عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
حجت‌الاسلام قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از خادمان دستگاه‌ عزاداری‌های حسینی گفت: این پرچمی که به اهتزاز درآوردید، معنای مقاومت و ایستادگی است. از شما می‌خواهیم این پرچم را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید.

گزارش تصویری

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه رویداد «مقام مجنون» آیین تکریم و نکوداشت آشپز‌ها و آبدارچی‌های پیشکسوت هیأت‌های مذهبی که عصر امروز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: مپیر در ادبیات و مکتب ما الزاماً به معنای کهن و سن و سال بالا نیست. پیرغلام، مرشد است. بزرگتر و راه بلد است و دست جوان را می‌گیرد و می‌برد. مکتب حسینی آداب خود را دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ جوان و نوجوان در کربلا شهید شدند و روایت شده که ۱۸ جوان هاشمی در کربلا شهید شدند، افزود: اما اولین سری که به کوفه فرستاده شد، سر حبیب ابن مظاهر بود زیرا پیر احترام و جایگاه دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما به خود می‌بالیم و همه افتخارمان این است که نوکر پیرغلامان سیدالشهداء (ع) هستیم. پیر مکرم است. ما با افتخار دست خود را روی سینه می‌گذاریم و جلوی بزرگتر خود تعظیم می‌کنیم. آن کسی که عمری برای سیدالشهدا خادمی کرده است.

قمی اظهار داشت: کسی که خادم امام رضا (ع) بود، خادم مردم و جمهور بود، شهید جمهور شد. آن کسی که خادم سیدالشهدا (ع) است بیشتر خیرش به مردم می‌رسد و به خادمان خدمت می‌کند.

وی تاکید کرد: کار چای‌ریزان و آشپز‌های هیأت‌ها خیلی به اخلاص نزدیک است و به درگاه امام حسین مقرب‌تر است. ما دست آشپز‌ها و چای‌ریزان را می‌بوسیم. شاید کار‌هایی از ما برنیامده باشد، اما کوتاهی نکردیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با قدردانی از خادمان دستگاه‌ عزاداری‌های حسینی گفت: این پرچمی که به اهتزاز درآوردید، معنای مقاومت و ایستادگی است. از شما می‌خواهیم این پرچم را بلندآوازه‌تر به اهتزاز درآورید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین