عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
دکتر اسماعیلی در آیین نکوداشت استادحسین انصاریان:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما نیاز داریم به این تجلیل چرا که چنین الگوهایی را به جامعه باید معرفی کنیم. جامعه تشنه چنین افرادی است. این سرمایه بی نظیر به نسل جوان باید منعکس شود.

عقیق: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد «شیخ حسین انصاریان» که امروز ۲۵ بهمن ماه در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، با تبریک ایام شعبانیه گفت: ایام شعبانیه ماه پیامبر عظیم الشان است و از خداوند عاجزانه مسالت می‌کنم فرصت بهره برداری این ماه عزیز و ماه مبارک رمضان را به ما بدهد.

 

تعداد بازدید : 17

وی با اشاره به اینکه در تقویم رسمی روز پنجم شعبان، روز میلاد امام سجاد (ع) به نام روز صحیفه سجادیه نامگذاری شده است، ادامه داد: نهضتی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت تکریم و تجلیل دعا و ادعیه مأثوره که هنوز در میان ما در غربت است در دستور کار قرار داریم.

اسماعیلی افزود: یکی از فعالیت‌های ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن، عترت نماز و دعاست. این سرمایه بی‌نظیر به نسل جوان باید منعکس شود.در این عرصه وظیفه داشتیم شخصیت‌های برجسته که منشأ خیر و برکت برای جامعه بودند و ما را با لحن و سوز و دعا آشنا کردند تجلیل کنیم. بر همین دلیل تصمیم گرفتیم از شخصیت بزرگ و واعظ و اندیشمند حجت الاسلام و المسلمین انصاریان تجلیل به عمل آوریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خاطراتی از کودکی گفت: ما با استاد عزیز از کودکی انس گرفتیم با نوای سوزناک ایشان و منبرهای ایشان بزرگ شدیم در همدان در منزل خانواده برقعی در دو ماه محرم و صفر پای منبرهای ایشان می‌نشستیم.این اشتیاق تا امروز ادامه دارد و گزینه‌های اصلی مان برای این منبر حجت الاسلام انصاریان است.

وی افزود: ما نیاز داریم به این تجلیل چرا که چنین الگوهایی را به جامعه باید معرفی کنیم. جامعه تشنه چنین افرادی است.امیدواریم سالیان سال بدرخشند و معارف والای اهل بیت را بگسترانند. این جلسه نشان از جایگاه والای شخصیت ایشان دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین