عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۹
حسن پلارک خبرداد؛
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: پروژه های بزرگی برای توسعه عتبات عالیات در کشور عراق در حال انجام است.
عقیق: حسن پلارکˈ روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قم افزود: این کار با هماهنگی صورت گرفته و عنایات ویژه مرجعیت ایران و عراق، حمایت های رهبر معظم انقلاب، مردم، دولتمردان و نمایندگان مجلس انجام می شود.

به گفته وی، پروژه های زیربنایی، بازسازی سنگ فرشها، نورپردازی، اصلاح سیستم های آبرسانی، رفع کمبود حرم ها و اضافه کردن رواق در حرم اهل بیت از جمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، توفیقی است که نصیب استان کرمان شده است.

پلارک اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) به مساحت 218 هزار مترمربع در حرم مطهر امام علی(ع) نیز از ابتدای امسال آغاز شده است که در مدت زمانی حدود پنج سال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: پروژه های توسعه حرمین در کربلای معلی و توسعه صحن های حرمین در کاظمین و سامرا نیز در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دارد.

پلارک با اشاره به اتمام ساخت ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط هنرمندان کشورمان ابراز داشت: مرحله انتقال و جایگزینی این ضریح مطهر با ضریح قدیمی با هماهنگی تولیت آستان مقدس حرم مطهر امام حسین (ع) بزودی اجرا می شود.

ضریح مطهر حضرت سید الشهدا اباعبدالله الحسین(ع) امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، مسئولان کشوری و مدعوینی از چند کشور اسلامی در محل ساخت کارگاه این ضریح مقدس در مدرسه علمیه معصومیه قم رونمایی شد.

مراسم پرده برداری از ضریح مطهر امام حسین(ع)، امروز در حال و هوایی آکنده از عشق و محبت دوستداران و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و فضای روحانی شهر کریمه اهل بیت را سرشار از شمیم دل انگیز کربلایی کرد.

پایان پیام/211002
منبع: ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین