عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
شیخ حسین انصاریان:
حجت‌الاسلام انصاریان گفت: برخی علما ما در حد مجتهد جامع الشرایط به منبر می‌رفتند.باید اینجا تقدیر کنم از عالمان خطیری که از بعد غیبت صغری تا به امروز تلاش کردند و منبر رفتند که ما ریزخوار آن‌ها هستیم.

عقیق: آيين نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد «شيخ حسين انصاريان» به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی و محسن اسماعیلی و جمع دیگری از شخصیت‌ها و مسئولان فرهنگی در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی كشور عصر امروز سه‌شنبه ٢٥ بهمن‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام انصاریان در این مراسم اظهارداشت: سخنی غیر از تشکر و‌ قدردانی از همه عزیزان ندارم. در محضر وجود مقدس حضرت حق عرض می‌کنم در حالی که یقین دارم این کلمات در پرونده‌ام نوشته یی‌شود اینکه من لایق این همه محبت و بزرگواری و‌ کرامت از طرف همه شما نبودم. علت این مجلس و شرکت بزرگان کشور چه دانشگاهی و حوزوزی و چه رجال سیاسی فقط این جمله دعای کمیل امیرالمومنین بود و این اتفاق برای من افتاده، وَ كَمْ مِنْ ثَنَاءٍ جَمِيلٍ لَسْتُ أَهْلاً لَهُ نَشَرْتَهُ… ‌و چه بسیار ستایش نیکویی که شایسته آن نبودم و تو در میان مردم پخش کردی.وی افزود: در قرآن کریم خداوند درباره کلمه علم که به نظر می‌رسد از علوم عمومی جهان است می‌فرماید ما أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا اما وقتی حکمت را می‌خواهد در سوره بقره بیان‌کند می فرماید يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً معلوم‌می‌شود حکمت تمام‌ حقایقی است که بشر را به لقا و‌ وصال و‌ غفران و‌ رحمت و‌ به رضوان می‌رساند و‌ این‌ نمی‌تواند علم قلیل باشد. پس این علم‌ کثیر است و این علم را در چند آیه، خداوند مهربان برای پیغمبر بیان می‌کند.

انصاریان گفت: براساس این آیه معلوم‌ می‌شود که وجود مقدس پیامبر در ۲۷ رجب عالم به ما یکون شد و حکمت در ظرف قلب نازنین او‌ طلوع کرد. در روایتی داریم که غیرشیعه هم بیان می‌کند که انا مدینه العلم وعلی بابها. واقعاً این جلسه و‌ تقدیر و سپاسگذاری‌های شما نسبت به رسول خدا و به امیرالمومنین است. از همه را‌ویان روایات اصل که عادل بودند باید تشکر کرد.
 
معارف اهل بیت و پیامبر را در زمان ائمه در‌ چهارصد کتاب جمع ‌آوری کردند اما آن اصول همه در اختیار نیست. مرحوم‌کلینی، مرحوم صدوق و ... محصول آن‌ چهارصد را در چند کتاب جمع کردند. این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: برخی علما ما در حد مجتهد جامع الشرایط به منبر می‌رفتند. آیت الله بروجردی ۳۰ سال ۳۰ روز رمضان جلسه داشتند. آیت الله دری نجف آبادی منبر خانگی می‌رفت و آیت الله فاضل لنکرانی از قم به کرج دعوت می‌شد و با نشاط می‌رفتند.
 
باید اینجا تقدیر کنم از عالمان خطیری که از بعد غیبت صغری تا به امروز تلاش کردند و منبر رفتند که ما ریزخوار آن‌ها هستیم.محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهارداشت: استاد انصاریان در مطالعه حریص هستند و آثار امروز حاصل بخشی از مطالعات اوست که هیچ‌کدام‌ تکراری نیست. منبرهای استاد انصاریان یک نوع کرامت است.وی افزود: خصلت کمیاب او فروتنی است. او با کودک و نوجوان تا با پیران نشست و برخاست دارد. هرکسی در نخستین‌ برخورد با ایشان تصور می‌کند که سال‌ها با ایشان ارتباط داشته است. درد مردم درد انصاریان است و تنها دردی که ایشان را به خروش می‌آورد، رنج‌ مر‌دم است و‌ این را از امیرالمومنین یاد گرفتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین