عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
توسط مرکز طبع و نشر قرآن کریم
کتاب ارزشمند مفاتیح‌الجنان با ویژگی‌های جدید نگارشی، علامت‌گذاری و املای کلمات توسط مرکز طبع و نشر قرآن کریم منتشر شد.
عقیق: کتاب ارزشمند مفاتیح‌الجنان با ویژگی‌های جدید نگارشی، علامت‌گذاری و املای کلمات توسط مرکز طبع و نشر قرآن کریم منتشر شد.

بنابر  گزارش انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، با بهره­گیری از دانش و تجربه اساتید گرانقــدر، اقــدام به تهیه نسخــه­ای از این کتاب کرده که در عین محافظت از مطالب و محتوای اولیه، دارای ویژگی­های ممتازی است.

متن این کتاب شریف از نسخه­ای به خط مرحــوم "طاهــر خوشنویس" و با تصحیـــح دست­نویس مرحــوم حاج شیخ "عباس قمـــی" برگرفته شده که متن آن در اغلب مــوارد با نسخه چــاپ شده در سال 1388 توســط انتشارات "دارالعرفان" مطابقت دارد.

ترجمه به کار رفته در این نسخه از مفاتیح‌الجنان نوشته "حسین انصاریان" است که به منظور ترویج فرهنگ غنی اهل‌بیت علیه لسلام آن را در اختیار مرکز طبع و نشر قرار داده­ است. ضمناً متون فارسی و توضیحات مربوط به ادعیه و زیارات توسط وی به قلمی روان و با نگارش امروزی، با اخذ اجازه از فرزند مرحوم مؤلف بازنویسی شده است.

از دیگر ویژگی‌های بارز این کتاب شریف، می‌توان به صحت نگارش و اعراب‌گذاری کلمات اشاره کرد که حاصل بازبینی‌ و تصحیح‌ مصححان این مرکز است و این دقت بکار رفته در تولید این اثر می تواند الگوی مناسبی برای کاتبان و ناشران متون دینی باشد.


منبع: فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین