عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی و سیدمجید بنی فاطمه در هیئت آل یاسین
حجت الاسلام طباطبایی ضمن بیان شرایط دوران زندگی امام باقر(ع)، یکی از توصیه های این امام را اهمیت دادن به کار و تلاش در جامعه دانست و افزود جامعه ای که جوانانش تن به کار ندهند رو به انحطاط و نابوی می رود.
عقیق: مراسم عزداری سالروز شهادت امام باقر (ع) با حضور جمعی از دوستداران اهلبیت(ع) در هیئت آل یاسین برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی ضمن بیان شرایط دوران زندگی امام محمد باقر (ع)، یکی از توصیه های این امام همام را اهمیت دادن به کار و تلاش در جامعه دانست و افزود جامعه ای که جوانانش تن به کار ندهند رو به انحطاط و نابوی می رود. در بخش بعدی مراسم حاضران با مداحی سید مجید بنی فاطمه به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام طباطبایی را می خوانید:

* یکی از یاران امام باقر(ع) ایشان را بر سر زمین در حال زراعت ملاقات کرد. به امام عرض کرد یابن رسول الله آیا دنیا اینقدر اهمیت دارد که شما برای به دست آوردن آن در حل عرق ریختن هستید.
امام باقر (ع) فرمود: دنیا چه یاور خوبی برای طلب آخرت است. به خدا قسم اگر در همین حال از دنیا بروم سعادتمند بوده ام.

* چرا برخی از جوانان ما کار کردن برایشان سخت است. بعضی ها در کار کردن برای خودشان شئونی قائلند. این شئون را خودمان درست کرده ایم و خداوند این شانیت ها اهمیتی نداده است.

* یادم است اوایل انقلاب با شهید بهشتی که خیلی نگران بحث اشتغال جوانان بودند برنامه ای ریختیم و اعلام عمومی کردیم که جوانان جویای کار به فلان جا مراجعه کنند. فردای آن روز چند مینی بوس جوان حاضر شدند. اما وقتی موقع کار شد جز چهار پنج نفر کسی نماند. این نشان می دهد بعضی ها فقط موقع ادعا و حرف حاضر می شوند و موقع عمل از آنها کاری برنمی آید.

* علی بن عبد العزیز گفت: امام صادق (ع) پرسید: «عمر بن مسلم چه می کند؟» عرض کردم: فدایت شوم، رو به عبادت آورده و تجارت را ترک نموده است، پس امام (ع) فرمود: «وای بر او، آیا نمی داند که بیکار دعایش مستجاب نمی شود. زیرا وقتی آیه «وَ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَّهُ مخْرَجاً*وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یحْتَسِب » نازل شد، گروهی از اصحاب پیامبر خدا (ص) درها را بسته و رو به عبادت آوردند و گفتند: (دیگر کار نمی کنم و به همین مقدار) بسنده می کنیم.

به رسول خدا (ص) خبر رسید، کسی را نزد آن ها فرستاده و فرمود: چه چیزی شما را بر کار نکردن وادار کرد؟ عرض کردند: ای رسول خدا! چون روزی ما را، خداوند به عهده گرفته پس ما به عبادت رو آوردیم. پیامبر خدا (ص) فرمود: کسی که چنین کند ( و کار نکند و فقط مشغول عبادت شود) دعایش مستجاب نمی شود. بر شما لازم است به دنبال کسب روزی و درآمد بروید».


گزارش تصویری













































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پورشهبازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
1
6
ایولا دکتر هم که هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
2
جانم اقا سيدعلي بني فاطمه و حاج اقا
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین