عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
یک پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: متاسفانه بعد ار رحلت پیامبر(ص) به رغم اینکه جانشین و ولی ایشان معرفی شد، اما نبود فهم و درک درست از ولایت، آن‌ها را به بیراه کشاند و به دنبال انتخاب جانشینی بعد از رسول خدا (ص) رفتند.
عقیق: محمدحسین رجبی دوانی در دانشگاه شهرکرد با تبریک عید سعید غدیر خم به تشریح ابعاد واقعه غدیر و ولایت پرداخت و اظهار کرد: ولایت و محبت اهل بیت(ع) بزرگترین لطف خدای متعال و سرمایه ارزشمند برای مسلمانان جهان به ویژه شیعیان است که بعد از رسالت پیامبر به بشریت عنایت شد.

وی با بیان این‌که «پیامبر(ص) و قرآن کریم برای هدایت جامعه آمدند» تصریح کرد: خدای متعال، قرآن کتاب انسان ساز و پیامبر(ص) را برای هدایت بشریت به ارمغان آورد، اما این دو گوهر ارزشمند برای نجات بشر کافی نبودند و خدای اهل بیت(ع) را برای تکمیل دین به جامعه عنایت کرد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام، اهل بیت عصمت و طهارت را تکمیل کننده اسلام دانست و افزود: اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان چراغ‌های هدایت و کشتی نجات بعد از پیامبر اکرم(ص) به جامعه اسلامی ارزانی شدند و حب آنها مایه رستگاری و سعادت بشریت است.

وی سعادتمندی در دنیا و آخرت را در گرو محبت و عنایت اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: خدای تبارک و تعالی علی(ع) و خاندان ایشان را به واسطه کرامت و عظمتی که در نزد او دارند به عنوان کشتی‌های نجات و چراغ راه امت مسلمان قرار داده است.

رجبی‌دوانی با اشاره به این‌که «رسالت و ابلاغ حضرت علی (ع) بزرگترین واقعه اسلام بود» تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) بعد از 23 سال رهبری امت اسلامی که پر از حوادث تلخ بود خداوند متعال به او دستور می‌دهد که اگر ولایت حضرت علی (ع) را اعلام نکند رسالت و دین خود را ناقص و ابتر گذاشته و بنابراین این واقعه عظیم در غدیر خم به وقوع پیوست.

وی با بیان این‌که «بدون حضرت علی (ع) دین اسلام ناقص است» افزود: پیامبر(ص) بعد از اعلام حضرت علی (ع) به عنوان ولی و جانشین خود از سوی خدای متعال، آیه سوم سوره مائده مبنی بر اینکه«الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ؛ امروز دین شما را برایتان کامل گردانیدم» نازل شد.

رجبی‌دوانی با اشاره به برنامه‌ریزی کفار برای نابود کردن اسلام بعد از پبامبر اکرم(ص) تصریح کرد: کفار فکر می‌کردند که اسلام وابسته به اشخاص است و پس از رحلت رسول خدا(ص) دین اسلام نابود و از بین خواهد رفت اما حافظ و نگهدار اسلام خدای متعال بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه، از انقلاب اسلامی به عنوان یک نمونه بارز در دشمنی کفار یاد کرد و افزود: غربی‌ها و استکبار جهانی در این خیال بودند که اگر امام خمینی (ره) از دنیا برود به طور قطع اسلام و انقلاب از بین خواهد رفت، ولی 24 سال بعد از رحلت امام می‌گذرد و نظام قوی‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به این‌که «واقعه غدیر 120 هزار راوایان حدیث و ولایت دارد» تصریح کرد: در آن واقعه عظیم همه افراد به دستور رسول خدا(ص) مامور به اطلاع رسانی و معرفی علی (ع) به عنوان جانشین رسول خدا شدند و خبرنگاران واقعه غدیر به شمار می‌روند.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین