عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
فیلم|
در حالی که هواشناسی عربستان درباره احتمال بروز سیل در مکه هشدار داده بود، متولیان مسجدالحرام باران و آب‌گرفتگی در اطراف خانه خدا را غیر قابل پیش‌بینی عنوان کرده‌اند.

عقیق: «بارش باران در مکه علاوه بر ترافیک باعث شده که مثل موش آب کشیده به مسجدالحرام برسیم.» این را زائر خانه خدا اصغر کوهی می‌گوید.رئیس امور دينى مسجدالحرام عبدالرحمن السدیس با اشاره به آب‌گرفتگی در خیابان‌های اطراف خانه خدا می‌گوید که «باران پیش‌بینی نشده بود.» این در حالی است که مرکز هواشناسی عربستان هفته گذشته از بارش باران سنگین و حتی «احتمال جاری شدن سیل در مکه» خبر داده بود.

تعداد بازدید : 61

در روزهای گذشته نیز شدت باران در مکه موجب آبگرفتگی و حتی جاری شدن سیل و گیرافتادن وسایل حمل و نقل در خیابان‌ها شد. حتی در سرزمین منا هم برخی از چادرها آسیب دیدند که البته گزارشی از خسارت‌ها اعلام نشده است.

تعداد بازدید : 35

با شدت باران در مکه و آب‌گرفتگی در خیابان‌های منتهی به مسجدالحرام، تعداد زائران خانه خدا کاهش یافت. البته برخی از کودکان در آب‌گرفتگی‌ها به بازی پرداختند. متولیان مسجدالحرام می‌گویند که «یک ساعت پس از پایان بارش باران، فضا برای تردد زائران مهیا شد.» این در حالی است که تا حوالی صبح زائران به‌سختی و با لباس‌های خیس به‌سوی خانه خدا رفتند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین