عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
جواد حیدری:
عضو هیأت مدیره بنیاد دعبل خزاعی گفت: رویداد مقام مجنون در کل کشور انجام می‌شود. شهرستان‌ها به مدل بومی خود برنامه را برگزار می‌کنند و امروز افتتاحیه این رویداد شریف است که مقام مجنون نام دارد. اسم بسیار خوبی برای این مراسم انتخاب شده است.

عقیق: جواد حیدری عضو هیأت مدیره بنیاد دعبل خزاعی در افتتاحیه رویداد «مقام مجنون» آیین تکریم و نکوداشت آشپز‌ها و آبدارچی‌های پیشکسوت هیأت‌های مذهبی که عصر امروز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: در این مراسم که در آن تعداد زیادی پیرغلام و نوکر حضرت سیدالشهداء(ع) دور هم جمع شده‌اند، ما کوچکترها، آمده‌ایم تا روزی محرم خود را بگیریم. امروز در جمع بی‌نظیری هستیم.

وی با ابلاغ سلام حاج منصور ارضی به شرکت کنندگان در مراسم تکریم و نکوداشت آشپزها و آبدارچی های پیشکسوت حسینی گفت: این رویداد در کل کشور انجام می‌شود. شهرستان‌ها به مدل بومی خود برنامه را برگزار می‌کنند و امروز افتتاحیه این رویداد شریف است که مقام مجنون نام دارد. اسم بسیار خوبی برای این مراسم انتخاب شده است.

جواد حیدری با بیان اینکه اولین آشپز دستگاه امام حسین(ع) حضرت امام سجاد(ع) بوده است، اظهار داشت: آیت الله غروی اصفهانی وقتی که در خانه خود روضه برگزار می‌کرد، پای سماور می‌نشست و از مهمانان پذیرایی می‌کرد.

عضو هیأت مدیره بنیاد دعبل خزاعی با قدردانی از پیرغلامان شرکت کننده در آیین افتتاحیه رویداد مقام مجنون گفت: دوست داشتیم دو برابر جمعیت شرکت کننده در این مراسم، جوانان بودند تا آداب پذیرایی در دستگاه امام حسین(ع) را یاد بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین