عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
دستیار شهردار و دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران گفت: شهر تهران بیش از ۲۱۰۰ مسجد دارد. درحال حاضر شهر تهران نیاز به احداث بیش از ۲۰۰ مسجد دارد. ما قصد داریم در فاز اول ۱۰۰ مسجد و در فاز دوم بیش از ۱۰۰ مسجد احداث کنیم.

عقیق: مجید غفوری روزبهانی دستیار شهردار و دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران در گفت‌وگویی گفت: سال ۱۳۹۴ شورای اسلامی شهر تهران لایحه‌ای را تصویب کرد و شورای سازماندهی، توسعه و گسترش مساجد تشکیل شد.

رئیس این شورا شهردار تهران است و ۱۲ عضو شامل ۲ نفر از اعضای شورای شهر تهران، مدیران شهرسازی تهران و معاون فرهنگی اجتماعی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، مشاور شهردار تهران در فعالیت‌های دینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت از بحران تهران ، رئیس نظام مهندسی استان تهران و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و مشاور شهردار تهران به عنوان دبیر این شورا است.

حوزه کاری این شورا فقط شهر تهران است.وی افزود: این شورا حدود ۶ سال فعال بود اما بعد از اتمام دوره ریاست شهرداری آقای قالیباف تمام سوابق و زحمات این شورا از بین رفت. خوشبختانه در دوره شهرداری آقای زاکانی این شورا مجدداً فعالیت خود را شروع کرد و بنده به عنوان دستیار شهردار تهران و دبیر این شورا مشغول هستم.

غفوری بیان کرد: حدود ۸ ماه است که دبیرخانه شورای سازماندهی، توسعه و گسترش مساجد در خانه استاد لرزاده مستقر شده و این با نیات استاد حسین لرزاده نیز همسو است. استاد لرزاده ۶۳۵ مسجد طراحی کرد و این نشان‌دهنده توجه ویژه او به مسجد است.

دستیار شهردار تهران تأکید کرد: تاکنون از بیش از ۵۰۰ مسجد بازدید کرده‌ایم. بازدیدها بنا بر تقاضای هیأت امنا، ائمه جماعات، شهرداری‌ها و بعضاً اعضای شورای اسلامی شهر تهران صورت می‌گیرند. پس از بررسی میدانی از ساختمان مساجد، مساعدت‌های مالی در جهت سازماندهی، توسعه یا گسترش مساجد انجام می‌شود.
 
البته محوریت کار با هیأت امنای مساجد است اما در کنار مساعدت‌های این شورا باید حتماً کمک‌های مردمی نیز وجود داشته باشند. درواقع ما شروع کننده کار هستیم و مشارکت مردمی تکمیل کننده کار است.
 
در بحث گسترش مساجد علاوه بر واگذاری زمین، کمک‌های مالی نیز می‌کنیم اما مشارکت مردمی در کنار اینها بسیار مؤثر است. ما بخشی از مبالغ را در اختیار هیأت امنای مساجد قرار می‌دهیم و پس از انجام هر مرحله، کارشناسان کیفیت کار را بررسی می‌کنند و هزینه مراحل بعدی به همین ترتیب پرداخت می‌شود.
 
دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد تصریح کرد: شهر تهران بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد دارد. درحال حاضر شهر تهران نیاز به احداث بیش از ۲۰۰ مسجد دارد. ما قصد داریم در فاز اول ۱۰۰ مسجد و در فاز دوم بیش از ۱۰۰ مسجد دیگر احداث کنیم. برخی از زمین‌ها به هیأت امنا واگذار شده برای مثال قرار است یک مسجد بسیار فاخر در بخش شمال شرقی پارک قیطریه با معماری یکی از بهترین معماران کشور استاد عبدالحمید نقره‌کار ساخته شود که زمین مسجد به هیأت امنا واگذار شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین