عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
شبکه قرآن و معارف سیما پخش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را با چند روز تأخیر آغاز کرد.

عقیق:پس از گلایه‌های اهالی قرآن از عدم پخش زنده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش زنده این رقابت‌ها آغاز شد.پخش زنده این مسابقات از شب گذشته آغاز شده و تا روز سه‌شنبه 1 اسفندماه ساعت از 15 تا 21 ادامه دارد.روز گذشته خبرگزاری فارس به بررسی این اتفاق پرداخت و در گزارشی با عنوان «بی‌مهری شبکه قرآن به مسابقات وقتی شبکه کودک هم قرآنی است» به این موضوع واکنش نشان داد.اختتامیه این رویداد قرآنی نیز روز چهارشنبه 2 اسفندماه از ساعت 15 تا 17:30 برای علاقمندان پخش می شود.چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل بانوان به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

مسابقات از 26 بهمن با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و رقابت برادران از ۲۷ بهمن آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد. در بخش قرائت آقایان ۲۰ نفر، در ترتیل هشت نفر، در حفظ کل قرآن ۱۵ نفر حضور دارند. در بخش دانش‌آموزی و در گروه پسران نیز هشت نفر در رشته قرائت تحقیق، ۹ نفر در رشته حفظ کل قرآن و در رشته ترتیل نیز شش نفر حضور دارند.رقابت بانوان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام صبح امروز ۲۸ بهمن در سالن اجلاس سران آغاز شد.بر همین اساس مسابقات در بخش بانوان تا سی‌ بهمن در نوبت صبح تا اذان ظهر ادامه دارد. در این بخش در رشته ترتیل ۱۲ نفر و در رشته حفظ کل قرآن ۱۴ بانو حضور دارند.
 
کشورهای حاضر در این مسابقات عبارتند از مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، نوار باختری رود اردن، پاکستان، کومور، بروندی، لیبی، افغانستان، نیجر، سومالی، بنگلادش، تانزانیا، موریتانی، تایلند، تاجیکستان، انگلستان، نیجریه، اتیوپی، اوگاندا، عمان، برونئی، گامبیا و نیوزیلند که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.در سومین روز از اسفندماه شرکت‌کنندگان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین