عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
حجت الاسلام باباخانی:
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: در محرم امسال، ایستادگی و مقاومت به عنوان محور محتوایی خاص در هیأت‌ها طراحی شده است و شعار هیأت‌ها هم امسال بر همین اساس است.

عقیق: حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در نخستین روز اولین نشست روسای شورای مداحان و هیأت‌های بانوان با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان تبلیغات از ابتدای تأسیس تاکنون اظهار کرد: با حضور حجت‌الاسلام خاموشی در سال ۸۰، سازمان تبلیغات از یک مجموعه غیرمدون و غیر تشکیلاتی به یک مجموعه‌ای منسجم و کاری تبدیل شد. از سازمان تبلیغی به مجموعه فرهنگی تبدیل شد.

وی افزود: بر همین اساس ۴۰ موسسه تشکیل شد که قسمتی از فعالیت‌ها عبارتند از؛ موسسه تبیان، مجموعه سوره مهر، مجموعه سازمان دارالقرآن کریم و ... که هرکدام مسوولیت و کاری خاص برعهده گرفت.

وی گفت: حجت‌الاسلام قمی میان این مجموعه‌ها انسجام به وجود آورد. تمام موسسات حوزه کتاب را در بنیاد کتاب، مباحث مسجد را در بنیاد هدایت، امور رسانه‌ای را در سازمان رسانه‌ای سپهر تجمیع کرد.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تاکید کرد: مجموعه بنیاد دعبل خزاعی و مرکز توسعه فعالیت‌های دینی که مجموعه‌های شاخص را هدایت می‌کردند و ... در سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تجمیع شدند.

باباخانی گفت: در حوزه بانوان اساساً توجه کمی صورت می‌گرفت، در حالی که در موضوعات مختلف منشأ اثر هستند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تصریح کرد: متاسفانه معمولاً آقایان بدترین مکان را در‌ مجالس مذهبی به خانم‌ها اختصاص می‌دهند و این موضوعات باید بررسی شود. فرزندان و نسل بعدی ما در کنار ‌مادرشان هستند و باید به این قسمت توجه ویژه شود.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی خاطرنشان کرد: در حوزه شورا و کانون مداحان هم همین بود، معمولا بانوان کم حضور داشتند. در حالی که امام راحل می‌فرماید انقلاب ما با حضور بانوان شکل گرفته و حضور بانوان انقلاب را پیش برد. در دفاع مقدس هم مدیون جامعه بانوان هستیم و در دوره بعد از دفاع مقدس، نقش جدی را به بانوان ندادیم و دیدیم وقتی بانوان نباشند شاهد اتفاقات نامبارک در جامعه هستیم.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی بیان کرد: ‌هیأت رئیسه ملی شورای مداحان و هیأت‌های بانوان یک تأسیس جدید، با یک نظم جدید و متفاوت است. بدون یک شبکه کشوری و سامانه نمی‌توانیم گزارش‌گیری داشته باشیم. باید گزارش مدیریتی را ببینم تا برنامه‌ریزی داشته باشیم.

باباخانی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم هیأت را دولتی کنیم اما اگر بدانیم چند هیأت مستمر داریم، برنامه‌ریزی ما را متفاوت می‌کند و از این طریق می‌توانیم توانایی هیأت‌ها را بشناسیم و برنامه‌ریزی کنیم. امیدواریم با این فضا و این تشکل بتوانیم جمع نخبگانی را داشته باشیم چرا که تجربه و توانمندی شما بانوان قطعاً در این عرصه اثر‌گذار است.

وی در ادامه با توصیه به بانوان مداح ادامه داد: حتماً قبل از محرم جلسات خود را ماهانه تشکیل بدهید. آن چیزی که به شما رسمیت می‌دهد تشکلیل همین جلسات و پیگیری است. به وسیله فضای صنفی خودتان می‌توانید اثرگذار باشید و امکانات شهر را برای کمک بسیج کنید.

باباخانی گفت: در محرم امسال، ایستادگی و مقاومت به عنوان محور محتوایی خاص در هیأت‌ها طراحی شده است و شعار هیأت‌ها هم امسال بر همین اساس است.

وی گفت: جوانان باید محور مقاومت را هم از بعد بین‌المللی و هم از بعد زندگی شخصی خود، بشناسند. این یک اصل است که باید در‌ هیأت‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد. هر‌کجا ایستادگی کردیم مایه سربلندی شد و هر‌کجا وا دادیم سرشکستگی ایجاد شد.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی اظهار کرد: ایستادگی جلوه‌های مختلفی دارد که باید به آن پرداخته شود و برای قشر متناسب با زبان خودش مطرح شود. در دهه پنجم انقلاب و در زمان رسیدن به قله باید به ایستادگی و مقاومت بسیار پرداخته شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین