عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

حجت الاسلام شهاب مرادی؛ اخلاق متصل به وحی راهگشاست/ فقه یعنی قانون زندگی + گزارش تصویری
در روایت هست که اخلاق ظرف دین است. البته اخلاق الهی نه اخلاق انسانی. اخلاق انسانی قابل اعتماد نیست. اخلاق انسانی تابع هیجانات است وتعادل ندارد. اعتماد صد در صد به وحی داشته باشید به دین ، به ما انزل الله و به شریعت.

مراسم جشن میلاد پیامبراعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) توسط هیئت آل یاسین در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم پرشور پس از مداحی حاج حمیدرضا نیکدل حجت الاسلام شهاب مرادی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام مرادی یکی از موضوعات مهم جامعه امروز را موضوع اخلاق دانست و گفت : امروزه در بعضی مجامع این سوال را خیلی می پرسند که اخلاق مهم تر است یا دین؟ آن هم کدام اخلاق ؟ اخلاق انسانی جدا شده و قیچی شده از خدا یا اخلاقی که متصل به وحی و شریعت است.

 حجت الاسلام شهاب مرادی اخلاقی را که توسط غربی ها مطرح می شود را قلابی توصیف کرد و گفت : جوانان عزیز گول این شعارهای پرآب و رنگ آن ها را نخورید . آن هایی که به ظاهر دلشان برای اعدام دو زورگیر می سوزد اما در قتل عام بیست هزار نفر در میانمار سکوت می کنند و اتفاقا اولین جایی که رییس جمهور آمریکا پس از انتخاب شدن می رود همان جاست. این ها حرف دارد.

 سخنران هیئت آل یاسین گفت : غربی ها مدعی اند سبک زندگی ای که برای اخلاق جامعه اشان طرح ریزی کرده اند به گونه ایست که بدون توسل به خشونت و بدون مقابله با فحشا می تواند جامعه را اداره کند ،اما چرا کسی نمی پرسد با همه این ها چراخشونت علیه زنان و قتل و غارت بازهم درهمان جوامع بیشتر است. می دانید چرا؟ چون اخلاقی که آنها تعریف کرده اند با عقل ناقص بشر تدوین شده و متصل به خدا نیست.

 حجت الاسلام مرادی شخصیت انسان در اسلام را شخصیتی بسیاربا احترام ذکر کرد و گفت: در اسلام حتی وقتی فردی به مجازات اعمالش می رسد کسی حق توهین به او ندارد. رسول گرامی اسلام پس از مجازات فردی که خطایی کرده بود با توهین دو نفر به او مواجه شدند. آن دو نفر را خطاب قرار داده و فرمودند از گوشت آن حیوان مرده ای که در گوشه ای افتاده بخورید. آن دو امتناع کرده و گفتند یا رسول الله (ص) آلوده است. حضرت فرمودند نه به آلودگی حرفی  که شما درباره برادرتان به زبان آوردید.

 حجت الاسلام شهاب مرادی با بیان اینکه در اسلام هیچ کس حق ندارد خود را برتر از فردی که حتی در حال قصاص شدن است بداند گفت : اسلام معتقد است کسی حق ندارد خود را برتر ازدیگری بداند. اما وقتی اخلاق متصل به وحی نباشد اینگونه می شود که وقتی یک زورگیری اتفاق می افتد عده ای شروع می کنند به جار و جنجال که در جامعه امنیت نیست و چرا با این اعمال برخورد نمی شود.وقتی هم عاملان آن اعدام می شوند همان ها شروع می کنند فضاسازی که آقا چقدر خشونت ، چرا چنین و چنان.

 حجت الاسلام مرادی با بیان این که البته باید در نحوه اجرای مجازات ها هم ملاحظاتی صورت گیرد گفت: بنده بارها به مسئولین به صورت حضوری هم تذکر داده ام که ما مردم احساساتی ای هستیم و این البته سرمایه بسیار ارزشمندی اشت. وقتی مجرمی دستگیر می شود نیاز نیست حتما توده مردم اعدام او را ببیند و عکاس ها بیایند آنجا وهنرنمایی کنند. ببرند در زندان ها و بین برخی سابقه دارها این کار را بکنند. خلاف کار ترین آدم را جوری جلوه ندهیم که عده ای شروع کنند به دلسوزی کردن .حس مخاطب مسئله بسیار مهمی است.

 حجت الاسلام شهاب مرادی در ادامه افزود: در روایت هست که اخلاق ظرف دین است. البته اخلاق الهی نه اخلاق انسانی. اخلاق انسانی قابل اعتماد نیست. اخلاق انسانی تابع هیجانات است وتعادل ندارد. چکیده حرف هایم اینکه به عقلتان به احساس و عاطفه تان به انتخاب هایتان و به فرهنگ و باورهای فرهنگی و اجتماعیتان  اعتماد صد در صد نکنید. اعتماد صد در صد به وحی داشته باشید به دین ، به ما انزل الله ، به شریعت، به آنچه که به رسول گرامی اسلام (ص) نازل شده و امام صادق(ص)  تدوین فرموده است. در موضوعات اسلامی هم هرگاه سردرگم شدید به سراغ فقه بروید که این هم از دستورات بزرگان است. با یک آیه و روایت نمی شود زندگی را تفسیر کرد. شاید متشابه باشد ، شاید منسوخ باشد ، ببینید فقه چه می گوید. فقه یعنی قانون زندگی.

در ادامه گزارش تصویری این مراسم را ببینید:



















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
CANADA
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
0
2
مرسی
لدنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
0
3
با نظر حاج آقا شهاب موافقم
به نظرم باید درباره نوع اجرای برخی مجازات ها تجدید نظر جدی بشه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین