عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي خاطر نشان كرد: قران ،عترت و انسانهاي با تقوا جز كريمان هستند كه در راس همه آنها خداوند متعال است كه همواره با نگاه كريمانه به بندگان خود مي نگرد.
عقیق: در اين مراسم معنوي و باشكوه عاشقان و ارادتمندان خاندان پاك اهلبيت عصمت و طهارت (ع) حضور يافتند و اين ميلاد خجسته و فرخنده را به عموي بزرگوار امام هشتم حضرت عباس (ع) تبريك گفتند.

در كشور عراق روز چهارشنبه بيست و هفتم شهريورماه روز ميلاد امام رضا(ع) است و زائران ايراني عتبات عاليات نيز به جهت احترام به اين موضوع برنامه خود را همزمان با شيعيان اين كشور برگزار كردند.

حجت الاسلام پور موسوي خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در اين مراسم معنوي، با تبريك ميلاد باسعادت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع)، وجود با بركت اين امام همام در كشور ايران را بسيار مبارك و لطفي از درياي بيكران رحمت الهي بر مردم دانست و گفت: اين خاندان پاك و مطهر كه از ثلاله پاك رسول اله هستند مخزن كرامت، فضيلت، بزرگي، عزت و جلال و جبروت هستند كه قطره اي از اين اقيانوس بي كران در خراسان است كه به حق همچون نگيني درخشان بر پهنه هستي مي‌درخشد.

وي در ادامه به طرح مباحثي در خصوص كريم بودن و ويژگي‌هاي آن پرداخت و افزود: قران، عترت و انسانهاي با تقوا جز كريمان هستند كه در راس همه آنها خداوند متعال است كه همواره با نگاه كريمانه به بندگان خود مي‌نگرد.
حجت الاسلام پور موسوي همچنين به ويژگي‌هاي انسان كريم پرداخت و تصريح كرد: انسان كريم داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است كه از جمله آن ميتوان به نيكوكار بودن، چشم پوشي از خطاي ديگران، شكر گزار بودن، و كمك كردن وي به نيازمندان قبل از مطالبه نياز، نام برد.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي خاطر نشان كرد: اگر انسان بكوشد تا خود را به اين صفات خوب و متين آراسته نمايد همواره مورد حمايت خداوند متعال است و در آخرت نيز اجر و پاداشي بسيار به وي داده خواهد شد.

در ادامه اين مراسم معنوي مداحان اهلبيت به مديحه سرايي در وصف هشتمين پيشواي شيعيان پرداختند و با ذكر توسل به اين امام همام براي سلامتي وتعجيل در فرج منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) دعا نمودند.












منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین