباط مستقیم با خدا داشته باشیم دیگر چه نیازی به اهل بیت که در دینمان اینقدر به نکته توجه شده است داریم.

*خداوند در قرآن بیان می فرمایند که شما بندگان من باید دو نوع ارتباط با من داشته باشید. یک ارتباط با واسطه و دیگری ارتباط بی واسطه. مشکل وهابی های تکفیری این است که این فهم را از قرآن ندارند. با این که خیلی قرآن می خوانند.

*ارتباط بی واسطه ارتباط پرستش و عبادت است. در پرستش خدا نباید واسطه قرار بدهیم چون خود خدا فرموده است که نباید در پرستش من هیچ واسطه ای قرار بدهید. همه باید در پرستش بنده خدا باشیم. پیغمبر عبد خداست و پسر خدا نیست. پاشنه دم در حرم امام حسین را ببوسیم ایرادی ندارد ولی اگر بخواهیم امام حسین را سجده کنیم غلط است. نماز را رو به خدا می کنیم. البته خدا برای اینکه نمازهای ما متحدالشکل شود جایی به نام کعبه را قرار داده که همه به سمت آن به نماز رو به خدا باستیم.

ارتباط ولایتی همان ارتباط با واسطه است. خدا فرموده هر کس می خواهد بداند واقعا ولایت من را قبول کرده ببیند که ولایت پیغمبر را قبول کرده یا نه. و هر کسی می خواهد بداند که ولایت خدا و پیغمبر را قبول کرده ببیند که ولایت اهل بیت را قبول کرده یا نکرده. و هر کسی که می خواهد بداند  که ولایت خدا و پیغمبر و اهل بیت را قبول کرده ببیند که ولایت فقیه را در عصر غیبت قبول کرده یا نکرده است. و هر کس می خواهد بداند که ولایت خدا و پیغمبر و اهل بیت و فقها را قبول کرده ببیند که ولایت پدر را در خانه قبول کرده است یا نه. لذا امر پدر اطاعتش بر فرزند واجب است. ولایت خدا امتحان دکتری است و ولایت پیغمبر امتحان فوق لیسانس است و ولایت اهل بیت لیسانس است و ولایت فقیه امتحان دیپلم است و ولایت پدر امتحان سیکل است و هر کس که می خواهد امتحان دیپلم را بدهد باید ابتدا امتحان سیکل را بدهد.

*خانم ها هم باید بدانند که ولایت پذیری از شوهر مقدمه ولایت پذیری از خداست. امام هادی معلم درس ولایت بودند. پدر و مادر ها اگر توانستیم که در خانه درس ولایت پذیری از پدر را به فرزندان یاد دهیم در واقع درس دین پذیری و ولایت پذیری اجتماعی را به آنها یاد دادیم. پدر اگر بتواند سه کار را انجام دهد ولایتش را اهل خانه و فرزندان می پذیرند.1_ قدرتی که خدا به پدر داده با محبت عجین کند که به نام اقتدار می شود که خواستنی است. یعنی اهل خانه بفهمند 2_ خدا حکومت را به پدر خانه داده و معمولاً چون خیلی جاذبه ندارد مگر این که حکومت عجین شود با عدالت و انصاف در آن صورت همه به حق و حقوقشان می رسند.پدر با تبعیض های خود تخم تفاق را در خانه می کارد.3_ بزرگی که خدا به پدر داده است همراه با سخاوت باشد بسیار مناسب است.

*پدر می گوید که قدرت من به قدرت خدا نمی رسد، سخاوت من به کرم خدا نمی رسد، محبت من به محبت خدا نمی رسد، حکومت من به حکومت خدا نمی رسد،عدالت من به عدالت خدا نمی رسد،بزرگی من هم به بزرگی خدا نمی رسد، اگر این ولایت من با تمام نقص هایی که دارم بر شما شیرین آمد ولایت امام زمان هزار برابر برای شما شیرین تر است و ولایت پیغمبر صدها هزار برابر شیرین تر است و ولایت خدا بی نهایت بر شما شیرین تر است. و اگر قبول کردی که ولایت به نفع تو است این ولایت سه برکت برای تو دارد.1_ این ولایت امنیت آور است.2_ موفقیت کسی که این ولایت را داشته باشد بیشتر است. 3_ عزتش بیشتر است. پس ولایت پدر که برای من ولایت و موفقیت و عزت می آورد در این صورت ولایت فقیه بیشتر، ولایت امام زمان خیلی بیشتر، ولایت پیغمبر خیلی خیلی بیشتر و ولایت خدا حد و نهایتی ندارد.

*برای ولایت پذیری به سراغ امام هادی در زیارت جامعه کبیره می رویم. حضرت فرمودند که ولایت پذیری چقدر نفع در زندگی برایت دارد بیا و ولایت خدا را بیشتر بپذیر. که همان ارتباط با واسطه است. ولایت یعنی پنج مسئله که1_ اولین پله ولایت محبت یا ارتباط محبتی است. خدا فرموده که هر کس من را دوست دارد باید آنهایی که من دوست دارم دوست داشته باشد. که این دو پایه از فروع دین ما است به نام تولی و تبری. خدا می فرماید در دوست داشتن من شریک بیاورید. اگر کسی که اهل بیت را دوست نداشته باشد معلوم می شود خدا را دوست ندارد.

*خدا عفت و حیا و غیرت را دوست دارد، خدا حلال خوری را خیلی دوست دارد، خدا صداقت و خدمت به مردم را دوست دارد پس ما هم باید این ها را دوست داشته باشیم.خدا فرموده اگر من را دوست دارید آنچه من دوست دارم را دوست داشته باشید و هر آنچه من دوست ندارم دوست نداشته باشید.رابطه محبتی را این طور که هر چقدر خدا هر چه را دوست دارد ما هم همان را دوست داریم بسنجیم. 2_ رابطه اطاعتی. یعنی ببینید چقدر اطاعت از ولایت پدر و امام و فقیه و پیغمبر داریم همان قدر اطاعت از خدا داریم.3_ ارتباط توسلی و دعایی. خدا فرموده هر کس از من کمک می خواهد از اولیاء ما کمک بخواهد.4_ ارتباط تسلیمی. یعنی خدا می گوید اگر می خواهی چقدر در برابر من تسلیم هستی ببین در برابر سلسله مراتب ولایت تسلیم هستید. 5_رابطه مجاهدی. ما دوست داریم در راه خدا جهاد فی سبیل الله کنیم. یعنی قربانی کردن برای پیغمبر و امام زمان و اهل بیت و فقیه و پدر. هر کس می خواهد تلاش در راه خدا بکند تلاش برای رضایت شوهر و خانواده و ولایت فقیه و امام زمان بکند. شهدای کربلا چون فدایی امام حسین شدند جهاد فی سبیل الله انجام دادند. 6_ معرفت با خدا که باید با واسطه باشد. در تمام این شش مورد رابطه با خدا باید زیر چتر سلسله مراتب ولایت است.

*در زیارت جامعه هیچ گاه اهل بیت ما را به خودشان دعوت نکردند، ما را دعوت به معرفت خدا، تسلیم در برابر خدا، به محبت خدا، به اطاعت خدا،به خواستن از خدا و به مجاهدت در راه خدا کردند. یعنی اگر این شش مورد را خرج اهل بیت کردیم یعنی در برابر خدا خرج کردیم.

 

 

 



گزارش تصویری





















































صوت

سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری

دریافت

شعرخوانی حمیدرضا برقعی

دریافت

سید مهدی میرداماد - شعر

دریافت

سید مهدی میرداماد - مولودی

دریافت

حاج محمد رضا طاهری- شعر

دریافت

حاج محمد رضا طاهری-مولودی

دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
طاها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
1
3
می شه مولودی کربلایی حسین طاهری هم بزارید برا دانلود
محمدسوژه
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
0
2
سلام
ازحاج محمود به این شکل عکس بگیرید.راستی از حاج محمود مصاحبه بگیرید....
...
چون هرچی باشه اینها الگوی ما هستند
پاسخ ها
سید علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
سعی کنیم در همه چیز از مداحان عزیز الگو برداری نکنیم بالاخره این ها هم انسان هستند و از گناه و اشتباه و انحراف مصون نیستند ما اول ااز ائمه الگو میگیریم و بعد سعی کنیم از حضرت آقای خامنه ای الگو بگیریم.
محمدسوژه
| -
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
درست هست.ولی کسی که توی دستگاه امام حسین هست هیچ وقت سعی نمیکنه گنها کنه.
وسعیش و میکنه که برگناهان صغیره هم اصرار نکنه.
سید علی جون،من همه رو نمیگم.به امثالی مثل حاج محمود میگم که الگوهستند.جانم فدای اهلبیت و نوکراش و رهبرم سید علی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین