عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که صدقه و استغفار در ماه شعبان از افضل اعمال است و عذاب و غضب الهی را خاموش می‌سازد، گفت: به شعبان، شعبان می‌گویند، چرا که شعبه‌های خیر، برکت و رحمت الهی در این ماه سرازیر می‌شوند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ذکر صلوات را دعای مستجاب و دروازه ورود به اجابت دیگر دعاها دانست و اظهار داشت: خداوند متعال وقتی دعای صلوات را اجابت می‌کند، دعاهای همراه با آن را نیز اجابت می‌کند؛ بنابراین ذکر صلوات رمز اجابت دعاست.

وی در ادامه ضمن اشاره به مناسبت‌های این ایام، ماه مبارک شعبان را ماه رحمت و رضوان الهی توصیف نمود و اذعان داشت: به شعبان، شعبان می‌گویند، چرا که شعبه‌های خیر، برکت و رحمت الهی در این ماه سرازیر می‌شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: استغفار و زدودن سیاهی کدورت و کینه از زنگار دل، از مهم‌ترین اعمال ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است؛ در این ایام باید به حق‌الله و حق‌الناس توجه روزافزونی داشته باشیم و در مسیر حلالیت طلبی، عذرخواهی و استغفار حرکت کنیم.

وی ضمن اشاره به روایتی، با بیان این که هرکسی از دنیا می‌رود یا در باغی از باغ‌های بهشت و یا در گودالی از آتش جهنم قرار می‌گیرد، یادآور شد: انسان در این دنیا یا مسیر درک بهشت یا مسیر حرکت به سمت جهنم را در پیش می گیرد؛ اگر در ماه رجب و شعبان پاک نشویم، آنگونه که باید نخواهیم توانست از ظرفیت‌های ماه میهمانی الهی رمضان بهره‌مند شویم.

فرحزاد با تأکید بر این که اگر کسی ذره ای تکبر و غرور در دلش وجود داشته باشد، محال است وارد بهشت گردد، خاطرنشان ساخت: باید منیت را در وجود خود از بین ببریم و ذوب در عبودیت الهی شویم؛ جهنم جایگاه متکبرین عالم است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بر اهمیت حرکت در مسیر نهادینه سازی اخلاق نبوی تصریح نمود و با تأکید بر این که رسول الله صلی الله علیه و آله سر سوزنی منیت، خود محوری و خودخواهی نداشتند؛ ابراز داشت: متاسفانه برخی از ما با این که خود را محب اهل بیت علیهم السلام می دانیم، گاهی اوقات رفتارمان ۱۸۰ درجه با سیره ائمه اطهار علیهم السلام متفاوت است.

وی در ادامه به فرازهایی از سبک زندگی نبوی و سیره ایشان در مواجهه با بزنگاه‌های مختلف اشاره و با بیان این که پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله ذره ای خودبرتربینی، غرور و تکبر نداشتند، اظهار داشت: کسی که در ماه شعبان با رحمة للعالمین ارتباط برقرار نموده، خود را آراسته به صفات نبوی کند، قطعا رحمت های ماه شعبان را درک خواهد نمود؛ یک روزه در ماه شعبان بهشت را بر انسان واجب می سازد.

فرحزاد به فراز « إلهي، لا حَولَ لي و لا قُوَّةَ إلاّ بِقُدرَتِكَ ، و لا نَجاةَ لي مِن مَكارِهِ الدّنيا إلاّ بِعِصمَتِكَ ، فأسألُكَ بِبَلاغَةِ حِكمَتِكَ و نَفاذِ مَشيئَتِكَ أن لا تَجعَلَني لِغَيرِ جودِكَ مُتَعَرِّضا··· وَ كُن لي ··· مِنَ البَلايا واقِيا ، و عَنِ المَعاصي عاصِما » از مناجات امام سجاد علیه السلام اشاره نمود و تصریح کرد: ایمان به خدا و نهادینه شدن عشق و محبت به ذات اقدس الهی انسان را از حرکت به سمت گناه باز می دارد.

وی با تاکید بر این که صدقه و استغفار در ماه شعبان از افضل اعمال است و عذاب و غضب الهی را خاموش می سازد؛ خاطرنشان کرد: آموزه های قرآنی بر این نکته تأکید دارند که همه انسان ها باید صدقه دهند؛ کسی که داراست و وسعت رزق دارد بیشتر و کسی که تهی دست و رزقش تنگ است، به هر اندازه که توان دارد ولو به اندازه نصف خرما، باید صدقه دهد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از حضور غرورآفرین ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم ایران همواره با مال، جان و هستی خود در تمام صحنه های انقلاب حضوری شکوهمند را خلق نمودند.

فرحزاد تصریح کرد: باید قدردان مردم ایران باشیم، ان شا الله در سایه سار عنایات الهی و فداکاری و ایثار ملت غرورآفرین ایران، این انقلاب عظیم و امانت الهی را به دست امام زمان(عج) تحویل خواهیم داد و این انقلاب به ظهور و دولت سرتاسر نور بقیه الله الاعظم(عج) متصل خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین